Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-24, 19:26
  #217
Medlem
Livet är så orättvisst det är tragisk att tjejer går endast efter utseende.

Jag har så länge jag minns alltid haft tjejer efter mig, ibland har det varit så illa, att jag till och med gjort mig ful, typ inte fixat håret för att slippa tjejernas blicker. Jag är 185cm och är extremt vältränad, mörk hy och ligger strax under 100kg, skulle nog säga 10/10 hamnar jag på hos tjejerna. Då jag även har ansiktet ink. En grym jawline

Problemet är att tjejerna har ingen aning om hur jag är som person, de lägger inte fokus på sånt. Något som jag tycker väger lika mycket som utseendet.

Du är säkerligen världens snällaste människa, men det skiter tjejerna i. Fyfan säger jag bara
__________________
Senast redigerad av noproblem88 2024-09-24 kl. 19:39.
Citera
2024-09-24, 19:56
  #218
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.

Ibland när man vill ha ett förhållande/dejt för mycket så kan det lätt lysa igenom och framstå som desperat och det är förstås väldigt avtändande.

Det finns säkerligen massvis du kan jobba på. Din fysik, din klädstil, din sociala förmåga, dina intressen osv osv.

Om du ska beskriva dig lite kort utifrån de kategorier ovan hur skulle du beskriva dig själv och ditt yttre?

Tänk på att Tinder och liknande inte representerar verkligheten. När jag var singel och hade Tinder kunde jag få regelbundet matchningar medan andra vänner inte hade fått en enda under flera år. Dejtingappar är en hyperverklighet och straffar de män som är medel.

Edit: läste nyss att du beskrivit din personlighet lite smått men du får gärna beskriva din klädstil, fysik och intressen.
Din personlighet går att göra mer attraktiv men så länge du identifierar dig med din ”tråkiga personlighet” så kommer du aldrig att förändras.
Du kan skriva till mig privat om du vill så kan jag förhoppningsvis hjälpa dig.
__________________
Senast redigerad av JayJayAdams 2024-09-24 kl. 20:04.
Citera
2024-09-24, 20:02
  #219
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Hahaha det är ju fördjävligt!! Kolla på Pilates-videon i sex månader - säkert placerad i soffläge hela tiden med en bärs i handen - och INGET resultat!? Skandal, var är världen på väg?

Ang. att hitta en flickvän. Det som i huvudsak brukar pajja chanserna är ju den låga självkänslan, att man nedvärderar sig själv nåt oerhört. Och det kan pågå i åratal, kanske under hela ens uppväxt och ha väldigt stor inverkan på självbilden. Den låga självkänslan - djupt inrotad av åratal utav negativa tankar - leder till att man sänder ut en massa negativa signaler runt omkring sig, till tjejer i omgivningen och till sig själv. Och en förödande osäkerhet och en rädsla att inte duga. Det blir inte bättre utav att svenska tjejer (åtminstone de yngre) ofta har otroligt höga krav, inte sällan helt orimliga, på killar/män. De söker Mr Perfect. Sammantaget blir det inte särskilt gynnsamma förutsättningar för att lyckas finna någon.

Mitt råd är:
- Jobba med självkänslan, sök hjälp
- Ha tålamod, det kommer många chanser längre fram
- Våga öppna ditt hjärta när du fattat tycke för någon. Kvinnor blir väldigt imponerade och smickrade av ditt mod, men var beredd på att det fortfarande kan bli nobben. Och det är ok!!
- Fundera på om en utländsk kvinna kan vara något för dig. De har iaf en betydligt lägre kravbild än svenska tjejer.
Håller med dig.
Sök hjälp skriver du. Visst känner man att man skulle kunna var till hjälp som medmänniska med lite tips och råd och pepping/"gråta-ut-axel"?
Jag bara skojade lite med TS med mitt sanna exempel.
TS skrev ju: "Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite."
Det räcker inte att höra, man måste göra.
Citera
2024-09-24, 20:05
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.

