Citat:
Ursprungligen postat av
Duerf
Sedan 2020 har det kommit många polling firms som har en klar republikansk koppling som gör att rådata som aggregatorerna använder blir missvisande. Nate Silver och Real Clear Polling inkluderar många av dessa firmor/institut medan 538 exkluderar en del av dem.
Lägg till att det är färre och färre som använder fasta telefoner så sample har oftast en övervikt av äldre och undervikt av yngre.
Tittar man djupare på vem väljarna gillar, vem som uppfattas som bäst på olika frågor, väljarregistreringsstatistik och hur bra ekonomin går är det svårt att inte hålla Harris som klar favorit. Jag har spelat 9 000 kr på att hon vinner, så jag har satt mina pengar där min mun är.
Vilka institut är det egentligen som ska ha fått en klar republikansk koppling sedan 2020? Så du påstår att RCP har en bias för GOP, medans 538 är neutrala? Det är ju nästan ingen som tar 538 på allvar längre efter att de har missat grovt i de två sista presidentvalen, och efter att Nate Silver lämnade de.
Jag menar, ur en ren objektiv synvikel, att Trump har svarat bättre för än Kamala i de två viktigaste frågorna i valet - nämligen ekonomin och immigration/gränskontroll, Dessutom så gick det onekligen bättre med dessa ämnen under Trump än vad vi har sett under de senaste 3.5 åren. Och ang vem av kandidaterna det amerikanska folket "gillar", så hade Kamala för drygt 9 mndr sen lägsta godkännandetyg av samtliga vispresidenter i amerikansk historia (27%), och drygt 60% av den befolkningen önskar en förändring från nuvrande administration och politken som de kör.
Men vågat av dig att satsa 9000 SEK på att Kamala vinner valet
Dock så har jag tidigare förlorat både 7000, 10.000, 14.000 och 28.000 i div bets, men det är en annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Så är det tyvärr och på att exkludera dem så ser man Harris har en ledning i key states, Dessa som har republikansk koppling är de som drar ned procenten och sedan RCP är också republican founded och de sitter hårt i knäet på Donnie!
Nu tar jag inte OU på allvar, enda undantaget är möjligens mätningarna från Gallup.
Men jag måste bara fråga, hur kan du hävda att Kamala har en ledning över Trump i viktiga swing states? Jag tvivlar på att Kamala kan lyckas att locka till sig de oberoende väljarna i dessa delstater när hon har varit så otydlig på frågor om ekonomin.