2024-08-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Tror du tänker på destillat som man ofta köper i cartridges och är ut blandade med terps. Det tror jag inte är en bra idé att köra i en dry herb vape, ganska säkert. Kan tyvärr inte komma på riktigt hur man ska uppnå det du frågar efter. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.

Vill också varna dig för att handla från DW i dagsläget. Mycket som blir beslagtaget.
Tack för svar! Säkert det jag tänker på. Tack för varning om dw med. Det blev att börja med en vanlig torrvape, så får vi se vart resan tar mig därifrån.
Citera
2024-09-14, 21:19
Medlem
SmokeFrees avatar
ST har rea på Crafty V2. Nån som har erfarenheter av den? Har en Flowermate men huvudet där örterna vaporizeras har pajat gång på gång Vill ha en tålig Vaporizer som har bra batteri
Citera
2024-09-26, 10:15
Medlem
Jag har en TM2 sen några år tillbaka och aldrig haft en bättre vape än den. Jag har ett gäng andra också men TM slår hårdare och bättre än alla andra jag testat. Superenkel att rengöra, fin smak och gör mig precis så hög som jag vill bli. Jag har dock köpt till extra glass stems från både Rogue wax works, High Artisan och Good Vibes Boro. Jag har också några i trä samt några billigare i glas. Jag vet att det finns billigare alternativ på Ali Express men inget jag testat. Knappen blev dock trasig för något år sedan men kontaktade supporten som fixade pick-up med DHL och fick tillbaka den som ny på bara några dagar. Mycket smidigt och kostade mig inte en spänn...
Citera
2024-09-26, 10:17
Medlem
Batteriet på TM tar dock slut relativt fort men har både extra batterier samt laddar fort när den lila lampan börjar lysa. Lite pricey kanske men fett värt pengarna IMHO... Kanske lite learning curve som så många andra men kör man low and slow så funkar den utmärkt. Feta, fylliga clouds och oerhört effektiv som sagt.
Citera
2024-09-26, 16:18
Medlem
En fråga gällande vape, de allra flesta kan ju reglera värmen på förbränningen. Jag har tidigare hört om en temp omkring 212 grader men kan inte minnas vart ifrån.

Vad säger ni som har kanske längre erfarenhet? Och kör ni flera sessions (fler än 1) innan ni tömmer kammaren beroende på tempen i vape:n?

Allt gött!
Citera
2024-09-28, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pivott
En fråga gällande vape, de allra flesta kan ju reglera värmen på förbränningen. Jag har tidigare hört om en temp omkring 212 grader men kan inte minnas vart ifrån.

Vad säger ni som har kanske längre erfarenhet? Och kör ni flera sessions (fler än 1) innan ni tömmer kammaren beroende på tempen i vape:n?

Allt gött!

Har vejpat sen 2017 med Mighty vape från Storz & Bickel. Börjar på 185c, och ökar 5c efter några bloss, upp till 210, då det är max på denna vape och den vejpar slut på gräset på 210.
Citera
2024-10-12, 21:36
Medlem
Vape

Hej här kommer förmodligen en dum fråga. Funderar på att gå över till vape. Går det att ha brunt i det?. Eller måste det bearbetas på nåt sätt först innan det är klart för att röka? En annan grej jag undrar är vad dom olika gradernas betydelse är på vapedonet?
Citera
2024-10-12, 21:43
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedback
Hej här kommer förmodligen en dum fråga. Funderar på att gå över till vape. Går det att ha brunt i det?. Eller måste det bearbetas på nåt sätt först innan det är klart för att röka? En annan grej jag undrar är vad dom olika gradernas betydelse är på vapedonet?

Om du menar vape där du inte kör e-juice så funkar brunt, däremot är det ett mer helvete att städa rent. Grönt är mest optimalt dock.

Men det funkar, men jag rekommenderar att rulla istället när det kommer till brunt.
Citera
2024-10-12, 21:46
Medlem
StonedMonkeys avatar
Många vaporizer blir igenkleggade om du kör brunt rent men det finns en lösning

https://smoketower.com/vape-wool-hampa

Finns också vaporizes som sägs hantera hasch utan igenkleggning, men jag har inte testat så kan inte gå i god för någon.

Tips - Vaporizer är en sak, vapes har blivit en annan. Vaproizers är gamla hedliga upphettningsmaskiner medans vapes är såna man röker e-juice i. Det är iallafall så jag fattar det. Gissar att du menar vaporizers eftersom du snackar om att röka hasch i den.
Senast redigerad av StonedMonkey 2024-10-12 kl. 21:51.
Citera
2024-10-12, 21:48
Medlem
SmokeFrees avatar
Gör en sandwhich! Brunt i mitten och grönt ovan och under. Har funkat bra för mig
Citera
2024-10-12, 21:51
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Gör en sandwhich! Brunt i mitten och grönt ovan och under. Har funkat bra för mig

Den var faktiskt inte dum! Har inte tänkt på den innan… hur blir smaken?

TS - rekommenderar att du testar detta och återkom hur det blev
Citera
2024-10-12, 22:01
Medlem
SmokeFrees avatar
Köp en Mighty är 100 procent värd pengarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem