2024-10-04, 21:11
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Ingen har sagt att det är en ursäkt. Men en förklaring. Man vill gärna ha svar på hur någon kan bete sig så vidrigt.

Exakt. Måste finnas ett mörker här.

Med det sagt så blir inte alla som utsätts för övergrepp pedofiler.
Citera
2024-10-04, 21:15
Medlem
Citat:
Har inget vetenskapligt belägg för detta, men är det inte ofta så att pedofiler själva utsatts som barn?

Det är en myt.
Citera
2024-10-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Borde inte några inom kommunen få sparken pga detta? Något säger mig att inget ansvar kommer utkrävas då de som beslutar om det är de som borde få sparken

Nä du, knappast i den kommunen. Där gör dom aldrig fel *host* Dom håller varandra om ryggen in i det sista.
Det har gjorts många fel i andra ärenden också, men det tas aldrig något ansvar. Tvivlar att det blir annorlunda denna gång.

Titta bara på en tidigare verksamhetschef i denna kommun som tog ett helt galet beslut så en ung kille tyvärr dog i överdos. Denne fick fina pengar och en chefspost i en annan kommun (chefspost i nya kommunen som berör missbrukare)
Dom klarar sig alltid.

Sen är det väl så att de som var ansvariga då tyvärr inte sitter på samma ställe längre. Då blir det ännu enklare med ansvarsförskjutning i slutändan. " De ansvariga arbetar inte kvar så inga åtgärder tas bla bla bla"
Citera
2024-10-04, 21:33
Medlem
Nationalromantiks avatar
Vilka är hans anhöriga? Namn etc. Jag tycker faktiskt att de ska få lida pga. honom.

Någon ska straffas.

Bra att han tog sitt liv.
Citera
2024-10-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Vilka är hans anhöriga? Namn etc. Jag tycker faktiskt att de ska få lida pga. honom.

Någon ska straffas.

Bra att han tog sitt liv.

Lämna hans familj utanför detta. Familjen hade ingen aning om vilket äckel han var och de lider nog tillräckligt ändå.
Citera
2024-10-04, 21:43
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
En ung flicka ska ha blivit spräckt, iallafall var det blod med på filmerna.

Om det stämmer borde det kommit fram, eller hade du som förälder inte reagerat om din 2-åring kom hem från förskolan med blodigt spräckt underliv.
Citera
2024-10-04, 21:46
Medlem
Helt klart har ljusdals chefer och liknande klantat till det rejält både före avslöjandet och efter. Vi har ju nu hela Sveriges media kår som granskar detta.
Men är ju inte direkt förvånad med tanke på kompetensen som ljusdals beslutfatttare besitter .
Citera
2024-10-04, 21:48
Medlem
Citat:
Googlade mig till att forskning visar att pedofiler utsatts för fysiska eller psykiska övergrepp som barn.
En källa vid första sökningen säger det, flera andra säger att det är medfött eller utvecklas som annan sexualitet. Förstår att du känner igen dig som måste hävda ditt, men dessa psykon kommer nog från differentierad bakgrund.
Citera
2024-10-04, 21:54
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Någon som ha bild på monstret???

Finns en bild här:

https://bulletin.nu/pedofil-forgrep-...barn-i-ljusdal
Citera
2024-10-04, 22:11
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Var hittar du information om att CW var sverigedemokrat?
Mer troligt att DU hoppas att det är så.
Men mest troligt är miljöpartist. Manliga miljöpartister som jobbar med barn har haft fingrar i syltburken lite väl ofta, dessa genusfixerade kvinnliga sojamän.
Centerpartiet har haft överlägset flest pedofiler av de svenska riksdagspartierna.
Citera
2024-10-04, 22:12
Medlem
Många frågor lämnas obesvarade här i tråden när alla ska prata OT om hur CW såg ut och hur pedofiler ser ut osv. så jag passar på att flika in med lite ytterligare information. På ett antal förskolor som CW arbetade på så bedrevs ''nattis'' (natt-dagis). När man jobbar nattis i Ljusdal arbetar man 9 av 10 gånger ensam vuxen. Spekulera fritt men ypperligt läge för en sån.

CW hade inga barn (vad man vet av) eller partner. Åt ett håll var social av sig men samtidigt en ensamvarg. Han var sverigedemokrat, det är bekräftat. Han var inte heller den högt begåvade. Hans far var busschaufför har jag för mig. En trevlig man som var som vilken karl som helst som bor här ute i skogarna. CW hade två systrar som inte heller väcker större uppmärksamhet.

Just nu i läget i Ljusdal är väl det här allting folk pratar om oavsett vad. I fikarum, på ica, i hemmet m.m. Jag personligen hade kontakt med CW x antal gånger i mitt liv innan han tog sitt liv. Jag hoppas innerligt att barnen får den hjälp dem behöver efter detta. Det är inte alls roligt att bo i här just nu och behöva tänka på vad dessa hjälplösa barn behövt gått igenom.
Citera
2024-10-04, 22:12
Medlem
Tidiga signaler från olika håll som blivit liggande eller ej utredda. Den beryktade sekretessen försvårar samverkan sedan decennier. Allmänt ointresse av att få negativ uppmärksamhet. Locket på , cirkulera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in