Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-27, 16:39
  #1
Medlem
Dziarekks avatar
Har undrat en sak, och kommer nog att undra länge.
Vad pågår i huvudet på män som tycker att en tjej ”förtjänade” eller ”bad om” trakasserier, våldtäckt eller äckliga kommentarer bara för att hon klädde sig lite lättare? Vi lever inte i stenåldern längre och alla ska kunna klä sig precis hur de vill utan att utsättas för alla dessa saker. Eller?
Samma sak när en man försöker haffa eller ligga och får ett nej. Ojojoj, då är tjejen helt plötsligt en hora och vill ha uppmärksamhet, när det i själva verket är mannen som ger uppmärksamhet men blir dissad? Tar egot för stor stryk?
Citera
2024-09-27, 16:58
  #2
Medlem
Fel forum att ställa den frågan :-) Här får du nog mest svar som du inte vill ha Kommer väl bli ett par om att det är invandrare som inte respekterar tjejer eller att tjejer skall hålla på sig etc. Men generellt är det väl killar som missat det grundläggande att även om man tycker att man är guds gåva till mänskligheten så är det ingen regel Blir man då nobbad eller liknande är det ju inte mitt fel utan tjejen som det är något fel på Därmed inte sagt att tjejer är ofelbara, men för det mesta är det nog vi killar som känner oss kränkta och inte kan ta det
Citera
2024-09-27, 16:58
  #3
Medlem
Aafans avatar
Civilisationen är till stor del en fasad, ett tunt lager av regler och normer som döljer våra mer primitiva instinkter. Det förvånar mig att så många kvinnor ofta bortser från denna verklighet. De verkar ibland tro att vi lever i en värld där alla alltid har full kontroll över sina impulser och begär, när sanningen är att vi fortfarande är styrda av urgamla instinkter. Män kanske har en större förståelse för detta, eftersom de ofta själva känner hur dessa drifter kan vara svåra att kontrollera.

När män ibland säger saker som att en kvinna ”bad om det” eller ”förtjänade det,” är det deras sätt att uttrycka att de känner sig provocerade. De menar att kvinnor medvetet eller omedvetet spelar på dessa primitiva impulser, utan att riktigt förstå vilken effekt det kan ha. Det handlar inte nödvändigtvis om att männen anser att kvinnan verkligen förtjänade det i moralisk mening, utan snarare att de uppfattar hennes agerande som en del av spelet, där hon på något plan förstår konsekvenserna av att klä sig eller bete sig på ett visst sätt.

Den här synen bygger på en djupare insikt om hur människor fungerar. Vi är alla, trots vår moderna värld och våra fina kläder, fortfarande i grunden driftstyrda varelser. Många kvinnor verkar ignorera denna verklighet, och i sin strävan efter jämlikhet och frihet glömmer de att män, liksom kvinnor, inte alltid är rationella eller kontrollerade i sina reaktioner. Det är inte en rättfärdigande av beteendet, men problemet är mer komplext än att bara peka ut skuld.
Citera
2024-09-27, 17:00
  #4
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Vi lever inte i stenåldern längre och alla ska kunna klä sig precis hur de vill utan att utsättas för alla dessa saker. Eller?

Vi gjorde inte det förens kvinnor började försöka rösta tillbaka oss till medeltiden. Kan förstå då att man tröttnar på er.
Citera
2024-09-27, 17:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Har undrat en sak, och kommer nog att undra länge.
Vad pågår i huvudet på män som tycker att en tjej ”förtjänade” eller ”bad om” trakasserier, våldtäckt eller äckliga kommentarer bara för att hon klädde sig lite lättare? Vi lever inte i stenåldern längre och alla ska kunna klä sig precis hur de vill utan att utsättas för alla dessa saker. Eller?
Samma sak när en man försöker haffa eller ligga och får ett nej. Ojojoj, då är tjejen helt plötsligt en hora och vill ha uppmärksamhet, när det i själva verket är mannen som ger uppmärksamhet men blir dissad? Tar egot för stor stryk?

Självklart ska man kunna göra en massa saker som man tyvärr inte kan göra. Jag ska också kunna gå vart jag vill med en kedja för 250 k runt halsen, klocka för 120 k och en stor bunt med sedlar som jag öppet räknar högljutt.

