Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxboostad
Som dom flesta minns så sålde pernilla ut sina barn till kavla upp agendat, där kändisar såsom börje salming gick ut med att alla behöver ta detta nya otestade läkemedlet och gör det för soldaritet.

Börje utvecklade snabbt ALS månaderna efter vaccinet, ALS vilket nu är en godkänd bieffekt i många länder.

Nu när nästan alla vaccin är stoppade för hjärtsvikt så har kändisar/influensers har börjat dö i massa - https://www.youtube.com/watch?v=rwCG-3H4zEM

Är bara en tidsfråga innan pernilla med blir drabbad. Frågan är, kommer hon gå ut i media om att hennes fullt friske son utvecklade hjärtsvikt efter covid vaccinet eller kommer hon låtsas att det är "genetiskt" ?

Är detta början sveriges hjärtsvikt pandemi bland kändisar/influencers?

Får man hjärtsvikt/myocarditis som hennes son så är statistiken att 50% dör inom loppet av 5 år.

https://www.msn.com/sv-se/noje/kungl...el/ar-AA1qsGXV
Theo är inte vaccinerad.
Citera
2024-09-19, 14:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Finns det någon trovärdig källa i den här frågan? Gissar att PW kavlade upp i likhet med så många andra kändisar. Många var ju heller inte sena att skuldbelägga oss som vägrade. Jag har människor runt mig som jag verkligen bryr mig om som tog hugget, men bortsett från dem så är min empati i stort sätt obefintlig mot alla som blir sjuka/dör av detta. Känner inte skadeglädje mot vanliga människor men mot de mest rabiata kan jag känna så.

Förstår lite hur du känner. Jag tycker t ex synd om förståndshandikappade i allmänhet. Men när deras uppenbara mentala tillkortakommanden, som i t ex ditt fall, tar sig i uttryck i nynazism så känner jag skadeglädje över att de föddes till idioter. Det roliga i sammanhanget är ju att nynazister själva konstant anklagar andra för att vara programmerade, men ignorerar faktumet att man kan räkna ut 95 % av deras ståndpunkter bara genom deras ståndpunkt i en eller två frågor. Men näääää, ni är fritänkare hela bunten, absolut
Citera
2024-09-19, 14:38
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Finns väl inget konkret som säger att detta beror på vaccinet?
Det här är egentligen en gammal nyhet, som skedde för ett år sedan. Det är bara att foliehattarna har snappat upp det nu. Att det skulle ha med covid att göra är bara önsketänkande från deras sida.

Så här skrev Pernilla på instagram då:
Men efter flera timmars väntan fick vi det oerhört lättade beskedet att det inte var det sista , utan antagligen en ”naturlig” avvikelse som tydligen kan förekomma på unga idrottande killars hjärtan i synnerhet.
https://www.instagram.com/p/CxrB8rDq...ource=ig_embed
Citera
2024-09-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
utan antagligen en ”naturlig” avvikelse som tydligen kan förekomma på unga idrottande killars hjärtan i synnerhet.

Det är jättemärkligt. När jag växte upp omringades jag av tusentals idrottande killar. Jag har inget minne av att någon kille någonsin bara säckade ihop och dog när han spelade fotboll eller tennis eller whatever.

Det hade varit jättestora nyheter i skolan som vi hade snackat om länge.

Men nej, det hände aldrig.

Av någon anledning är det jättevanligt nu.
Citera
2024-09-19, 15:05
Medlem
Är det bara jag som inte bryr mig om att personer som tagit vaccinet? När jag läser dessa nyheter blir jag bara ledsen att människor idag är så svaga i sig själva och är så enkla att manipulera. Är inte en stor vaccin konspirationsteoretiker men valda ändå att inte ta det efter jag märkte hur mycket det pushades från media och min omgivning till att jag MÅSTE ta det annars kommer jag dö och alla jag älskar kommer att dö. Nja, inte direkt kände jag efter läst statistiken från andra länder som hade det MYCKET värre än Sverige och då hade Sverige inte ens några restriktioner att tala om som andra länder hade!

Slutsatsen är att om man var ung och frisk med inga medfödda problem behövde du inte alls ta vaccinet för smittan var inte dödlig för dig. Alla får göra sina egna val i livet och jag kan/ska inte bestämma vad andra bedömer att vara rätt eller fel. Men att få se hur vissa personer behandlade en under Corona-tiden var en ögonöppnare i hur enkelt det är att ställa folk mot folk!
Citera
2024-09-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Vi läser nyheterna, men inte "som fan läser bibeln".

Har du någon uppfattning om hur vanliga dessa biverkningar är? De är otroligt ovanliga.

Alla artiklarna, utom den om Nicholas, berör Astra Zenecas vaccin. Alla vet att just det vaccinet var rätt misslyckat.

Artikeln om Nicholas berör Modernas vaccin, men det framgår också med all tydlighet att Nicholas hade ett allvarligt medfött hjärtfel.
Han opererades tre dagar efter att han föddes. Modernas vaccin stoppades, men enbart för små barn.

