Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-06, 15:20
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
TRUMP TAR LEDNINGEN I MICHIGAN

2024 Election in Michigan
🟥Trump 49% (+1)
🟦Harris 48%

Mitchell Research & Communications | September 30 | 709 LV
Rating F bland polling
2024-10-06, 15:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
TRUMP TAR LEDNINGEN I MICHIGAN

2024 Election in Michigan
🟥Trump 49% (+1)
🟦Harris 48%

Mitchell Research & Communications | September 30 | 709 LV

Tajt i RCP också, Kamala Harrris i ledning med 0,7%, Trump är stigande i de opinionsmätningar som RCP har publicerat.
2024-10-06, 15:56
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tajt i RCP också, Kamala Harrris i ledning med 0,7%, Trump är stigande i de opinionsmätningar som RCP har publicerat.
Som är founded by Republican och den har gått käpprätt fel då den nu mer springer Donnie Maga dwellers syften, Google är ett bra redskap om man vill veta ngt....
2024-10-06, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Trots otaliga försök till politisk manipulation och en notoriskt opålitlig OU-sektor så behåller hon ledningen i RCP:s sammanvägda mätningar.
Just posted an update on 2024 red wave polling:

- 20+ GOP/right aligned entities with polls in the averages
- Focus appears to be on MT, NC, PA for now
- Last week saw big escalation, 20 new polls
- W/ these polls RCP now has Trump winning the EC

https://x.com/SimonWDC/status/1842625470887551146
VP Harris nationella handikapp (popular vote-marginalen) som vissa bedömare trodde låg runt 4%, ligger (antagligen) i realiteten på 1% idag. (Det är mot bakgrund av det missnöje som inflationen har skapat i demokratiska delstater och det republikanska uppsvinget gällande partiregistreringar under Bidens presidentskap som får mig att tro detta.) Förskjutningen bör i alla fall ha reducerat det nationella handikappet något om the crazies har gått fram i delstater som New York, Oregon, Kalifornien. Och/men givet att det stämmer vad väljarna själva rapporterar i opinionsundersökningarna så har inte mycket ändrats. Prioriteringarna är desamma, och jag misstänker även att det trots ett vansinnigt högt tonläge och massvis med skräckfylld retorik, förblir så.

Om du kunde fördjupa dig lite mer i dina tankegångar, hade det uppskattats. Jag ser att du har varit kritiskt mot Trump i flera trådar, men här verkar du ge medhåll att Trump har greppet och att han faktiskt leder. Detta gör mig orolig som vill se Trump förlora. Han har alltid varit underskattad i undersökningar. Varje gång det sedan blivit val så har han slagit över med 4 procentenheter. Om det blir samma sak nu så vinner han varje swing states enkelt.

Jag tror att det är kört. Det enda hopp jag har är att det blir en blå våg i North Carolina nu när de känner blodvittring och det blir hög D turnout. Och att D även vinner Pennsylvania. Republikanerna vann ju Wisconsin 2022, så den känns ju inte heller säker. Nej, det här valet blir en riktig rysare.
2024-10-06, 16:36
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Enligt opinionsmätningarna Så blir valet enormt jämt. Kommer nog bara skilja ca 20 eller 60 tusen röster. Dött lopp nästintill i swing states.
2024-10-06, 16:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbottczkhentzhk
Enligt opinionsmätningarna Så blir valet enormt jämt. Kommer nog bara skilja ca 20 eller 60 tusen röster. Dött lopp nästintill i swing states.
Är inte så jäkla säker på det heller..
Lyssnade på en pod från US och det var en grupp av olika personer varav en sade då han rest runt i olika av dessa swingstates så finns en en sk blue wave av väljare som inte vill eller vågar säga dem ska rösta på Harris i valet, Många av dessa sade de vill inte råka ut för ngt eller få repressalier emot dem om dem öppet stödjer Harris i valet!
Gen Z + kvinnorna kommer avgöra detta val som kommer tipp till Harris fördel!
2024-10-06, 20:04
Medlem
Duerfs avatar
Sedan 2020 har det kommit många polling firms som har en klar republikansk koppling som gör att rådata som aggregatorerna använder blir missvisande. Nate Silver och Real Clear Polling inkluderar många av dessa firmor/institut medan 538 exkluderar en del av dem.

