Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-24, 08:25
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Jobbar du på en arbetsplats med mycket kvinnor?
Nej. Men finns några
Citera
2024-09-24, 08:27
Medlem
Kustenklars avatar
Hej!
Jag har inte läst igenom tråden, men ser inte om du har skrivit något om dina intressen?

För är det något som är attraktivt och absolut väcker intresse hos motparten - så är det när man är sig själv/ i sitt intresse och profession.
Där lyser man på ett helt annat sätt-
än när man försöker vara/ anpassa sig till miljön efter ”vart tjejer är”.
Citera
2024-09-24, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Ful personlighet.

Blablaabla

Jag gick i närmare 10 år och tyckte synd om mig själv och var deprimerad och så vidare. Till slut bestämde jag mig att göra något åt det. Böjrade dejta. Min fördel förutom att vara kort och skallig var att jag var hyfsat vältränad. Vad man fick träna på mest var att lära sig hur man skulle bete sig och hur man skulle skriva en presentation för att ens få en dejt.

Hade jag inte lyckats få en svenska så hade jag sökt mig till sydligare breddgrader.

Varför skulle du inte få en tjej? Jag ser konstant fula killar med tjejer. Du får hitta din typ av tjej. Det finns alla olika sorter damer. Alla följer inte normen och bryr sig inte om vad "finikantentjejen" tycker.

Gör saker för att öka dina chanser. Det är alltid enkelt att ge upp.

Spara pengar. Träna. hitta aktiviteter som du gillar. Är det att spela spel framför datorn så får du börja aktivera dig där med. Det finns damer som spelar datorspel också.

Klipp dig och skaffa ett litet skägg. Finns mycket man kan göra. Att skaffa en tjej från filipinerna eller Thailand gör inte livet dåligt heller.
Citera
2024-09-24, 08:33
Medlem
Sluta sätt tjejer och relationer på piedestal säger jag.

De flesta relationer mellan män och kvinnor är inget att höja till skyarna. Man lever ihop och tolererar varandra någorlunda, man har (pliktskyldigt) sex några gånger per år, åker på semester någon vecka tillsammans. Kanske går på något kulturevenemang ihop. That's it. Kan man leva ett bra liv utan detta? Självklart kan man det.

Priset för att ha en fast relation är ofta högt, i termer av inskränkt personlig frihet. Kvinnor fattar en stor majoritet av alla beslut som rör vardagen, hemmet, vilken mat man äter, vart man åker på semester osv. Utan en kvinna kan man bestämma allt detta helt själv.

Ja jag vet att vissa hittar sina "soul mates" men handen på hjärtat, hur många sådana relationer har man i sin bekantskapskrets?
Citera
2024-09-24, 08:38
Avstängd
HyperboreanCREW-14s avatar
Kanske kan ett alkohol eller narkotikamissbruk vara lösningen, då släpper många av de mentala spärrarna, samtidigt som du får en naturlig gemenskap med andra missbrukare däribland kvinnor av ett slag som oftast är ganska lättfotade och inte så kräsna.
Citera
2024-09-24, 08:38
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kustenklar
Hej!
Jag har inte läst igenom tråden, men ser inte om du har skrivit något om dina intressen?

För är det något som är attraktivt och absolut väcker intresse hos motparten - så är det när man är sig själv/ i sitt intresse och profession.
Där lyser man på ett helt annat sätt-
än när man försöker vara/ anpassa sig till miljön efter ”vart tjejer är”.
Hej.
Mina intressen är väl träning och filosofiska frågor typ. Inget att hänga i granen alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Jag gick i närmare 10 år och tyckte synd om mig själv och var deprimerad och så vidare. Till slut bestämde jag mig att göra något åt det. Böjrade dejta. Min fördel förutom att vara kort och skallig var att jag var hyfsat vältränad. Vad man fick träna på mest var att lära sig hur man skulle bete sig och hur man skulle skriva en presentation för att ens få en dejt.

Hade jag inte lyckats få en svenska så hade jag sökt mig till sydligare breddgrader.

