Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-30, 03:35
Medlem
Citat:
Sveriges säkerhet eller allmän säkerhet
har anknytning till grupper eller organisationer som begår övergrepp mot andra människor.

Detta är ju en åsiktsfråga? Finns det något som specifierar vad det kan vara ?

Någon skulle säga att deras kultur inom familjen med heder osv är ett systemhotande kulturarv som man hämtar in till det svenska samhället.

Vad anses som övergrepp? Hjärntvätt av palestinier som kommer hit och sitter på TikTok och beskriver hur Hamas egentligen är för att skydda palestinier och hur de är frihetskämpar ?
Osv osv.
Citera
2024-09-30, 05:03
Avstängd
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Nja även att man kan bevisa att man kommer tillföra långt mer än man kommer kosta.
Och givetvis ingen anhöriginvandring.
Anhörigsinvandring måste begränsa ,möjligen barn upp till 5 år. Men inte hela klaner.
Citera
2024-09-30, 05:30
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Behöver inte vara ett krav , den typen av skulle aldrig gå genom. Däremot prickfri vandel i minst 20 år. , är väldigt liberal och fint
Säg inte det.
Så länge det finns gott om länder som har liknande lagstiftning OCH nationens kultur och särart står på spel, så kan det bli något man helt enkelt måste anamma.

Jag håller naturligtvis med om att (och här skall jag för ovanlighetens skull förolämpa mitt land) meslandet Sverige knappast kommer att vilja ”visa vägen” (även om man är oerhört mån om att vara det i andra sammanhang) men kan mycket väl bli ’early adopters’.

På tal om saker man bara måste göra: Jag minns mycket väl statskuppen på Fiji 1987 (om jag inte missminner mig), när urbefolkningen redan var i absolut minoritet, men som tur var utgjorde de i princip hela arméns manskap; och kunde skrida till verket.
Citera
2024-09-30, 05:47
Avstängd
PalmeKillers avatar
Att skilja på människor ras skulle inte gå hem i Europa. Även jag Personligen anser att negrer skall söka asyl i Afrika och araber skall söka asyl i andra arab stater.

Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Säg inte det.
Så länge det finns gott om länder som har liknande lagstiftning OCH nationens kultur och särart står på spel, så kan det bli något man helt enkelt måste anamma.

Jag håller naturligtvis med om att (och här skall jag för ovanlighetens skull förolämpa mitt land) meslandet Sverige knappast kommer att vilja ”visa vägen” (även om man är oerhört mån om att vara det i andra sammanhang) men kan mycket väl bli ’early adopters’.

På tal om saker man bara måste göra: Jag minns mycket väl statskuppen på Fiji 1987 (om jag inte missminner mig), när urbefolkningen redan var i absolut minoritet, men som tur var utgjorde de i princip hela arméns manskap; och kunde skrida till verket.
Citera
2024-09-30, 05:53
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Obehagligt när man inser att Sverige bedrivit helt öppen invandring i 30+ års tid utan dessa regelverk...

Då börjar man förstå vilka som har kommit in...

Jaaaa. Hade våra politiker haft den minsta respekt för Sveriges urbefolkning, dvs svenskar, hade det sett annorlunda ut.
Så misshandlade vi har blivit som folk. Det är en skam.
Citera
2024-09-30, 05:59
Medlem
Tar man inte in invandrare kommer EU börja bråka med landet. Se bara på Ungern. Även Polen brukar även få kritik av EU.
Citera
2024-09-30, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Unga och unga vuxna söker svensk medborgarskap genom så kallad anmälan. För att den som fyllt 15 men inte 21 år ska kunna få svenskt medborgarskap krävs att den sökande inte:

är skäligen misstänkt för allvarligare brottslighet
är dömd för allvarligare brott eller upprepad brottslighet
är ett hot mot Sveriges säkerhet eller allmän säkerhet
har anknytning till grupper eller organisationer som begår övergrepp mot andra människor.

Lagen anger att Migrationsverket ska ta hänsyn till förhållandena vid tidpunkten för beslutet, det vill säga även sådant som inträffar efter att anmälan om medborgarskap lämnats in. Det måste också göras sannolikt att den sökandes identitet är riktig.

https://www.migrationsverket.se/Priv...edborgare.html

Vad tycks?

Totalt, överjävligt att detta inte har gjorts liksom för alltid. Det är för helvete det minsta lilka man kan begära av den inkompetenta regeringen

Idioti.

Reglerna är dessutom för mjäkiga som vanligt.

Ut och stopp är vad som måste gälla ocg verkställa!!!!
Citera
2024-09-30, 06:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Jag återupprepar det klassiska ordstävet; "too little, too late"... Det är bulken på några miljoner negrer, afghaner och blattar som redan förstört Sverige och förvandlat landet till en demografisk katastrof, som är problemet.

IDIOTER!!!
Citera
2024-09-30, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Tar man inte in invandrare kommer EU börja bråka med landet. Se bara på Ungern. Även Polen brukar även få kritik av EU.

Idiot Sverige är alltid först med att gnälla och klaga, från Danmark till Ungern och allt däremellan.

Men de har inte förstört sitt folk eller deras säkerhet, trygghet och framtiden för all framtid.

Det har våra politiker gjort.
Citera
2024-09-30, 06:23
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Att skilja på människor ras skulle inte gå hem i Europa. Även jag Personligen anser att negrer skall söka asyl i Afrika och araber skall söka asyl i andra arab stater.
Jag undrar så här på morgonkvisten om man inte skulle åstadkomma samma resultat, om man använder sig av (den erkänt krystade) formuleringen neka medborgarskap till personer med sitt ursprung i länder som i sin tur begränsar möjligheterna till medborgarskap på etniska grunder.

Vetefan om du då inte slipper de flesta araber och negrer.

För övrigt så anser jag att - precis som i Schweiz fram till 1970 - så bör rösträtten bara vara en möjlighet efter fullgjord värnplikt.
Citera
2024-09-30, 06:33
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
…Och vissa fängelsedomar i diverse rövhålsländer bör nästan ses som meriterande för medborgarskap.
Jag har så här på stående fot lite svårt att föreställa mig vilka fängelsedomar du syftar på. Blasfemi?
Citera
2024-09-30, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
har anknytning till grupper eller organisationer som begår övergrepp

Detta borde stoppa varenda muslim från medborgarskap. Men tyvärr lär det inte bli så.

Dessutom borde medborgarskap återkallas i massor. Sååå sjukt att höra t.ex. om de 3000 "svenska" medborgare som behöver räddas från Libanon och Gaza. Det är inte svenskar, det är bedragare till 90% som hittat sitt lättaste offer att parasitera på dvs Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in