2024-10-12, 15:28
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Vad jag förstår är det Mattias Karlssons f.d. som tagit med sig sin respektive. Personen var inte bjuden men kom som gäst till en av dom inbjudna. Att man inte lyckats få fram informationen till rätt personer för att stoppa honom från att medverka är en helt annan sak. Men att sitta i en tråd på Flashback i flera dagar och hitta på att Åkesson bjudit personen och att han är en av Åkesson närmaste är löjligt. Du framstår som ett troll.

Hur många gånger ska su skriva samma sak? Han var bjuden i och med att hans respektive var det, och det är ju självklart att Åkesson visste vem hennes respektive var. Det är Mattias Karlssons gamla frus ny snubbe, du vet den Mattias Karlsson som står Åkesson närmast.

Jo sen har ju Jimmie enligt egen utsago känt Mattias Karlssons fru i 25 år, hur kan han då inte veta vem hennes nya kille är? Speciellt eftersom han också varit på Åkessons andra fester, en var t.ex.i hans egen trädgård.
Senast redigerad av Anktalare 2024-10-12 kl. 15:47.
Citera
2024-10-12, 15:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Grejen är väl att Jimmie har stenkoll på henne och hon på sin partner. Och Jimmie har även stenkoll på hennes partner. Du kan inte ha många kompisar om du inte vet att man har koll på människor man träffar. Speciellt som kommer på ens bröllop 💒
Ledningen i SD VISSTE om honom
Att vänsterpack inte klarar att hålla sig till sak är inget nytt, men mina kompisar har inget med detta att göra. Åkesson umgås enligt uppgift inte alls med denna personen, har sett honom vid ett fåtal tillfällen då han följt med som gäst till en av hans vänner som blivit injuden på fest. Åkesson vet inte vad han sysslar med på fritiden bara för att en av hans gamla kompisar är tillsammans med honom. Han vet endast att han är en gammal väns respektive. Vad är konstigt i det? Jag och troligen alla andra har massor med människor som man ungås med vars respektive man inte har den blekast aning om vad dom pysslar med. I själva verket är det t.ex. fallet för i princip samtliga personer jag umgås med inom racing-sammanhang. Jag kommer till banan i mitten på veckan och när jag åker därifrån på Måndagen har jag umgåtts med flera hundra personer. Ett hundratal personer med fruar som jag inte har en aning om vad dom jobbar med eller har för kopplingar. Jag vet vad dom heter men jag säger hej till dom och "vet" vem som är respektives. Nej, Åkesson pissar inte i kors med Hedarv och sitter inte och planerar nästa bilsprängning med honom. Släpp det där nu, Åkesson har inte ens bjudit honom.
Citera
2024-10-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Jo men ostraffad är han ju inte, tror inte man kommer till den positionen om man är hederlig.

Det är inte relevant om han är straffad eller inte.

Politiker bör inte umgås med människor med uppenbara band till kriminalitet. Fullständigt oacceptabelt att SD beter sig så här, de borde rensa ut den här skiten. Samma sak med de SD-medlemmar som har band till kriminalitet.

Oroväckande att man inte verkar ta det på allvar. Kommer knappast stärka några opinionssiffror.
Citera
2024-10-12, 15:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Hur många gånger ska su skriva samma sak? Han var bjuden i och med att hans respektive var det, och det är ju självklart att Åkesson visste vem hennes respektive var. Det är Mattias Karlssons gamla frus ny snubbe, du vet den Mattias Karlsson som står Åkesson närmast.

Jo sen har ju Jimmie enligt egen utsago tjänt Mattias Karlssons fru i 25 år, hur kan han då inte veta vem hennes nya kille är? Speciellt eftersom han också varit på Åkessons andra fester, en var t.ex.i hans egen trädgård.
Nej, han var inte bjuden. Det var hans fru som var bjuden. Varför fortsätter du att låtsas?
Citera
2024-10-12, 15:46
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Nej, han var inte bjuden. Det var hans fru som var bjuden. Varför fortsätter du att låtsas?

