Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-19, 18:38
Medlem
Tjockisarna försvann i tvålkokerierna.
Citera
2024-09-19, 19:42
Medlem
Kanastras avatar
Tjockisar vet jag inte, men alla filmer på när räddade judar kom till Sverige så var alla normalviktiga och såg friska ut.

Inget man lyfter i fikarummet på jobbet direkt
Citera
2024-09-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Tjockisarna försvann i tvålkokerierna.
Eller blev uppätna av björnar och örnar, det sprutade geishar av blod, eller så motionerades de smala i runkmaskinerna, sedan blev de lampskärmar. Har jag glömt någon myt?
Citera
2024-09-19, 21:53
Medlem
-Hengpung-s avatar
Ge nu inte tjockisarna några idéer om att vilja vara med på offerlistan av alla grupper som satt i Auschwitz
Citera
2024-09-20, 10:05
Medlem
Steff83s avatar
Min mormor satt i koncentrationsläger. Hon hade en hel del hull på kroppen som hon trodde räddade henne en del. Samt att hon var i rätt ålder. Runt 20.
Citera
2024-09-21, 16:32
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ja det känns ju föga troligt att det fanns många tjockisar i Auschwitz på grund av att det inte fanns mycket att äta. Men tjockisar finns överallt och alltid. I de fall det faktiskt fanns mat så fanns det säkert någon som roffade åt sig en extra potatis här och där.

Nu menar jag såklart intagna och inte fångvaktare.

Finns det bilder på någon tjockis i Auschwitz?
https://ibb.co/vHxJXpY
Citera
2024-10-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ja det känns ju föga troligt att det fanns många tjockisar i Auschwitz på grund av att det inte fanns mycket att äta. Men tjockisar finns överallt och alltid. I de fall det faktiskt fanns mat så fanns det säkert någon som roffade åt sig en extra potatis här och där.

Nu menar jag såklart intagna och inte fångvaktare.

Finns det bilder på någon tjockis i Auschwitz?
Det fantes sikkert mange tykke mennesker i konsentrasjonsleirene. Grunnen er at de ble drept før de ble utsultet..Sånn var det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in