Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-30, 16:32
  #1477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Jag skrev 2016. Mellan Clinton och Trump.

Ja jag blandade ihop detta.
Citera
2024-08-30, 16:35
  #1478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja jag blandade ihop detta.

Men det var ju samma där, väldigt jämt så att det var svårt att vara säker på att Biden skulle vinna.
Citera
2024-08-30, 16:58
  #1479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Men det var ju samma där, väldigt jämt så att det var svårt att vara säker på att Biden skulle vinna.

Min minnesbild var att Joe Biden ledde klart men att siffrorna för Trump förbättrades några veckor innan valet.

Sedan finns det ju alltid institut som mäter fel.

Vi får se hur trenderna går i nästa vecka.
Citera
2024-08-30, 17:45
  #1480
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror att medvinden mojnar men låt oss titta på OU tisdag nästa vecka. Senare kan vi också få effekter efter hur intervjuerna landade.

Jag tror tisdag kan vara lite för tidigt, de OU som vi nog ser då är från början av veckan, jag skulle snarare satsa på de som kommer under slutet av veckan
Citera
2024-08-30, 18:35
  #1481
Medlem
Enligt Morning Consults augustiundersökningar för Bloomberg News leder vicepresident Kamala Harris tidigare president Donald Trump bland registrerade väljare i Georgia, Michigan, Nevada, North Carolina, Pennsylvania och Wisconsin, medan de två är obundna i Arizona.

https://pro.morningconsult.com/analy...is-august-2024
Swing-state-väljare som stöder Harris är nu 15 procentenheter mer benägna än de som stödde president Joe Biden i april att säga att de röstar på den demokratiska kandidaten (70% till 55%) snarare än mot Trump. Denna förändring var störst i Arizona, där väljarna nu är 29 poäng mer sannolikt än de var under våren för att uttrycka en positiv motivation (75% till 46%).

Harris har fångat mer väljarnas förtroende i frågor mot Trump än vad Biden hade i vår senaste undersökning med honom i loppet, framför allt om abort men också om immigration och ekonomi. Men medan swing-state-väljare sammantaget har blivit något mindre benägna sedan början av juli att se ekonomin som på fel spår, fortsätter inflationen att tynga dem, där 2 av 3 upplever stigande priser på vardagsvaror.

Att upphöra med federala skatter på tips, en politik som nu stöds av båda stora partiutmanare, är lika populär bland Trumps anhängare och Harris, och har tyngre stöd bland latinamerikanska och låginkomsttagare i swing-staten än bland vita och rikare. Det är populärt i Nevada, där det finns en stor befolkning inom servicearbetare, men också i de andra swingstaterna.

Citera
2024-08-30, 22:36
  #1482
Medlem
Madagascars avatar
RCP har flippat Pennsylvania från Trump till Kamala och prognosen är nu att Kamala vinner 270 elektorer och därmed presidentvalet:


https://www.realclearpolling.com/map...ctoral-college
Citera
2024-08-31, 04:07
  #1483
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ni har verkligen inte lärt er ett dugg sen 2016 (och 2020)
Antar att det är meningslöst för mig att säga att det är valdeltagandet som avgör presidentvalet? Du vill väl hellre lyssna på Bert Karlsson och sjuka MAGA-influencers som hävdar att de kan resa fram och tillbaka i tiden? Ett hopplöst hjon som du inbillar sig säkert även att sömnpillret Trump kan skruva upp entusiasmen hur enkelt som helst, när det i realiteten ser helt annorlunda ut; varvid VP Harris, enligt all tillgänglig data, tycks dominera fullständigt. Framför allt när det gäller förmågan att entusiasmera sin egen väljarbas:
Gallup partisan gap in “more enthusiastic than usual about voting” goes from R+4 to D+14

https://x.com/williamjordann/status/1829123355040956466
Harris is killing Trump on all fronts: field office count, staffing, volunteers, & fundraising

https://x.com/Zprtr1/status/1828188480025043105
Citera
2024-08-31, 04:59
  #1484
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Antar att det är meningslöst för mig att säga att det är valdeltagandet som avgör presidentvalet? Du vill väl hellre lyssna på Bert Karlsson och sjuka MAGA-influencers som hävdar att de kan resa fram och tillbaka i tiden? Ett hopplöst hjon som du inbillar sig säkert även att sömnpillret Trump kan skruva upp entusiasmen hur enkelt som helst, när det i realiteten ser helt annorlunda ut; varvid VP Harris, enligt all tillgänglig data, tycks dominera fullständigt. Framför allt när det gäller förmågan att entusiasmera sin egen väljarbas:
Gallup partisan gap in “more enthusiastic than usual about voting” goes from R+4 to D+14

https://x.com/williamjordann/status/1829123355040956466
Harris is killing Trump on all fronts: field office count, staffing, volunteers, & fundraising

https://x.com/Zprtr1/status/1828188480025043105
Är det valdeltagandet som avgör presidentvalet? Det hade jag verkligen ingen aning om

