• 7
  • 8
2024-08-27, 18:23
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Antal låtar från denna nya platta som jag tycker är riktigt riktigt bra:

Citera
2024-08-27, 18:59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Antal låtar från denna nya platta som jag tycker är riktigt riktigt bra:

Vad var det du inte gillade? Hur tycker du plattan står sig mot Moment?
Citera
2024-08-27, 19:03
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad var det du inte gillade? Hur tycker du plattan står sig mot Moment?

Svårt att peka ut något specifikt.

Kommer inte ihåg så mycket av "Moment" men kanske att den tilltalade mig något mer.
Citera
2024-08-27, 19:19
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Svårt att peka ut något specifikt.

Kommer inte ihåg så mycket av "Moment" men kanske att den tilltalade mig något mer.

Lyssnade igenom Moment igår, och den var precis så seg som jag minns den. I jämförelse är nya plattan betydligt mer varierad, hårdare och bättre producerad. Stannes rensång är bättre (kanske främst för att låtarna han sjunger rent på faktiskt är riktigt bra), och överlag känns det som om de ryckt upp sig rejält. Får hoppas att lineupen får vara stabil nu.
Citera
2024-08-29, 18:54
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Lyssnade igenom Moment igår, och den var precis så seg som jag minns den. I jämförelse är nya plattan betydligt mer varierad, hårdare och bättre producerad. Stannes rensång är bättre (kanske främst för att låtarna han sjunger rent på faktiskt är riktigt bra), och överlag känns det som om de ryckt upp sig rejält. Får hoppas att lineupen får vara stabil nu.

Tycker du att DTs musik har förändrats något efter alla medlemsavhopp som varit?
Citera
2025-02-02, 18:34
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Dark Tranquillity är faktiskt det band som chockat Hervé Herbaut (founder of Osmose Productions) mest av alla, i en negativ bemärkelse. Läste den intervju med honom som Bardo Methodology hade (2020-03-11).

Citat:
What’s the worst disappointment you’ve suffered?

– That would be Dark Tranquillity. Everything was going very fine with the band and we’d built great mutual trust but, suddenly, coming back from our summer holidays in 1998, we read that they’d signed to Century Media… with their “Projector” album, which had been paid for by Osmose! We trusted them so much we sent the studio money before they returned the contract. The guys took our money and recorded an album and then used it to sign with Century Media; we were shocked to see such an attitude. After months of negotiation, we let them go and were refunded the recording cost. Not cool, but we accepted it. This could’ve caused drama for the band’s career, but we decided against using it.

Vad har egentligen göteborgarna att säga till sitt försvar?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in