Varför skriver media ö.h.t. om dessa fall om det är så att de konspirerar med "big pharma"?

Oj oj! Hundratals artiklar! Är du medveten om att det finns tusentals miljoner människor i världen?

Sanslöst löjeväckande att ni framställer extremt ovanliga biverkningar som "mycket vanligt förekommande".

Hörru "shit for brains", du behöver inte visa hur okunnig du och godtrogen du är.

Jag har aldrig sett dig förut, under mina 20 år på Flashback, men jag är redan trött på dig.

Uppenbart CP.

Det är alltid CPn som kommer dragandes med den tröttsamma bot-anklagelsen.
Det visar att ni är oförmögna att tänka själva eftersom ni alla kör med samma efterblivna retorik.

Fakta verkar inte bita på denna typ av individer. Det finns något tragiskt och ledsamt med att se denna psykiska ohälsa fångas i att övertolka allt, har en drabbats så gäller det "alla", har en person dött så kommer alla som vaccinerats dö (vilket är sant... som precis för alla andra...). Alla sjukdomar som bekantskapskretsen tillskrivs har med vaccinet att göra trots att det garanterat finns betydligt mer logiska förklaringar och faror som kanske därmed inte hanteras.

I stort sett alla läkemedel har risk för biverkningar. En medicin som inte ger mig biverkning kan vara farlig för en annan tex.

Herregud, ta bara alvedon och dess eventuella biverkningar:
  • Blödning från hud och slemhinnor och blåmärken, allmän slöhet, tendens till inflammation (infektioner) särskilt halsont och feber på grund av förändringar i blodet (minskat antal vita blodkroppar och blodplättar).
  • Allvarliga andningssvårigheter med flämtande andning.
  • Njurbiverkningar.
  • Blekhet, trötthet och gulsot på grund av allvarlig blodbrist.
  • Mycket sällsynta fall av allvarliga hudreaktioner har rapporterats.
  • Anafylaxi:

Det är ett under att man lever...
Citera
2024-09-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Vi läser nyheterna, men inte "som fan läser bibeln".

Har du någon uppfattning om hur vanliga dessa biverkningar är? De är otroligt ovanliga.

Alla artiklarna, utom den om Nicholas, berör Astra Zenecas vaccin. Alla vet att just det vaccinet var rätt misslyckat.

Artikeln om Nicholas berör Modernas vaccin, men det framgår också med all tydlighet att Nicholas hade ett allvarligt medfött hjärtfel.
Han opererades tre dagar efter att han föddes. Modernas vaccin stoppades, men enbart för små barn.

Varför skriver media ö.h.t. om dessa fall om det är så att de konspirerar med "big pharma"?

Oj oj! Hundratals artiklar! Är du medveten om att det finns tusentals miljoner människor i världen?

Sanslöst löjeväckande att ni framställer extremt ovanliga biverkningar som "mycket vanligt förekommande".

Hörru "shit for brains", du behöver inte visa hur okunnig du och godtrogen du är.

Jag har aldrig sett dig förut, under mina 20 år på Flashback, men jag är redan trött på dig.

Uppenbart CP.

Det är alltid CPn som kommer dragandes med den tröttsamma bot-anklagelsen.
Det visar att ni är oförmögna att tänka själva eftersom ni alla kör med samma efterblivna retorik.

Du går på rätt många mediciner va? SSRI, blodtrycks mediciner, anti psykotiska, eller hur?

Det är 25% överdödlighet i majoriteten av länderna post 2021, 1000 tals trådar har gjorts på fb om detta, samma med tusentals läkare som gått ut i offentliga intervjuer gällande massdöden.

Pfizer, john n johnsson, astra, moderna - Alla stoppade pga stroke/hjärtsvikt. Att artiklarna gäller astra var enbart ett exempel.

Dina troll inlägg är inte uppskattade på flashback. Sluta stör diskussionen medans folk lider. Har över 4st familjemedlemmar som blev kroniskt sjuka efter vaccinet, varav 2 fick stroke snabbt efter.

Israel visade 10 000% ökning i stroke post vax.

Du har noll empati för läkemedelsskadade !
Citera
2024-09-19, 15:10
Medlem
Citat:
Det här är egentligen en gammal nyhet, som skedde för ett år sedan. Det är bara att foliehattarna har snappat upp det nu. Att det skulle ha med covid att göra är bara önsketänkande från deras sida.

Men efter flera timmars väntan fick vi det oerhört lättade beskedet att det inte var det sista , utan antagligen en ”naturlig” avvikelse som tydligen kan förekomma på unga idrottande killars hjärtan i synnerhet.

Nej, detta är en update gällande händelsen.

