Citat:
Ursprungligen postat av
peterZiipen
Det här är egentligen en gammal nyhet, som skedde för ett år sedan. Det är bara att foliehattarna har snappat upp det nu. Att det skulle ha med covid att göra är bara önsketänkande från deras sida.
Så här skrev Pernilla på instagram då:
Men efter flera timmars väntan fick vi det oerhört lättade beskedet att det inte var det sista , utan antagligen en ”naturlig” avvikelse som tydligen kan förekomma på unga idrottande killars hjärtan i synnerhet.
https://www.instagram.com/p/CxrB8rDq...ource=ig_embed
Lustigt att den "naturliga" avvikelsen har ökat med tusentals procent sedan en viss produkt lanserades, men det vill hon självklart inte kännas vid då hon själv pushat det till allmänheten. Förnekelsens kraft är oerhört stark
Citat:
Ursprungligen postat av
grottsnusarn
Är det bara jag som inte bryr mig om att personer som tagit vaccinet? När jag läser dessa nyheter blir jag bara ledsen att människor idag är så svaga i sig själva och är så enkla att manipulera. Är inte en stor vaccin konspirationsteoretiker men valda ändå att inte ta det efter jag märkte hur mycket det pushades från media och min omgivning till att jag MÅSTE ta det annars kommer jag dö och alla jag älskar kommer att dö. Nja, inte direkt kände jag efter läst statistiken från andra länder som hade det MYCKET värre än Sverige och då hade Sverige inte ens några restriktioner att tala om som andra länder hade!
Slutsatsen är att om man var ung och frisk med inga medfödda problem behövde du inte alls ta vaccinet för smittan var inte dödlig för dig. Alla får göra sina egna val i livet och jag kan/ska inte bestämma vad andra bedömer att vara rätt eller fel. Men att få se hur vissa personer behandlade en under Corona-tiden var en ögonöppnare i hur enkelt det är att ställa folk mot folk!
Precis, en otroligt stor ögonöppnare hur lätt människor låter sig manipuleras och hur lätt det är att vända även gamla goda vänner mot varandra (iaf från ett håll) genom lite finurlig mediepropaganda och skuldbeläggande.
Det var ju oerhört lätt att se att det var frågan om extrem skrämselpropaganda om man bara tittade sakligt på statistiken och verkligheten istället för att låta sig triggas som ett får av media med sin "kill count" och dagliga skräckslagna presskonferenser med stenhårt pushande för "den enda lösningen". När man t.om. började låtsas om att naturligt immunitet inte skulle vara något att ha utan att man ÄNDÅ skulle "ta en för laget" trillade som tur var poletten ner för en del, tyvärr inte alls så många som man trott.
De pratade ju t.om. helt öppet vilka psykologiska mekanismer som skulle vara effektivast för att "pusha" sprutorna, socialt tryck från närstående/skuldbeläggande var som bekant en av de absolut starkaste faktorerna.
Människans flockinstinkt och ovilja att avvika från gruppen är oerhört mycket kraftfullare än de flesta vet om, först när sådant här inträffar så kan man veta "vad man skulle gjort på 30-talet i Tyskland" osv.
Det är bra att veta vilka som går att lita på och vilka som viker sig lätt för psykologisk manipulation så såhär i efterhand får man väl vara glad för de vänner som visat sitt sanna jag och sagt upp kontakten på basis av vilka läkemedel man har tagit. Både intressant och skrämmande på samma gång att bevittna hur gamla bekanta man trodde var mentalt stabila blivit fullständigt rabiata, långt värre än SD-psykosen faktiskt.