Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
ka-BOOM!!!!
Nej jag skojar. Det står ganska stilla men Harris går inte längre mot 4% ledning, den är som högst nu 3,4% enligt 538 och jag ser små tendenser till att hon blir "populärare" men inte drar fler röster.
Till och med svenska politiska journalister tyckte hon gjorde blekt intryck i intervjuerna.
Jag tror inte att debatterna blir avgörande. Samtidigt som Harris är mycket svag kan det hoppa grodor ur munnen på Trumpen.
RealClearPolitics har Kamala i en knapp ledning med 1,8%.
Det handlar väldigt lite om det så här kommer det stå sig till valet i November, Om nu man tror det kommer en större svängning då föreslår jag man tror på jultomten också!
Kollar man djupare så visar det sog att de som backar Harris är tex gen Z vilket är en stor del av US, Samt du har en stor del av kvinnor av olika demografiska sidor som står på hennes sida vilket innebär statistiskt sett hon är före dock visar det sig inte så väl....
Sedan är en nyckel att demokraterna får upp de sk sovande väljarna att gå till urnorna samt registrera sig för detta val, Högt val deltagande gynnar demokratiska sidan av hävd än den republikanska dito, Ska det svänga så måste det till något stort och omvälvande vilket jag inte ser kommer hända innan valet sedan en sak debatterna etc etc spelar väldigt lite roll eg för 90% har redan bestämt sig som rör vad dem sak rösta på de osäkra tenderar inte ens gå till urnan oavsett så..