2024-10-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Män ska inte få jobba på dagis. Bara creep som vill jobba med barn hela dagarna. Snacka om red flag.

Nu skulle jag själv aldrig palla jobba på dagis, tyckte det räckte med att ta hand om mina egna två barn. Men uppenbarligen finns det ju folk som gillar att jobba med barn precis som det finns folk som gillar att jobba som sjuksköterskor eller på hunddagis. Menar du då att detta är normal ifall den som vill jobba med barn är en kvinna medan det ifall det är en man inte kan stämma utan att vi har att göra med en pedofil?
Citera
2024-10-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyrven
Du är ju faktiskt idiot på riktigt du.
Det är inte könet på gärningsmannen det är fel på, utom gärningsmannens hjärna.

herregud alltså..
Så du menar att man aldrig kan dra några som helst slutsatser av empirisk data? Det finns inga samband överhuvudtaget, allt handlar bara om individer. Även om 999 av 1000 gärningsmän visade sig vara män, så har det ingenting med könstillhörighet att göra?

Sedan heter det "utan", inte "utom".
Citera
2024-10-03, 09:25
Medlem
Den bästa manliga jag mött i förskolan är en skådis som jobbade ibland
Han var bara ute med barnen och hade en massa uppträdande och hyss! Det gav nåt enormt till barnen
Inga blöjbyte etc
Så tycker jag män ska jobba på förskola för barnen behöver manliga förebilder som motvikt till kvinnor som skvallrar och är naiva
Citera
2024-10-03, 09:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nu skulle jag själv aldrig palla jobba på dagis, tyckte det räckte med att ta hand om mina egna två barn. Men uppenbarligen finns det ju folk som gillar att jobba med barn precis som det finns folk som gillar att jobba som sjuksköterskor eller på hunddagis. Menar du då att detta är normal ifall den som vill jobba med barn är en kvinna medan det ifall det är en man inte kan stämma utan att vi har att göra med en pedofil?
Risk-reward blri för skev. Riskerna med en enda pedofil på dagis är så pass stora att det är avgörande för min ståndpunkt. Män ska inte jobba på dagis, annat än som vaktmästare och kock.

Jag menar dessutom att det är ytterst suspekt med män som vill "jobba med barn". Sannolikheten att det rör sig om ett peddo är orimligt hög, vilket vi ju också ser i nyhetsrapporteringen.
Citera
2024-10-03, 09:27
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die-faster
Hoppas verkligen inte du är förälder med den synen du har på män! Stackars barn i så fall. Vilken vidrig människa och mamma

Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
https://www.svt.se/nyheter/ny-rappor...-an-manga-tror

https://theconversation.com/women-al...rom-mens-72572

Du sprider det gängse narrativet att förövaren alltid är man. Det börjar äntligen komma forskning som pekar på att uppemot 5% av alla pedofiler är kvinnor.

Samtidigt är mörkertalet stort, 90-95% av alla övergrepp som begås anmäls aldrig, för kvinnliga pedofiler är siffran troligen ännu större.

Mer forskning behövs.

Tokstollar som blir som galna när man framför det logiska och självklara förslaget om manförbud på dagis är ytterst själviska. Ni struntar totalt i offren i er rosaskimrande fantasi att småbarn måste träffa män varje dag. Ni vägrar fatta att dagis och förskola utgör en magnet för pedofiler. Det är alltså tio gånger större risk att en man som jobbar på dagis är pedofil jämfört med en man som jobbar som svetsare på en verkstad.

Sen det obligatoriska, verklighetsfrämmande babblet ”det finns faktiskt kvinnor som är pedofiler, sådeså”… hur många kvinnor har avslöjats ha utfört grova sexövergrepp på dagisbarn? Antalet är försvinnande litet i jämförelse med antalet avslöjade män. Förnekar man detta faktum är man rätt och slätt dum i huvudet.

Sätt också antalet avslöjade kvinnor/män i relation till hur många av varje sort som jobbar med småbarn. Det jobbar mångfalt fler kvinnor med barn, ändå är det nästan bara män som avslöjas.

