Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-03, 11:06
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
ActiVote...
Förstår att du gillar ActiVote Trixter. Problemet för dig och din trovärdighet är bara att ingen seriös människa gillar skojarna. Lol.
I just signed up for ActiVote via their app.

I said my name was Gregor Mendel and that I live in Arizona. I put Phoenix City Hall’s address as my home address.

There was zero verification of any of these things.

My candidate preferences will be reflected in their next AZ poll.

https://x.com/admcrlsn/status/1830789336788300160
https://youtu.be/4Ku3Rr6kxww?t=292
2024-09-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ännu en snuttefilt som brinner upp för MAGA-packet.....titta bara på kommentarerna som följer precis samma manus som alltid. Dvs nu har Rasmussen också blivit "förrädare", jag känner att det inte kan stämma dvs därför är OU fake, det är fel på underlaget, jag känner minsann inga Harrissupportrar etc etc. Patetiskt.

Det känns som de har blivit ännu mer radikala högerfascister numera. Nio år sen Trump åkte ner för rulltrappan och fansen blir mer och mer insnärjda. Det kommer inte att respektera något OU sin inte visar vad de vill. Rasmussen har ju framhållits som de som visat sanningen, men men .... vad ska man säga.
2024-09-03, 12:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ser att Harris gänget här verkar tro att USA vänt i sin åsikt om vad som pågår. Låt mig påminna om att Biden ledde över Trump innan debatten i diverse opionsundersökningar. Just nu hämtar Trump in på Harris innan deras debatt även i de mer felaktiga opionsundersökningar.

Minnesota

🔵 Harris 48% (+5)
🔴 Trump 43%

Last poll - 🔵 Harris +10

Survey USA - 635 LV - 8/29

Texas

🔴 Trump 55% (+9)
🔵 Harris 46%

Last poll (Aug 13) - 🔴 Trump +7

ActiVote #N/A - 400 LV - 8/31
Kul! Föresten - kan du inte meddela det senaste om Frankfurtservern? (Я просто шучу, приятель!)

MEN - allt focus on popular vote är överdrivet. Det är som bekant elektorer och inte folket direkt som väljer president, och republikanerna gynnas här genom att de är starkare i små delstater, som har en proportionell överrepresentation i antalet elektrorer framför stora dito. Jag tror också det är fel att bara förutsätta att demokraterna måste vinna popular vote med så och så många procent - röstmönstret kan förändras och jag skulle inte bli helt förvånad om demokraterna kommer att ta hem ett par delstater i Mellanvästern.

Det är alltså polls över antalet elektror som är det intressanta!
Senast redigerad av Clodius 2024-09-03 kl. 12:51.
2024-09-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Kul! Föresten - kan du inte meddela det senaste om Frankfurtservern? (Я просто шучу, приятель!)

MEN - allt focus on popular vote är överdrivet. Det är som bekant elektorer och inte folket direkt som väljer president, och republikanerna gynnas här genom att de är starkare i små delstater, som har en proportionell överrepresentation i antalet elektrorer framför stora dito. Jag tror också det är fel att bara förutsätta att demokraterna måste vinna popular vote med så och så många procent - röstmönstret kan förändras och jag skulle inte bli helt förvånad om demokraterna kommer att ta hem ett par delstater i Mellanvästern.

Antal elektorer utgår från delstaternas folkmängd.
2024-09-03, 14:26
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om man läser kommentarerna så mullrar det redan åt det hållet.

Med det sagt så är mätningarna egentligen inte intressanta utan det är slutresultatet och hur många som faktiskt går och röstar som är det intressanta.

Det här tål att påpekas. När benägenheten att rösta (överhuvudtaget) ligger på ungefär 50% (60% som gällde 2020 anses vara mycket högt) så spelar väljarmobilisering extremt stor roll.

Pollsters i allmänhet har modeller för det här, men när man når ytterdelarna i någon sorts "normalspann" ökar osäkerheten. Så, kommer Trump med flera att kunna presentera valet som ett "ödesval", eller är det demokraterna som klarar detta bättre?
2024-09-03, 14:51
Medlem
develis avatar
Gender gap.

"Among women under age 30, an overwhelming 67% plan to vote for Kamala Harris, while just 29% say they’ll back Donald Trump. But among young men, a majority – 53% – plan to vote for Trump, while 40% say they’ll support Harris, according to a New York Times/Sienna College poll. That’s an astonishing 51-percentage-point gender gap."

Artikeln undrar främst över unga män, relaterat till Trumps politik och bortom ikonbilden - och vad han gjort för gruppen.

" But when you cut through Trump’s tough talk and look at the record, it becomes clear that Trump did very little for young men in his four years as president."

" Whoops, I should note that if you’re a young man making more than $1m a year, Trump did do a lot for you, thanks to his colossal tax cuts for the richest 1%. "

" There’s no denying that Trump’s tough talk makes many young men feel good. But tough talk is cheap. It won’t help anyone pay the rent, afford college or raise a family."

https://www.theguardian.com/commenti...s-trump-harris
2024-09-03, 15:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det här tål att påpekas. När benägenheten att rösta (överhuvudtaget) ligger på ungefär 50% (60% som gällde 2020 anses vara mycket högt) så spelar väljarmobilisering extremt stor roll.