Varför skulle du inte få en tjej? Jag ser konstant fula killar med tjejer. Du får hitta din typ av tjej. Det finns alla olika sorter damer. Alla följer inte normen och bryr sig inte om vad "finikantentjejen" tycker.

Gör saker för att öka dina chanser. Det är alltid enkelt att ge upp.

Spara pengar. Träna. hitta aktiviteter som du gillar. Är det att spela spel framför datorn så får du börja aktivera dig där med. Det finns damer som spelar datorspel också.

Klipp dig och skaffa ett litet skägg. Finns mycket man kan göra. Att skaffa en tjej från filipinerna eller Thailand gör inte livet dåligt heller.
"Började dejta."
Det är ju vad jag har försökt med redan.

Angående fula killar som har tjejer: ja jag vet, det är för att de har en bra personlighet. Vilket jag tyvärr inte har.
Men jag är nog inte jätteful.
Citera
2024-09-24, 08:46
Avstängd
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Hej.
Mina intressen är väl träning och filosofiska frågor typ. Inget att hänga i granen alltså.

"Började dejta."
Det är ju vad jag har försökt med redan.

Angående fula killar som har tjejer: ja jag vet, det är för att de har en bra personlighet. Vilket jag tyvärr inte har.
Men jag är nog inte jätteful.
Som sagt finns många alternativ för den som är både ful och har dålig personlighet, muskler, pengar och kändisskap är tre exempel.
Citera
2024-09-24, 08:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.
Vad gör du för att förbättra dig själv och därmed bli mer åtråvärd och intressant?
Citera
2024-09-24, 08:47
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Sluta sätt tjejer och relationer på piedestal säger jag.

De flesta relationer mellan män och kvinnor är inget att höja till skyarna. Man lever ihop och tolererar varandra någorlunda, man har (pliktskyldigt) sex några gånger per år, åker på semester någon vecka tillsammans. Kanske går på något kulturevenemang ihop. That's it. Kan man leva ett bra liv utan detta? Självklart kan man det.

Priset för att ha en fast relation är ofta högt, i termer av inskränkt personlig frihet. Kvinnor fattar en stor majoritet av alla beslut som rör vardagen, hemmet, vilken mat man äter, vart man åker på semester osv. Utan en kvinna kan man bestämma allt detta helt själv.

Ja jag vet att vissa hittar sina "soul mates" men handen på hjärtat, hur många sådana relationer har man i sin bekantskapskrets?
Men jag kan inte sluta sätta dem på piedestal. Ens om jag skulle försöka.
Kan inte hjälpa att jag tycker om tjejer.

Jag vill inte ha en sån där kass relation. Jag skulle väl antingen göra den bra eller så skulle jag göra slut.
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Kanske kan ett alkohol eller narkotikamissbruk vara lösningen, då släpper många av de mentala spärrarna, samtidigt som du får en naturlig gemenskap med andra missbrukare däribland kvinnor av ett slag som oftast är ganska lättfotade och inte så kräsna.
Det kommer kanske senare i mitt liv om jag inte hittar nån.
Citera
2024-09-24, 08:49
Medlem
Citat:
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.

Hur gammal är du? Låter tröstlöst men en dag dyker det upp en. Segt att vänta bara.
Citera
2024-09-24, 08:50
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad gör du för att förbättra dig själv och därmed bli mer åtråvärd och intressant?
Tränar
Citera
2024-09-24, 08:50
Medlem
Citat:

Hej, du har lyckats fånga mångas intresse genom din tråd. Kunde inte låta bli att läsa dina inlägg och alla kommentarer.
Du beskriver väldigt väl vad många män (och kvinnor) innerst inne känner. Skillnaden är att du är modig nog och mogen så att du kan uttrycka det på ett mycket ärligt och naket sätt.
Det finns tusentals och åter tusentals råd, men varje människa måste hitta sin egen lösning.
I väntan på det okända vill jag rekommendera dig att börja skriva ner allt kring din situation. En seriös loggbok mao. Du uttrycker dig så väl att jag blir intresserad av hur och varför du befinner dig här, just nu?
Finns många frågor. Du gör mig nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in