Så han kom fast han inte var bjuden? Spelar du dum eller är du dum, svårt att förstå det.
Citera
2024-10-12, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Nej, det står uttryckligen att utläsa i definitionen som du själv citerade. Du spelar dum nu, men det märks också att du är inte van att ta del av noggrant utformat akademiskt material. Du tänker svart/vitt, antingen/eller, endimensionellt, inga finare nyanserande gråskalor.
Vad har de utpekade personerna för ".. nära påvislig relation till någon som är aktiv inom ett kriminellt MC-gäng."? Det redovisas inte, det påstås bara att dom har en sådan relation. Och detta publicerat av en grupp människor som ägnat 20 år av sitt liv åt att försöka sätta åt Sverigedemokraterna genom att rota i 30 år gammal information för att peka finger åt någon kommunalpolitiker som kände en kille vars syrras pojkväns mammas fasters barn kände en person som varit jobbarkompis med en kille som gifte sig med en tjej vars tidigare man skrivit "neger" i en bloggpost på en BBS 1988? Släpp fåneriet, säger jag, du gör dig bara en ogärning att hänvisa till politisk aktivism. Diskutera istället med saklig grund.

Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Varför det här skulle vara politiskt motiverad falsifiering och manipulation, återstår dock att få höra.
Det räcker tydligen inte med att någon påpekar det uppenbara för dig; att rapporten ifråga pekar ut en grupp med hänvisning till skäl som inte anges. Fatter du verkligen inte det eller hör du bara dåligt när du får chansen att höra?
Citera
2024-10-12, 15:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Så han kom fast han inte var bjuden? Spelar du dum eller är du dum, svårt att förstå det.
Han var inte bjuden. Du och alla andra har för länge sedan insett att han inte var bjuden. Det var hans fru som var bjuden och arrangören angav på den inbjudan att hon fick ta med sig en gäst. Släpp det där nu.
Citera
2024-10-12, 15:53
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmarskalk
För det första är definitionen av "kopplingar" till den kriminella MC-miljön så bred att allt från att ha en familjemedlem i ett MC-gäng till att någon gång ha festat på en klubblokal hamnar under samma kategori. Det blir alltså helt olika typer av "kopplingar" som blandas ihop och presenteras som om de alla är lika allvarliga.

Rapporten har också en tendens att tolka deltagande i MC-evenemang som bevis på samarbete eller samröre med kriminell verksamhet, när det mycket väl kan vara en social eller privat aktivitet utan brottslig avsikt. Att bära en tröja med ett visst märke eller vara med i en Facebook-grupp kan presenteras som om personen är djupt insyltad i MC-miljön, när det i själva verket handlar om något mycket mindre dramatiskt. Det politiska språkbruket med ord som "nästla sig in" och "gömma sig" förstärker dessutom en bild av medveten infiltration, vilket gör att tolkningen av kopplingarna lätt blir skev och överdriven.

Hela rapportens upplägg kan få den som läser att tro att problemet är större eller mer genomgripande än vad det är. Och om man inte ger en tydlig metod för hur man avgör om någon är kopplad till MC-miljön eller inte, så finns det risk att det här blir en subjektiv tolkning som inte speglar verkligheten på ett ärligt sätt.

Nedan har vi definitionen.

"Att vara kopplad till den kriminella mc-miljön, som rapporten beskriver,
ska till exempel ses som att en person har varit medlem eller rekryt i ett
kriminellt mc-gäng. Det kan också innebära att personen har visat eller
visar lojalitet till ett kriminellt mc-gäng eller har kontrollerats av polis
när hen har festat i de kriminella mc-gängens lokaler. I andra fall kan
kopplingen härledas till att kandidaten har en nära relation till en
person som är aktiv inom ett kriminellt mc-gäng."

Jag vet inte hur mycket tydligare det kan bli. Personligen har jag inga problem med att den är ganska bred. Tycker även att det är relevant att vi får reda på om våra folkvalda har kopplingar till den kriminella Mc miljön. Infiltration eller inte så tycker jag att det visar på en bagatelisering av problem med gängkriminella miljöer. Något som även Åkesson visar när han exempelvis inte har några problem med att bjuda Thule trummisen till sitt bröllop. Det här är alltså ett parti som profilerat sig inom brottsbekämpning och är överrepresenterad när det kommer till kopplingar till kriminella Mc miljön. Den subjektivitet du misstänker ger du inga exempel på. Om den dessutom skulle vara så stor att det inte alls är så att SD är överrepresenterade skulle mer eller mindre allt vara en stor lögn. Något du inte kan visa på (och som mig veterligen ingen annan gjort). Jag står fast vid det jag skrev från början. Att avfärda den p.g.a avsändaren tyder på faktaresistens. Alternativt bagatelisering av den kriminella Mc miljön något som jag anser Åkesson gör. Personligen tror jag inte vi kommer så mycket längre och avslutar härmed ordväxlingen. Du får gärna svara om du har något att tillägga.
Citera
2024-10-12, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Jag har inte din bror.
Jag kommer aldrig att bli det heller.