Hursomhelst, fortsätt tro vad massmedia (eller vänsterblivna på Twitter) kommer med du. Men du/ni kommer att få er en chock när vi väl kommer till november.
Citera
2024-08-31, 05:43
  #1485
Medlem
develis avatar
"A fresh Reuters/Ipsos poll released on Thursday showed Harris leading Trump nationwide by 45% to 41% – a margin consistent with other surveys since last week’s boisterous Democratic national convention in Chicago that confirmed the US vice-president’s status as the nominee"

"The effect of Robert F Kennedy Jr’s decision to suspend his independent presidential campaign and endorse Trump this week is unclear, since the Reuters/Ipsos and other recent surveys were still being conducted at the time of his announcement on 23 August."
https://www.theguardian.com/us-news/...ris-enthusiasm
Citera
2024-08-31, 11:15
  #1486
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Inte en chans att Kamala Harris kommer att vinna presidentvalet. Hon är för långt till vänster för de flesta amerikaner, själv många demokrater är emot henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Om du tror något annat än Harris kommer vinna är min rekommendation att du slutar titta på MAGA-media. I min lilla värld är detta redan klart🎉

Fan vad löjligt. Varför inte bara inse att läget just nu är ovisst. Knivskarpt jämnt. Båda kandidaterna har faktorer som talar för dem. Hela tråden är fullproppad med tramsiga amatörer som tvärsäkert påstår än det ena, än det andra.

Klarar folk inte av ett oförutsebart tillstånd? Mängder av avgörande faktorer som man idag inte har en susning om kommer dessutom att tillkomma. Hur avlöper debatten? Hur går väljarregistreringen för respektive parti? Gör någon av kanditaterna bort sig? Grävs det upp någon gammal skandal? Hur utvecklas världsläget? … alltså mängder av okända parametrar.

Läget är helt jämnt och står och väger, försök fatta det!
Citera
2024-08-31, 13:35
  #1487
Medlem
ka-BOOM!!!!

Nej jag skojar. Det står ganska stilla men Harris går inte längre mot 4% ledning, den är som högst nu 3,4% enligt 538 och jag ser små tendenser till att hon blir "populärare" men inte drar fler röster.

Till och med svenska politiska journalister tyckte hon gjorde blekt intryck i intervjuerna.

Jag tror inte att debatterna blir avgörande. Samtidigt som Harris är mycket svag kan det hoppa grodor ur munnen på Trumpen.

RealClearPolitics har Kamala i en knapp ledning med 1,8%.
Citera
2024-08-31, 13:42
  #1488
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
ka-BOOM!!!!

Nej jag skojar. Det står ganska stilla men Harris går inte längre mot 4% ledning, den är som högst nu 3,4% enligt 538 och jag ser små tendenser till att hon blir "populärare" men inte drar fler röster.

Till och med svenska politiska journalister tyckte hon gjorde blekt intryck i intervjuerna.

Jag tror inte att debatterna blir avgörande. Samtidigt som Harris är mycket svag kan det hoppa grodor ur munnen på Trumpen.

RealClearPolitics har Kamala i en knapp ledning med 1,8%.
Det handlar väldigt lite om det så här kommer det stå sig till valet i November, Om nu man tror det kommer en större svängning då föreslår jag man tror på jultomten också!

Kollar man djupare så visar det sog att de som backar Harris är tex gen Z vilket är en stor del av US, Samt du har en stor del av kvinnor av olika demografiska sidor som står på hennes sida vilket innebär statistiskt sett hon är före dock visar det sig inte så väl....

Sedan är en nyckel att demokraterna får upp de sk sovande väljarna att gå till urnorna samt registrera sig för detta val, Högt val deltagande gynnar demokratiska sidan av hävd än den republikanska dito, Ska det svänga så måste det till något stort och omvälvande vilket jag inte ser kommer hända innan valet sedan en sak debatterna etc etc spelar väldigt lite roll eg för 90% har redan bestämt sig som rör vad dem sak rösta på de osäkra tenderar inte ens gå till urnan oavsett så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in