Dvs killen har fått åka in igen. Och kommer få göra fler gånger

"naturlig avikelse" snygg bortförklaring från mainstream healthcare som får xx % av sin lön betald av vaccinförsäljare.
Citera
2024-09-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Det är jättemärkligt. När jag växte upp omringades jag av tusentals idrottande killar. Jag har inget minne av att någon kille någonsin bara säckade ihop och dog när han spelade fotboll eller tennis eller whatever.

Det hade varit jättestora nyheter i skolan som vi hade snackat om länge.

Men nej, det hände aldrig.

Av någon anledning är det jättevanligt nu.

Precis.

Det är alltid samma trollkonton som kommer in i trådar och försöker få det att låta som massdöd i hjärtstopp under livesändning är något vi alltid haft.

Minns inte ett enda fall dom senaste 40 åren, bortsett från 2021 och frammåt.
Citera
2024-09-19, 15:28
Medlem
Tror snarare isf att hjärtproblem hos honom skulle bero på att han är så ung och dricker energidryck. Såg något klipp då Pernilla skulle fylla på hans kyl han har på rummet med detta. Att orsaken snarare beror på långvarigt användande av högre koffeindos än vad ett barns hjärta klarar än att det skulle bero på vaccinet.
Citera
2024-09-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Tror snarare isf att hjärtproblem hos honom skulle bero på att han är så ung och dricker energidryck. Såg något klipp då Pernilla skulle fylla på hans kyl han har på rummet med detta. Att orsaken snarare beror på långvarigt användande av högre koffeindos än vad ett barns hjärta klarar än att det skulle bero på vaccinet.

Så du tror hans mamma var med i sveriges största vaccin propaganda program utan att hon ville att sina barn/föräldrar skulle ta vaccinet med? Knappast.

Men det du säger kan absolut påverka. Hjärtinflammation av vaccinet vet du redan sker i 100% av alla som tar det, nya studier visar att hjärtsvikten sker på mikroskopisk nivå i 100% av alla testade, inte bara i "många".

Så inflammation i hjärtat + höga doser koffein = garranterad katastrof
Citera
2024-09-19, 15:44
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:

Lustigt att den "naturliga" avvikelsen har ökat med tusentals procent sedan en viss produkt lanserades, men det vill hon självklart inte kännas vid då hon själv pushat det till allmänheten. Förnekelsens kraft är oerhört stark

Citat:
Ursprungligen postat av grottsnusarn
Är det bara jag som inte bryr mig om att personer som tagit vaccinet? När jag läser dessa nyheter blir jag bara ledsen att människor idag är så svaga i sig själva och är så enkla att manipulera. Är inte en stor vaccin konspirationsteoretiker men valda ändå att inte ta det efter jag märkte hur mycket det pushades från media och min omgivning till att jag MÅSTE ta det annars kommer jag dö och alla jag älskar kommer att dö. Nja, inte direkt kände jag efter läst statistiken från andra länder som hade det MYCKET värre än Sverige och då hade Sverige inte ens några restriktioner att tala om som andra länder hade!

Slutsatsen är att om man var ung och frisk med inga medfödda problem behövde du inte alls ta vaccinet för smittan var inte dödlig för dig. Alla får göra sina egna val i livet och jag kan/ska inte bestämma vad andra bedömer att vara rätt eller fel. Men att få se hur vissa personer behandlade en under Corona-tiden var en ögonöppnare i hur enkelt det är att ställa folk mot folk!

Precis, en otroligt stor ögonöppnare hur lätt människor låter sig manipuleras och hur lätt det är att vända även gamla goda vänner mot varandra (iaf från ett håll) genom lite finurlig mediepropaganda och skuldbeläggande.

Det var ju oerhört lätt att se att det var frågan om extrem skrämselpropaganda om man bara tittade sakligt på statistiken och verkligheten istället för att låta sig triggas som ett får av media med sin "kill count" och dagliga skräckslagna presskonferenser med stenhårt pushande för "den enda lösningen". När man t.om. började låtsas om att naturligt immunitet inte skulle vara något att ha utan att man ÄNDÅ skulle "ta en för laget" trillade som tur var poletten ner för en del, tyvärr inte alls så många som man trott.

De pratade ju t.om. helt öppet vilka psykologiska mekanismer som skulle vara effektivast för att "pusha" sprutorna, socialt tryck från närstående/skuldbeläggande var som bekant en av de absolut starkaste faktorerna.

Människans flockinstinkt och ovilja att avvika från gruppen är oerhört mycket kraftfullare än de flesta vet om, först när sådant här inträffar så kan man veta "vad man skulle gjort på 30-talet i Tyskland" osv.

Det är bra att veta vilka som går att lita på och vilka som viker sig lätt för psykologisk manipulation så såhär i efterhand får man väl vara glad för de vänner som visat sitt sanna jag och sagt upp kontakten på basis av vilka läkemedel man har tagit. Både intressant och skrämmande på samma gång att bevittna hur gamla bekanta man trodde var mentalt stabila blivit fullständigt rabiata, långt värre än SD-psykosen faktiskt.
Senast redigerad av Petrucciani 2024-09-19 kl. 15:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in