Men ibland måste man förhålla sig till verkligheten. Gör jag som jag beskrev ovan så kommer jag att bli rånad. I en perfekt värld så ska jag givetvis inte bli rånad, men eftersom att verkligheten ser ut som den gör så går folk inte omkring som jag beskrev ovan.
Citera
2024-09-27, 17:11
  #6
Medlem
Dziarekks avatar
Tänker dessa män samma tankar om sina mammor, systrar, döttrar, vänner etc?
Citera
2024-09-27, 17:15
  #7
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Tänker dessa män samma tankar om sina mammor, systrar, döttrar, vänner etc?

Nä, jag brukar varna min syster när hon är runt våldtäktsmän. Till skillnad ifrån dig.
Citera
2024-09-27, 17:15
  #8
Medlem
kf1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Har undrat en sak, och kommer nog att undra länge.
Vad pågår i huvudet på män som tycker att en tjej ”förtjänade” eller ”bad om” trakasserier, våldtäckt eller äckliga kommentarer bara för att hon klädde sig lite lättare? Vi lever inte i stenåldern längre och alla ska kunna klä sig precis hur de vill utan att utsättas för alla dessa saker. Eller?
Samma sak när en man försöker haffa eller ligga och får ett nej. Ojojoj, då är tjejen helt plötsligt en hora och vill ha uppmärksamhet, när det i själva verket är mannen som ger uppmärksamhet men blir dissad? Tar egot för stor stryk?

Jag försöker inte alls rättfärdiga dessa människors handlingar men du kan dra samma slutsats med pengar, om jag går runt och flashar pengar och materiella ting så kommer jag till slut bli rånad.

Största lögnen jag har hört är att män ”sexualiserar” kvinnor, män tänder ju på lättklädda kvinnor (oftast) och då kan de sätta igång en man. Vi lever inte på stenåldern men vafan visa ändå lite hyfs och gå inte för lätt klädd om du vill undvika uppmärksamhet. Det är som att jag sätter på mig clownskor så allas uppmärksamhet riktas mot mig. Så enkelt är det, det finns en anledning varför kvinnor inte har gått lättklädda förr i tiden eller i ”stenåldern”. Visst får en kvinna ha på sig vad de vill men om du har något som visar lite för mycket då var inte förvånad av att killar stöter på dig eller stirrar ner dig.
Citera
2024-09-27, 17:16
  #9
Medlem
kf1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Tänker dessa män samma tankar om sina mammor, systrar, döttrar, vänner etc?

Det beror på. Attraheras mannen i fråga av sin mamma, syster, dotter så kommer det ju förmodligen hända något.

Ingen person är den andra lik så detta är en väldigt personlig fråga, men det var en bra fråga.
Citera
2024-09-27, 17:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Har undrat en sak, och kommer nog att undra länge.
Vad pågår i huvudet på män som tycker att en tjej ”förtjänade” eller ”bad om” trakasserier, våldtäckt eller äckliga kommentarer bara för att hon klädde sig lite lättare? Vi lever inte i stenåldern längre och alla ska kunna klä sig precis hur de vill utan att utsättas för alla dessa saker. Eller?
Samma sak när en man försöker haffa eller ligga och får ett nej. Ojojoj, då är tjejen helt plötsligt en hora och vill ha uppmärksamhet, när det i själva verket är mannen som ger uppmärksamhet men blir dissad? Tar egot för stor stryk?
Klär man sig lätt så är det ju för uppmärksamhet. Den biten kan du inte bortförklara.
Citera
2024-09-27, 17:31
  #11
Medlem
kf1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Klär man sig lätt så är det ju för uppmärksamhet. Den biten kan du inte bortförklara.

Nja vissa tjejer klär sig lätt för killen de gillar ska bli mer kär i de men det dom glömmer är att tjejen framställs då som en hora som bara kommer vara ett ONS.

INGEN (förutom cucks) vill ha en tjej som klär sig lätt ute.
Citera
2024-09-27, 17:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kf1312
Nja vissa tjejer klär sig lätt för killen de gillar ska bli mer kär i de men det dom glömmer är att tjejen framställs då som en hora som bara kommer vara ett ONS.

INGEN (förutom cucks) vill ha en tjej som klär sig lätt ute.
Köper inte detta då jag observerat kvinnor göra detta på löpande band utan att ha ett mål i åtanke, utan bara för att gå ut och "vara fina för sig själva".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in