2024-09-19, 09:18
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Var någonstans skrev du det? Inte i ditt inlägg i alla fall. Du kanske också är dement.

Men vill du ha ett filmklipp så får du det här, inklusive en analys.

https://www.youtube.com/watch?v=TkjH8uFtdO4

Här har du dessutom Dr. Elisabeth Landsberg diskuterandes Trumps demens hos David Pakman.

https://www.youtube.com/watch?v=rCV2hZc76R0&t=29s
Ytterligare två klipp du aldrig sett Herr Google.
Citera
2024-09-19, 09:43
Medlem
Ouelets avatar
Kunde vara bra för Trump att klargöra för sina fans under en debatt att Bagram Airport inte ligger i Alaska, eller att immigranter kommer in från utlandet, inte genom den fiktiva filmen När lammen tystnar; och att de äter vanlig mat, inte andras husdjur.

Hur finansgeniet med överlägset flest konkurser på CV:t har tänkt att finansiera allt valfläsk som manglas ut vore även det intressant att veta -- då tariffer på exempelvis matvaror -- enligt gängse ekonomiska teorier, kan leda till svält och milslånga köer till matbanker. Ultrarika skiter ju i dem, i synnerhet de marginaliserade kyrkofascisterna på vischan, så hur ska han finansiera vallöftena? Intäkterna från guldskorna, biblarna, coinsen och nft´erna täcker liksom inte alla utgiftsposter. Inte på långa vägar.

Som det geni han är så kan han även villa bort VP Harris i the weave...där nepo-babyn visar henne hur man gör för att koppla samman detaljerna i de ryssvänliga talepunkterna på ett sofistikerat sätt. Vilket bör leda till en kross. Inte vilken debattseger som helst, utan en magnifik kross. En sådan sjukt fet kross som ingen annan har sett maken till tidigare och som alla experter kommer tala om som den otroligaste, mest bästa, totalkrossen, och de lär dessutom göra det i flera årtionden, om inte århundranden till och med.

Så varför vill han inte debattera? Jag fattar inte, han vann ju den senaste debatten och han är enligt varenda högerdildo i världen den bästa debattören någonsin.
Citera
2024-09-19, 09:51
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Ytterligare två klipp du aldrig sett Herr Google.
Angående den första debatten, tyckte du att "I have a concept of a plan" levde upp till dina förväntningar, eller kopplar absolut ingenting i huvudet på dig och du inbillar dig fortfarande att alla amerikaner hatar gratis sjukvård och vill betala dyrt för den?
Citera
2024-09-19, 10:01
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Angående den första debatten, tyckte du att "I have a concept of a plan" levde upp till dina förväntningar, eller kopplar absolut ingenting i huvudet på dig och du inbillar dig fortfarande att alla amerikaner hatar gratis sjukvård och vill betala dyrt för den?
Jag slutade läsa vid "kopplar".

Här en forskningsrapport om varför USA inte röstade för affordable care act 2010 som Obama föreslog. Mer än 50% i USA var emot den. Det är svårt att fatta som svensk, men majoriteten i USA vill inte ha gratis sjukvård.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25731135/
Notera att USA har världens överlägset högsta sjukvårds- och medicinkostnad. De är idioter.
Senast redigerad av ManicToo 2024-09-19 kl. 10:07.
Citera
2024-09-19, 10:10
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Jag slutade läsa vid "kopplar".

Här en forskningsrapport om varför USA inte röstade för affordable care act 2010 som Obama föreslog. Mer än 50% i USA var emot den. Det är svårt att fatta som svensk, men majoriteten i USA vill inte ha gratis sjukvård.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25731135/
Notera att USA har världens överlägset högsta sjukvårds- och medicinkostnad. De är idioter.
Med andra ord du föredrar ett koncept som inte är en plan istället för att ha en plan färdig om jag uppfattat dig rätt nu???
Citera
2024-09-19, 10:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Ja, det är intressant.
Vad som kommer ur käften på gubben är inte noga.
Allt är bara incredible... fantastic.. beautiful...
marxist.. Wall.. immigrants.
Med nån elekrifierad haj emellanåt, bacon och Hannibal Lector.
Hans vokabulär är extremt begränsad rent variabelt sett, men extremt överdoserat i antal ord per minut.

Trump hade inget att komma med i debatten - rent praktiskt, rent ekonomiskt (eller varför han avslog att stärka gränsen med fler tjänstemän och började snacka att äta husdjur istället...) men det är oväsentligt för Maga groupies.
Och för Trump givetvis.
Just do the wave.. and blame.. and blame..
I won, I'm the best... så är lugnet återställt i kaninhålet.
Senast redigerad av develi 2024-09-19 kl. 10:14.
Citera
2024-09-19, 10:12
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Med andra ord du föredrar ett koncept som inte är en plan istället för att ha en plan färdig om jag uppfattat dig rätt nu???
Jag har inga åsikter om finansiering av USAs hälsovård. Det får amerikanerna ha. Om du har åsikter om USAs hälsa men aldrig ens besökt landet och inte känner minst 10 amerikaner så går du bort som stolle. Det är som om en amerikan skulle ha åsikter om vår polis och det har noll värde.
Citera
2024-09-19, 10:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Jag har inga åsikter om finansiering av USAs hälsovård. Det får amerikanerna ha. Om du har åsikter om USAs hälsa men aldrig ens besökt landet och inte känner minst 10 amerikaner så går du bort som stolle.
Det är det du själv gör du pekar på ett koncept som du tror ska fungera men i realiteten så finns den inte, Men lägger du upp en plan och färdriktning som fungerar då gör den det i realiteten det är skillnaden mellan Donnies fantasi konsept och Harris realitets plan!
Citera
2024-09-19, 10:15
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Det är det du själv gör du pekar på ett koncept som du tror ska fungera men i realiteten så finns den inte, Men lägger du upp en plan och färdriktning som fungerar då gör den det i realiteten det är skillnaden mellan Donnies fantasi konsept och Harris realitets plan!
Det stavas koncept.

Trump har avläst att gratis sjukvård inte är viktigt för hans väljare. Trump var president i 4 år och de gick hur bra som helst för USA och världen de åren. Gör det enkelt som GW säger.
Citera
2024-09-19, 10:19
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Det stavas koncept.

Trump har avläst att gratis sjukvård inte är viktigt för hans väljare. Trump var president i 4 år och de gick hur bra som helst för USA och världen de åren. Gör det enkelt som GW säger.
FORTFARANDE pratar vi om ett koncept inget annat finns ingen plan eller något intressant veta att du inte kan svara på frågan, Personligen föredrar jag en plan och färdriktning som är färdigt klar som alla vet så här kommer det bli!
Citera
2024-09-19, 10:22
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
FORTFARANDE pratar vi om ett koncept inget annat finns ingen plan eller något intressant veta att du inte kan svara på frågan, Personligen föredrar jag en plan och färdriktning som är färdigt klar som alla vet så här kommer det bli!
Jag förstår att dina tankar är viktiga för dig. Men Trump kan USA. Till skillnad från dig.

Kamala kan inte USA. Hon har inte vunnit något val för demokraterna.
Citera
2024-09-19, 10:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Jag förstår att dina tankar är viktiga för dig. Men Trump kan USA. Till skillnad från dig.

Kamala kan inte USA. Hon har inte vunnit något val för demokraterna.
Som sagt MAGA sekten lever sitt egna liv där koncepten är viktigare än vad en plan är i realiteten, bra då vet vi alla att du klarar inte av komma med något vettigt likt andra i sekten!
Senast redigerad av DjPutte 2024-09-19 kl. 10:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in