Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-27, 20:44
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Det verkar helt otroligt att personen i fråga kan ha levt i 14 år utan att nån märkt att hon hade "vanföreställningar, tankestörningar och hallucinationer".
Nu behöver inte en allvarlig psykisk störning vara något medfött som personen gått med år efter år utan något som kan slå igenom relativt plötsligt. Nu går det inte att dra några större växlar på att paragraf 7 undersökningen rekommenderande en större undersökning. Som visades i tidigare länkar här sker det i hälften av fallen och så galet dådet i sig var, var det ett givet utfall.
Citera
2024-08-27, 20:53
Medlem
Citat:
Det verkar helt otroligt att personen i fråga kan ha levt i 14 år utan att nån märkt att hon hade "vanföreställningar, tankestörningar och hallucinationer".
Jag menade om de resonerar som så att M kan ha hamnat i ett sånt tillstånd pga droger hon tog strax innan mordet.
Citera
2024-08-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag menade om de resonerar som så att M kan ha hamnat i ett sånt tillstånd pga droger hon tog strax innan mordet.
Det borde i alla fall inte kunna användas som en ursäkt för att slippa straff. Det fanns en tid när brottslingar gärna hävdade "tillfällig sinnesförvirring" för att slippa stå till svars för sina brott, men det gäller inte om man själv intagit någon drog eller supit sig full.
Citera
2024-08-28, 02:12
Medlem
Citat:
Det borde i alla fall inte kunna användas som en ursäkt för att slippa straff. Det fanns en tid när brottslingar gärna hävdade "tillfällig sinnesförvirring" för att slippa stå till svars för sina brott, men det gäller inte om man själv intagit någon drog eller supit sig full.
Det var bara spekulationer, men jag ser nu i p7an att det finns misstanke om att M kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning även vid undersökningstillfället. Så då går nog droger strax innan mordet bort.
Citera
2024-08-28, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Det var bara spekulationer, men jag ser nu i p7an att det finns misstanke om att M kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning även vid undersökningstillfället. Så då går nog droger strax innan mordet bort.

Ligger säkert inavel inom släkten .Tittar man tillbaka då ser man hur dom gift sig med kusiner och syskon vilket är vanligt när man kommer från olika grottor.

Utvisa M med familj.
Citera
2024-08-28, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuklop
Ligger säkert inavel inom släkten .Tittar man tillbaka då ser man hur dom gift sig med kusiner och syskon vilket är vanligt när man kommer från olika grottor.

Utvisa M med familj.

Kan inte låta bli, fast kanske OT. Är verkligen syskon vanligt. Inte hört eller läst. Vet du vem hennes pappa är, så du kan se tillbaka? Och utvisa, om hon mördar på grund av psykisk sjukdom, ska hon gå lös i ett annat land?
Citera
2024-08-28, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH
Nej det är absolut inte hon.

Nä det är inte R.
Citera
2024-08-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Kan inte låta bli, fast kanske OT. Är verkligen syskon vanligt. Inte hört eller läst. Vet du vem hennes pappa är, så du kan se tillbaka? Och utvisa, om hon mördar på grund av psykisk sjukdom, ska hon gå lös i ett annat land?

Nej det är inte vanligt med giftermål mellan syskon inom tex Islam, det är till och med förbjudet. Det är däremot VÄLDIGT vanligt med påtvingade barnäktenskap. Men det ska du väl som inbiten Miljöpartist försvara också eller ?
Citera
2024-08-28, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
https://www.hd.se/2024-08-27/mordmis...kisk-storning/

Nu är utredningen av 15-åringen klar. På måndagen registrerades den hos tingsrätten. Det mesta av innehållet är sekretessbelagt. Men av den offentliga delen av utredningen framgår att allvarlig psykisk störning kan misstänkas både vid gärningen och vid undersökningen.

Så bra, kanske man kan hoppas på vård med särskild utskrivningsprövning då.
Citera
2024-08-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Nej det är inte vanligt med giftermål mellan syskon inom tex Islam, det är till och med förbjudet. Det är däremot VÄLDIGT vanligt med påtvingade barnäktenskap. Men det ska du väl som inbiten Miljöpartist försvara också eller ?

Då ska vi väl inte önska henne utvisad till ett land där hon kan bli tvångsgift? (Vad har något jag skrivit med Miljöpartiet att göra? Försvarar de barnäktenskap?)
Citera
2024-08-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Då ska vi väl inte önska henne utvisad till ett land där hon kan bli tvångsgift?
Det var lite humor i den kommentaren, det gillar jag

F.ö, Jag skulle tycka så synd om hennes blivande make att man kanske kan åberopa humanitära skäl.
Citera
2024-08-28, 12:16
Medlem
Jaha gott folk! Nya tider i sverige idag!
Nu har en 15åring och en 16åring dömts till 10år (för anstiftan) och 12 år respektive för mordförsök på sju personer och mord på tre personer!
Så oavsett vad M´s psykiska utredning visar kommer damen få sitta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in