Pedofiler på alla dagis och förskolor tackar er för att ni gör övergrepp som de i Ljusdal möjliga.
Citera
2024-10-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför skriver ingenting fakta
Hur gick det till?? Var det filmning, tafsande eller vad??
Tröttsamt läsa alla förfasanden och åh män på förskola bla bla
Man måste ju analysera hur! När det hänt för att på allvar stoppa dessa sjuklingar
Hälften av skulden ligger på de andra vuxna på förskolan och ledning mm
🫣🤭🫢

För att ingen vet? Inget som polis eller kommun gått ut med. Så det är svårt att veta. Kolla på informationsträffen från Ljusdal så får du lite mer svar.
Citera
2024-10-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Risk-reward blri för skev. Riskerna med en enda pedofil på dagis är så pass stora att det är avgörande för min ståndpunkt. Män ska inte jobba på dagis, annat än som vaktmästare och kock.

Jag menar dessutom att det är ytterst suspekt med män som vill "jobba med barn". Sannolikheten att det rör sig om ett peddo är orimligt hög, vilket vi ju också ser i nyhetsrapporteringen.
Däremot tycker jag män kan komma och jobba i projekt tex under en dag och lära ut nåt typ snickeri, utelekar etc och inte vara inblandade i den dagliga ”skötseln” vara ensamma med barn etc
Perfekt lösning! För barnen behöver få manliga förebilder! Och peddos håller sig borta eftersom de inte få ”egentid” med barnen
Citera
2024-10-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhej200
För att ingen vet? Inget som polis eller kommun gått ut med. Så det är svårt att veta. Kolla på informationsträffen från Ljusdal så får du lite mer svar.
Okej tack
Annars brukar media skriva en del
Citera
2024-10-03, 09:32
Medlem
Första informationsträffen den 2/10

https://ljusdal.mediaflowportal.com/play/watch/2368417/

Andra informationsträffen den 3/10

https://ljusdal.mediaflowportal.com/play/live/988/
Citera
2024-10-03, 09:34
Linnéa Van Wagenen, kommunledningschef, förmedlar ett budskap från gärningsmannens familj.

– Jag vill säga att vi är förkrossade över vad vår släkting har gjort. Vi tänker på hans offer och vill att de ska veta att vi är så ledsna över vad som har hänt. Vi känner oss också svikna, arga, bedrövade över att någon vi trodde vi kände har gjort det här. Vi sörjer med er alla. Ha det i åtanke, uppger hon att familjen har låtit hälsa.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...2d6a90876000f4
Citera
2024-10-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Om det stämmer med den utpekade GM så är detta skrämmande samt att det kommer finnas mycket frågor

https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjo...a-barnskotare/

Öppnar du länken så står det UNDERSKÖTERSKOR inte barnskötare.
Citera
2024-10-03, 09:44
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tokstollar som blir som galna när man framför det logiska och självklara förslaget om manförbud på dagis är ytterst själviska. Ni struntar totalt i offren i er rosaskimrande fantasi att småbarn måste träffa män varje dag. Ni vägrar fatta att dagis och förskola utgör en magnet för pedofiler. Det är alltså tio gånger större risk att en man som jobbar på dagis är pedofil jämfört med en man som jobbar som svetsare på en verkstad.

Sen det obligatoriska, verklighetsfrämmande babblet ”det finns faktiskt kvinnor som är pedofiler, sådeså”… hur många kvinnor har avslöjats ha utfört grova sexövergrepp på dagisbarn? Antalet är försvinnande litet i jämförelse med antalet avslöjade män. Förnekar man detta faktum är man rätt och slätt dum i huvudet.

Sätt också antalet avslöjade kvinnor/män i relation till hur många av varje sort som jobbar med småbarn. Det jobbar mångfalt fler kvinnor med barn, ändå är det nästan bara män som avslöjas.

Pedofiler på alla dagis och förskolor tackar er för att ni gör övergrepp som de i Ljusdal möjliga.

Som sagt, jag har inga synpunkter på andelen män inom förskolesektorn. Och jag är varken en tokstolle, inte speciellt galen och inte heller särskilt självisk. Inte heller är jag känd för att babbla på ett verklighetsfrämmande sätt.

Däremot pekar ny forskning på att andelen kvinnor som begår övergrepp mot barn är vanligare än många tror.

Mera oroande är att kanske 90-95% av alla övergrepp aldrig blir anmälda. För kvinnliga pedofiler kan mörkertalet vara ännu högre.

Mer forskning behövs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in