Men du säger ju själv att det finns inget som pekar på att de har varit vänner sedan tidigare fast Åkesson har berättat om att den här personen har varit hemma i hans privata trädgård för intima silmiddagar.
Men han kanske var plus en också där?

MC fikusen kanske också var plus en när det var glitterfest?

Massa gånger Åkesson och denna Hedarv varit intima polaren och kramats. Men de är bara +1 så då gör det inget va?

Du kanske borde sluta skriva en massa konstigheter som vi redan har avverkat i denna tråden.
Du har inte min bror? Det är helt riktigt. Du verkar däremot ha svårt att fatta. Intima "silmiddagar". Märkligare inlägg får man leta efter. Menar du att de idkar intimt umgänge samtidigt som dom äter injektionskanyler? Kom igen nu brushan, håll dig till sak och fakta. Åkesson har inte bjudit in denna personen och de är inte nära vänner. Han är respektive till en kvinna som blivit bjuden och hon har valt att ta med honom som gäst. Släpp det här nu.
Citera
2024-10-12, 15:58
Medlem
Citat:
Du har inte min bror? Det är helt riktigt. Du verkar däremot ha svårt att fatta. Intima "silmiddagar". Märkligare inlägg får man leta efter. Menar du att de idkar intimt umgänge samtidigt som dom äter injektionskanyler? Kom igen nu brushan, håll dig till sak och fakta. Åkesson har inte bjudit in denna personen och de är inte nära vänner. Han är respektive till en kvinna som blivit bjuden och hon har valt att ta med honom som gäst. Släpp det här nu.
Att han inte har koll på sina gäster är minst ett lika stort (säkerhetspolitisk) problem som om han hade koll.

Har svårt att förstå att du inte ser det.
Citera
2024-10-12, 15:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
I andra fall kan
kopplingen härledas till att kandidaten har en nära relation till en
person som är aktiv inom ett kriminellt mc-gäng."

Jag vet inte hur mycket tydligare det kan bli.
En tanke är att man i rapporten redogjort för vad som i som 88 fallen utgör en "nära relation till en person som är aktiv inom ett kriminellt mc-gäng". Det är smått generande att du inte fattar detta. Jag är väl inte helt fel ute om jag antar att anledningen till att man inte redovisar det i rapporten är att den "nära relationen" i själva verket är helt oskyldig och uppenbart vag. Men ett vänstertroll är garanterat beredd att svälja hela satsen, och det var antagligen avsikten med rapporten.
Senast redigerad av fettveken 2024-10-12 kl. 16:07.
Citera
2024-10-12, 15:59
Avstängd
Citat:
Att vänsterpack inte klarar att hålla sig till sak är inget nytt, men mina kompisar har inget med detta att göra. Åkesson umgås enligt uppgift inte alls med denna personen, har sett honom vid ett fåtal tillfällen då han följt med som gäst till en av hans vänner som blivit injuden på fest. Åkesson vet inte vad han sysslar med på fritiden bara för att en av hans gamla kompisar är tillsammans med honom. Han vet endast att han är en gammal väns respektive. Vad är konstigt i det? Jag och troligen alla andra har massor med människor som man ungås med vars respektive man inte har den blekast aning om vad dom pysslar med. I själva verket är det t.ex. fallet för i princip samtliga personer jag umgås med inom racing-sammanhang. Jag kommer till banan i mitten på veckan och när jag åker därifrån på Måndagen har jag umgåtts med flera hundra personer. Ett hundratal personer med fruar som jag inte har en aning om vad dom jobbar med eller har för kopplingar. Jag vet vad dom heter men jag säger hej till dom och "vet" vem som är respektives. Nej, Åkesson pissar inte i kors med Hedarv och sitter inte och planerar nästa bilsprängning med honom. Släpp det där nu, Åkesson har inte ens bjudit honom.

SD visste om det och det har expressen kunnat bevisa.
Du kan inte vrida och vända på det. En nära vän till Jimmie hade med sig en av Sveriges tyngsta kriminella. Hon visste om det och givetvis Jimmie då det är en så nära tjejkompis. Fakta.
Bara att läget. Vad jag läste i expressen fredag så pratar man inom SD hur det hade varit om Jimmie inte var med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in