Pollsters i allmänhet har modeller för det här, men när man når ytterdelarna i någon sorts "normalspann" ökar osäkerheten. Så, kommer Trump med flera att kunna presentera valet som ett "ödesval", eller är det demokraterna som klarar detta bättre?

Svårt att säga men det intryck som jag har fått under de senaste månaderna sedan mordförsöket är att republikanerna inte har ett momentum.

Jag har börjat se republikaner som har börjat ifrågasätta om det verkligen var ett mordförsök nu så allt pekar mot att det inte går så bra som det borde.

Samtidigt så känns demokraterna mycket mer engagerade och har en vilja av att vinna valet.

Jag kan som närmst jämföra det med hur det var när Obama ställde upp 2008, det är en historisk känsla.

Men känslor av stämningar avgör inte valet så vi får se men jag tror att Maga folket bör lugna sig, de finns inget som säger redan idag hur det hela slutar
2024-09-03, 16:57
Medlem
PANG!!! Trumpen är på gång!

1) På RealClearPolitics ser jag inga förändringar idag mer än att bettingsiffrorna förändrats. 49,7% för Trump mot 48,8% för Skrattande Kamelen. Jag drar inga slutsatser över hur folket spelar.

2) Men vi har en liten förändring i 538, igår var Kamalas ledning sammanvägt 47,1% mot 43,8% men idag står det sammanvägt 47,1% mot 43,9%.

3) Små institut som Redfield och Activate har kommit in med att ledningen för Kamala är endast 2%.

Som alla vet behöver Kamala en ledning med 4% så detta håller inte. Man satsade på fel häst eller rättare sagt kamel.

Ikväll skall jag se hur en del youtuber bedömer läget. Visst är detta spännande!
2024-09-03, 17:06
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

Popular vote är givetvis viktigt, men USA består av fristående delstater och hur knasigt det än kan tyckas vill de små och medelstora staterna ha något att säga till om. Att Trump leder i fler stater än Harris är ju också en geografisk vinst, i princip hela USAs geografiska yta är Trump country. Små öar är Harris.

För övrigt ser vi ju hur det går i EU när Tyskland Frankrike Italien som har röststarka A aktier styr stor del av vår framtid i Sverige.

Det finns mao både för och nackdelar.
2024-09-03, 17:15
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
PANG!!! Trumpen är på gång!

1) På RealClearPolitics ser jag inga förändringar idag mer än att bettingsiffrorna förändrats. 49,7% för Trump mot 48,8% för Skrattande Kamelen. Jag drar inga slutsatser över hur folket spelar.

2) Men vi har en liten förändring i 538, igår var Kamalas ledning sammanvägt 47,1% mot 43,8% men idag står det sammanvägt 47,1% mot 43,9%.

3) Små institut som Redfield och Activate har kommit in med att ledningen för Kamala är endast 2%.

Som alla vet behöver Kamala en ledning med 4% så detta håller inte. Man satsade på fel häst eller rättare sagt kamel.

Ikväll skall jag se hur en del youtuber bedömer läget. Visst är detta spännande!

Mycket spännande, Polymarket ger nu Trump +4

https://x.com/Polymarket/status/1830983281556476392
2024-09-03, 17:25
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Svårt att säga men det intryck som jag har fått under de senaste månaderna sedan mordförsöket är att republikanerna inte har ett momentum.

Jag har börjat se republikaner som har börjat ifrågasätta om det verkligen var ett mordförsök nu så allt pekar mot att det inte går så bra som det borde.

Samtidigt så känns demokraterna mycket mer engagerade och har en vilja av att vinna valet.

Jag kan som närmst jämföra det med hur det var när Obama ställde upp 2008, det är en historisk känsla.

Men känslor av stämningar avgör inte valet så vi får se men jag tror att Maga folket bör lugna sig, de finns inget som säger redan idag hur det hela slutar

Allt detta måste du ju backa upp med något.

Registrerade röstande
Hur kommer det sig att vi ser färre Demokrater än Republikaner registrera sig i princip alla delstater.

Kraftigt fall av D sympatisörer unga män
Varför det vi ett sånt fall i stöd för Demokraterna bland minoriteter (extremt synligt i kategorin unga män).

Nånstans måste du kunna visa en trend där Harris tar över röster. Detta existerar ej. Intr ens vita hemmafruar som nu är rädda för den ökande våldsspiralen.
Senast redigerad av Nixter 2024-09-03 kl. 17:31.
2024-09-03, 17:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Popular vote är givetvis viktigt, men USA består av fristående delstater och hur knasigt det än kan tyckas vill de små och medelstora staterna ha något att säga till om. Att Trump leder i fler stater än Harris är ju också en geografisk vinst, i princip hela USAs geografiska yta är Trump country. Små öar är Harris.

För övrigt ser vi ju hur det går i EU när Tyskland Frankrike Italien som har röststarka A aktier styr stor del av vår framtid i Sverige.

Det finns mao både för och nackdelar.
Frankfurtservern då? Hur är det med den?

Annars så spelar populär vote egentligen ingen roll alls. Det är elektorerna som avgör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in