Lägg till att det är färre och färre som använder fasta telefoner så sample har oftast en övervikt av äldre och undervikt av yngre.

Tittar man djupare på vem väljarna gillar, vem som uppfattas som bäst på olika frågor, väljarregistreringsstatistik och hur bra ekonomin går är det svårt att inte hålla Harris som klar favorit. Jag har spelat 9 000 kr på att hon vinner, så jag har satt mina pengar där min mun är.
2024-10-06, 20:07
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Sedan 2020 har det kommit många polling firms som har en klar republikansk koppling som gör att rådata som aggregatorerna använder blir missvisande. Nate Silver och Real Clear Polling inkluderar många av dessa firmor/institut medan 538 exkluderar en del av dem.

Lägg till att det är färre och färre som använder fasta telefoner så sample har oftast en övervikt av äldre och undervikt av yngre.

Tittar man djupare på vem väljarna gillar och vem som är bäst på olika områden och hur bra ekonomin går är det svårt att inte hålla Harris som klar favorit. Jag har spelat 9 000 kr på att hon vinner, så jag har satt mina pengar där min mun är.
Så är det tyvärr och på att exkludera dem så ser man Harris har en ledning i key states, Dessa som har republikansk koppling är de som drar ned procenten och sedan RCP är också republican founded och de sitter hårt i knäet på Donnie!
2024-10-06, 21:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Tittar man djupare på vem väljarna gillar, vem som uppfattas som bäst på olika frågor, väljarregistreringsstatistik och hur bra ekonomin går är det svårt att inte hålla Harris som klar favorit. Jag har spelat 9 000 kr på att hon vinner, så jag har satt mina pengar där min mun är.
Vilka institut är det egentligen som ska ha fått en klar republikansk koppling sedan 2020? Så du påstår att RCP har en bias för GOP, medans 538 är neutrala? Det är ju nästan ingen som tar 538 på allvar längre efter att de har missat grovt i de två sista presidentvalen, och efter att Nate Silver lämnade de.

Jag menar, ur en ren objektiv synvikel, att Trump har svarat bättre för än Kamala i de två viktigaste frågorna i valet - nämligen ekonomin och immigration/gränskontroll, Dessutom så gick det onekligen bättre med dessa ämnen under Trump än vad vi har sett under de senaste 3.5 åren. Och ang vem av kandidaterna det amerikanska folket "gillar", så hade Kamala för drygt 9 mndr sen lägsta godkännandetyg av samtliga vispresidenter i amerikansk historia (27%), och drygt 60% av den befolkningen önskar en förändring från nuvrande administration och politken som de kör.

Men vågat av dig att satsa 9000 SEK på att Kamala vinner valet Dock så har jag tidigare förlorat både 7000, 10.000, 14.000 och 28.000 i div bets, men det är en annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Så är det tyvärr och på att exkludera dem så ser man Harris har en ledning i key states, Dessa som har republikansk koppling är de som drar ned procenten och sedan RCP är också republican founded och de sitter hårt i knäet på Donnie!
Nu tar jag inte OU på allvar, enda undantaget är möjligens mätningarna från Gallup.