Boka en semester till tyskland och göka en vecka efter det kommer blygheten att försvinna. Och du kommer finna en tjej. Men kanske tar två veckor eller två år
Citera
2024-09-24, 20:17
  #221
Medlem
Baggmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.
Du är mer galen i dig själv än något annat. Dina egna känslor, din egen situation. Det finns inga råd som kan bota egocentrism och narcissism. Du måste tänka i helt andra banor. Börja med att intressera dig för andras (tjejers) tankar, känslor, drömmar. Fast det är väl bara ett av alla råd du redan har hört, och förkastat. Nej, du kommer inte att bli hjälpt. Skaffa dig en hobby som inte har med tjejer att göra. Bygga och flyga modellflygplan ska vara kul, har jag hört. Livet är värt att leva ändå.
Citera
2024-09-24, 20:18
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Nä.

30-40.

Har du någon som helst erfarenhet av att umgås med det motsatta könet? Hur brukar det se ut?
Hurdan är du som vän? Som partner? Vad säger andra om dig som person?

Vill du egentligen ha ett faktiskt förhållande, d.v.s. ett samspel av byggande på en pärla tillsammans med en jämlik, eller handlar ditt problem om bekräftelse via tjejer och/eller tillgång till intimitet?

Jag stöter på många män som faktiskt inte är särskilt intresserade av relationer, där kvinnan är mest en statusmarkör och ett utlopp för drifter.
Citera
2024-09-24, 20:49
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.

Du ska ha en eloge för att du är en kärleksfull person, det behövs fler i världen som dig ❤️
Citera
2024-09-24, 21:07
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Du ska ha en eloge för att du är en kärleksfull person, det behövs fler i världen som dig ❤️
Nej, världen behöver definitivt inte fler självhatare. Killen mår uppenbarligen jävligt dåligt och du tycker det är en bra idé att berömma skadebeteendet? Ta ditt falska handhjärta och stick.
Citera
2024-09-24, 21:11
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgNO3
Har du någon som helst erfarenhet av att umgås med det motsatta könet?

Det undrar jag också, rent biologiskt vill kvinnor ha en ”vinnare” och det fattar nog de flesta om man umgåtts med det motsatta könet!

Dock är huvudsaken att man har självförtroende, för om du inte kan tro på dig själv, så varför skulle någon tjej välja att lägga sin hand i din och låta dig leda..
Citera
2024-09-24, 21:22
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Det undrar jag också, rent biologiskt vill kvinnor ha en ”vinnare” och det fattar nog de flesta om man umgåtts med det motsatta könet!

Dock är huvudsaken att man har självförtroende, för om du inte kan tro på dig själv, så varför skulle någon tjej välja att lägga sin hand i din och låta dig leda..

Nej, "rent biologiskt" vill personer som är intresserade av relationer ha en kompatibel partner - för somliga innebär det en trygg far/ mor till eventuella barn, för andra en intim vän som håller jämna steg.

Oerfarna och mindre begåvade - personer som ännu inte insett vad de själva vill ha och har att komma med - tenderar till att resonera kring det hela i termer av tävling.
Citera
2024-09-24, 21:24
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Nej, världen behöver definitivt inte fler självhatare. Killen mår uppenbarligen jävligt dåligt och du tycker det är en bra idé att berömma skadebeteendet? Ta ditt falska handhjärta och stick.

Nej, du har fel. Jag vill att han älskar sig själv.
Citera mig inte mer.
Citera
2024-09-24, 21:37
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgNO3
Nej, "rent biologiskt" vill personer som är intresserade av relationer ha en kompatibel partner - för somliga innebär det en trygg far/ mor till eventuella barn, för andra en intim vän som håller jämna steg.

Oerfarna och mindre begåvade - personer som ännu inte insett vad de själva vill ha och har att komma med - tenderar till att resonera kring det hela i termer av tävling.

”Vinnare” kan ta sig uttryck i olika former, allt beroende på vad en partner söker!

Du måste ju vara bra på någonting, eller hur?

Min förhoppning är att TS kan hitta sina styrkor och fokusera samt lyfta fram dem, då blir han även mer intressant för kvinnor..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-09-24 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in