Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-06, 09:49
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Just nu r det ju inte frdig FSD utan det r "supervised" och d r det den som sitter bakom ratten som r ansvarig om ngot hnder. Man fr s klart inte kra full med FSD supervised. Dock s r ju mlet att komma till level 4-5 och d ska den som sitter bakom ratten (om ens ngon) inte vara ansvarig.

Min gissning r att Tesla kommer vilja att garen av bilen har Teslas frskring fr att slippa ansvar och f sitta full i bilen eller i bakstet eller ngot annat.

Troligen Waymo, finns ju ingen annan som kan vara ansvarig. Sen har de skert snordyra frskringar fr sitt projekt som ska rdda dom om snt hnder.

Det var mestadels en retorisk frga, men hr gr det att lsa vad jag nstan tycker sger sig sjlvt.

https://www.victimslawyer.com/blog/w...if-they-crash/
Citera
2024-09-06, 09:58
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nonsens! Raskens vet bttre n Andrej, Elon, hela Tesla och Warren buffet. Han r svinrik i hemlighet men sitter bara hr fr han bryr sig om oss vilsna Tesla-gare s mycket.

Tja... vi gr alla vra egna bedmningar... och fr ta konsekvenserna av dem...

// CC
Citera
2024-09-06, 19:18
Medlem
The-9s avatar
Bra drag i aktien idag. Med lite tur s r Tesla ikapp GME i slutet av december.
Citera
2024-09-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Bra drag i aktien idag. Med lite tur s r Tesla ikapp GME i slutet av december.

Under veckan du varit borta r Tesla upp 4%, index r ner 4%

Ser fram emot $500 mot slutet av ret s vi slipper er trttbjrnar i trden
Citera
2024-09-06, 21:41
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Nonsens! Raskens vet bttre n Andrej, Elon, hela Tesla och Warren buffet. Han r svinrik i hemlighet men sitter bara hr fr han bryr sig om oss vilsna Tesla-gare s mycket.

Tesla har en skn VD som stttar fullt ut en presidentkandidat som vill ta bort alla sanktioner mot Ryssland OCH Iran och ohmmat sprider inlgg frn influenser som ftt 100miljoner USD frn tv talade ryssar som flytt landet.

https://x.com/JayinKyiv/status/1831556200728498267

Tja visst, hans genialitet r av bruna visdomar och pojkrumsdrmmar om sjlvfrsrjande Marskolonier.

Ett fretag med en VD i det facket r onekligen spnnande. Men jag tror han har anammat Scientologins skapare L Ron Hubbard som hade genidraget att anvnda religion som affrsid.
Citera
2024-09-06, 21:53
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tesla har en skn VD som stttar fullt ut en presidentkandidat som vill ta bort alla sanktioner mot Ryssland OCH Iran och ohmmat sprider inlgg frn influenser som ftt 100miljoner USD frn tv talade ryssar som flytt landet.

https://x.com/JayinKyiv/status/1831556200728498267

Tja visst, hans genialitet r av bruna visdomar och pojkrumsdrmmar om sjlvfrsrjande Marskolonier.

Ett fretag med en VD i det facket r onekligen spnnande. Men jag tror han har anammat Scientologins skapare L Ron Hubbard som hade genidraget att anvnda religion som affrsid.

Jas d r du en Kamala Harris supporter?
Mycket trodde jag du var men hade aldrig gissat p kommunist.
Citera
2024-09-06, 22:04
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Under veckan du varit borta r Tesla upp 4%, index r ner 4%

Ser fram emot $500 mot slutet av ret s vi slipper er trttbjrnar i trden

Gme r upp 11%. GME att n runt 80 dollar i slutet av ret. Fr jag antar att din magiska fantasi-formel gr att applicera p hela marknaden? Eller r det bara Tesla som fungerar s?
Citera
2024-09-06, 22:55
Medlem
Citat:
Gme r upp 11%. GME att n runt 80 dollar i slutet av ret. Fr jag antar att din magiska fantasi-formel gr att applicera p hela marknaden? Eller r det bara Tesla som fungerar s?

Varfr drar du in GME hr?

En del aktier kan frvntas g upp av olika skl, andra g ner. Vet inget om GME men om Tesla fr till ngot spnnande i r s finns det en god uppsida mot nytt ATH.
Citera
2024-09-07, 02:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jas d r du en Kamala Harris supporter?
Mycket trodde jag du var men hade aldrig gissat p kommunist.

Ska bli intressant att se Teslas kursutveckling med en VD och minoritetsgare som frslr ett styre med hormonstinna alfahanar. Det har gjorts mnga frsk med det, Pol Pot, Sovjet, Tyskland 1933, kommunist-Kina och ngra till. Det har gtt sdr...

https://www.newsweek.com/elon-musk-s...ocracy-1947873

Spekulationer som en 12ring p sitt pojkrum brukar fantisera om nr han leker med tennsoldater efter att ha frlst sig p Bigglesbcker... men han r ju ett geni.
Senast redigerad av raskens 2024-09-07 kl. 02:19.
Citera
2024-09-07, 07:52
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ska bli intressant att se Teslas kursutveckling med en VD och minoritetsgare som frslr ett styre med hormonstinna alfahanar. Det har gjorts mnga frsk med det, Pol Pot, Sovjet, Tyskland 1933, kommunist-Kina och ngra till. Det har gtt sdr...

https://www.newsweek.com/elon-musk-s...ocracy-1947873

Spekulationer som en 12ring p sitt pojkrum brukar fantisera om nr han leker med tennsoldater efter att ha frlst sig p Bigglesbcker... men han r ju ett geni.

Tolkat verkligheten genom en vinklad artikel nu igen? Vad ovanligt.
Citera
2024-09-07, 08:22
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Varfr drar du in GME hr?

En del aktier kan frvntas g upp av olika skl, andra g ner. Vet inget om GME men om Tesla fr till ngot spnnande i r s finns det en god uppsida mot nytt ATH.

Vad ska f Tesla att g till 500?
Citera
2024-09-07, 08:47
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Vad ska f Tesla att g till 500?

Hr r ekvationen:

Teslas vrdering utver deras fordonssektor och energisektor = marknadsvrdet av autonoma taxis samt autonoma humanoida robotar, minus risken att Tesla inte lyckas utveckla s pass bra AI som gr deras produkter anvndbara eller konkurrenskraftiga.

Om du tror att chansen att Tesla lyckas med det r 0% s r aktien vervrderad. Om chansen r 50% eller hgre s r aktien undervrderad. Tesla sjlva tycks tro att chansen r 100%, annars hade de inte utformat en helt ny modell och ett system fr detta ndamlet.

Att Tesla satsar i princip hela sin framtid p att f full autonomi att fungera skapar stor volatilitet d marknaden gillar frutsgbara fretag. En risk p ens 5% att Tesla misslyckas kan skapa svngningar om 10-50%, beroende p om det samtidigt uppstr andra orosmoln.

Jag tror inte jag vet ngon aktiegare i Tesla som inte r medveten om riskerna, s det du hittills har bidragit med r helt menlst. Men det hller tminstone forumet vid liv att ngra inte har bttre saker fr sig n att sitta hr och frska provocera aktiegare. S tack, antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in