Men jag måste bara fråga, hur kan du hävda att Kamala har en ledning över Trump i viktiga swing states? Jag tvivlar på att Kamala kan lyckas att locka till sig de oberoende väljarna i dessa delstater när hon har varit så otydlig på frågor om ekonomin.
2024-10-06, 21:43
Avstängd
The campaign for the White House remains close, as former President Donald Trump continues to hold a two-point lead over Vice President Kamala Harris.
https://www.rasmussenreports.com/pub..._2_over_harris

Rasmussen är den säkraste källan har jag uppfattat
2 punkters skillnad är marginellt - valet kommer att bli en rysare
2024-10-06, 21:43
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilka institut är det egentligen som ska ha fått en klar republikansk koppling sedan 2020? Så du påstår att RCP har en bias för GOP, medans 538 är neutrala? Det är ju nästan ingen som tar 538 på allvar längre efter att de har missat grovt i de två sista presidentvalen, och efter att Nate Silver lämnade de.

Rasmussen är antivaxxers https://x.com/Rasmussen_Poll/status/1799995560709267833 och ännu mer roande är att de tror att polls är ett bra sätt att mäta eventuella biverkningar av vaccin. De är också den outlier som alltid har Trump mycket högre än alla andra polls.

Andra av dessa institut som republikanska polls som relativt okritiskt används är:
- Quantus Polls and News
- Trafalgar Group
- Patriot Polling
- InsiderAdvantage
- Harvard/Harris

Dessa är grundade av republikanska ex-politiker, folk som fortfarande hävdar att Biden inte vann 2020 och dessutom har mycket metodproblem.

Det som händer när marknaden fullständigt svämmar över av opinionsinstitut är att ingen har koll på att de faktiskt vet vad de gör och att de inte har en politisk agenda. Det var på grund av sådana här skräppolls som alla förutspådde en röd våg 2022 eftersom alla undersökningar pekade på det. Vi vet vad som hände sedan.

Jag säger inte att 538 är bättre (även om de förmodligen är det eftersom de exkluderar Rasmussen) än Nate Silver och RCP. Jag säger att alla tre förmodligen har rejält fel eftersom det är så mycket skräpdata som inkluderas i dessa aggregatorer. Det är inte som i Sverige där vi har 4-5 opinionsinstitut som samtliga arbetar seriöst med urval och analys. Även då är det spretigt för det är så svårt att hitta ett tvärsnitt av befolkningen. Det är så många grupper som är väldigt svåra att nå.
Senast redigerad av Duerf 2024-10-06 kl. 21:47.
2024-10-07, 07:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Rasmussen är antivaxxers https://x.com/Rasmussen_Poll/status/1799995560709267833 och ännu mer roande är att de tror att polls är ett bra sätt att mäta eventuella biverkningar av vaccin. De är också den outlier som alltid har Trump mycket högre än alla andra polls.

Andra av dessa institut som republikanska polls som relativt okritiskt används är:
- Quantus Polls and News
- Trafalgar Group
- Patriot Polling
- InsiderAdvantage
- Harvard/Harris

Dessa är grundade av republikanska ex-politiker, folk som fortfarande hävdar att Biden inte vann 2020 och dessutom har mycket metodproblem.

Det som händer när marknaden fullständigt svämmar över av opinionsinstitut är att ingen har koll på att de faktiskt vet vad de gör och att de inte har en politisk agenda. Det var på grund av sådana här skräppolls som alla förutspådde en röd våg 2022 eftersom alla undersökningar pekade på det. Vi vet vad som hände sedan.

Jag säger inte att 538 är bättre (även om de förmodligen är det eftersom de exkluderar Rasmussen) än Nate Silver och RCP. Jag säger att alla tre förmodligen har rejält fel eftersom det är så mycket skräpdata som inkluderas i dessa aggregatorer. Det är inte som i Sverige där vi har 4-5 opinionsinstitut som samtliga arbetar seriöst med urval och analys. Även då är det spretigt för det är så svårt att hitta ett tvärsnitt av befolkningen. Det är så många grupper som är väldigt svåra att nå.
OK. Men Rasmussen var väl de, om vi nu bortser från Gallup, som träffade bäst i fht valresultatet både i 2016 såväl som i 2020?

Annars så håller jag med dig i att de allra flesta OU har mer fel än rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in