Citat:
Ursprungligen postat av
Quoi...
På vilket sätt menar du att kvinnorna är försörjda av staten och mäns arbete? Så vitt jag vet så arbetar de allra flesta kvinnor och tjänar sina egna pengar, precis så som männen gör.
De jobbar färre timmar, jobbar inte i lika viktiga yrken när syftet är samhällsbärande (industrier, logistik, polis, militär och brandkår), är inkvoterade till högre nivå och äter upp mer av skatten än de bidrar till den. Staten tar mäns produktivitet och fördelar den till kvinnor. Dessa kvinnor tror sen att deras trygghet och bekvämlighet på riktigt kommer från deras egna hårda arbete och ser ner på männen som faktiskt bär upp samhället de bor säkert i.
Kvinnor kommer påpeka att de minsann jobbar som sjuksköterskor och är mödrar vilket är obetalt arbete, men de inser inte att deras jobb som sjuksköterskor lätt kan tas över av män som skulle ha mindre att göra om kvinnorna inte tog upp så mycket av sjukvårdens resurser, och att de är mödrar för sig själva, och i bästa fall en specifik mans barn, och inte de andra som ändå bär upp tryggheten de vill uppfostra sina barn i. Detta tror de att de fixat själv. Sen sitter de bekvämt och snackar skit om män, som sedan blir antifeminister.
Framför allt kan de vara en börda som singelmödrar.
Säger allt detta utan att döma kvinnor. Män och kvinnor lever sina liv på olika sätt och har olika förutsättningar. Jag påpekar bara resonemanget och varför det är felaktigt, för att ge kött till tråden. Jag snackar också om grupper och inte individer. Jag säger inget om vad någon individ har bidragit med till samhället.
Jag ser inte ens det som ett krav att man bör bidra till samhället. Det finns ett evolutionärt argument för att kvinnor föder barn och därför behöver det extra stödet.
Jag gillar bara inte hyckleriet att klaga på de som faktiskt gör grovjobbet.