2024-03-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av la-place
Tjena! Är i marknaden för en vaporizer då jag vill kunna röka diskret inomhus.

Vill inte ha en apparat man måste driva med tändare (utan det ska sköta sig självt),
Vill kunna röka både brunt och grönt med vape:n,
Har relativt känslig hals, så om det finns någon vejp som är mer skonsam än nån annan skulle det väga tungt (vet dock inte om så är fallet mellan olika vejps)
Diskret är A och O som sagt; mindre ljud, storlek etc = bättre.

Budget är inte oändlig men om det är en apparat som varar länge kan man punga ut lite extra cash för den isf.

Hoppas nån rutinerad kan enkelt vägleda mig och spara mig tid då jag är ganska specifik med vad jag söker.

Något från STORZ & BICKEL, kanske mighty eller volcano, båda har koncentrerat adapters och kräver ingen tändare. Ska gå bra med både brunt och grön, deras prylar håller 10 år, minst.
Citera
2024-04-01, 12:29
Medlem
Illuzionzs avatar
Erfarenhet av magicvaporizers.se? Problem med tull?

Tittat på DaVinci IQC. Nån som vet om koncentratkitet som går köpa till funkar med vanligt hasch?
Senast redigerad av Illuzionz 2024-04-01 kl. 12:38.
Citera
2024-04-02, 17:40
Medlem
musicbangers avatar
Bara köpt delar till min Mighty från magicvaporizers och det har gått bra. Kan också starkt rekommendera Mighty, vilket är lite dyrare vape men klart bäst kvalite. Använder den med Xmas Starry vatten adapter, passar Mighty munstycke, och en bubblare som jag kör den genom. Känns skönt i halsen när man drar in och vill man kan man gå till högre grader men tänker mest på egen hälsa och brukar köra min mighty på runt 180c, vet att många går bra mycket högre men men.

Citat:
Ursprungligen postat av FrostensBarn
I dynavapen värmerr du med stormtändaren så grejerna i "ugnen" förångas, är en liten inlärningskurva men den klickar när den har uppnått en viss temp och jag kör 3-6sekunder extra om jag vejpar pollen och 5-9sek för lite mörkare/oljigare, sen 1-2sek om jag vejpar grönt. Smaken är chefs kiss och ruset med när man vant sig.

Luktar knappt något, luktar mest om du råkar förbränna men inte så mycket då heller. Vejpat bland familj osv och ingen har märkt någon doft.

https://m.youtube.com/watch?v=sYo1IfdU_nQ

Där är en liten inblick i hur det funkar, Dynavap har massa bra videos att lära sig av.

Satsar du på dynavap köp någon dyrare, b modellen har bara half bowl på 0,05g och övriga 0,1g samt går att ställa in till 0,05g.
Din familj vill nog inte orka tjafsa eller så vet dom inte hur det luktar. För det luktar. Rök i ditt rum, gå ut en 20 min och kom tillbaka. Utomhus är bättre men folk som snackar skit om att det inte luktar ställer bara till för andra och målar upp en helt fel bild.

Har haft Dynavap, Arizer, Boundless och min favorit Mighty - alla har luktat.
Senast redigerad av musicbanger 2024-04-02 kl. 17:50.
Citera
2024-05-30, 15:34
Medlem
inkognytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger
Din familj vill nog inte orka tjafsa eller så vet dom inte hur det luktar. För det luktar. Rök i ditt rum, gå ut en 20 min och kom tillbaka. Utomhus är bättre men folk som snackar skit om att det inte luktar ställer bara till för andra och målar upp en helt fel bild.

Har använt Arizer Solo 2, Pax 2 och Mighty. Tycker inte som du att det luktar särskilt mycket efter en session. Inte alls som det gjorde i ungdomens glada dagar då man rökte hasch blandat med tobak.
Om däremot ett par gram maja ligger framme öppet, då känns lukten direkt eller om det förvarats i något stängt utrymme kan majadoften sticka en i näsan dagar efteråt när samma ställe öppnas.
Citera
2024-07-28, 15:10
Medlem
Soulflowers avatar
Kamrater, jag behöver lite input på mina köptankar.

Jag har i princip bestämt mig för en Wolkenkraft Äris Ultra, men är relativt obevandrad i världen av portabla vaporizers.

Jag kommer mest använda den hemma. I trädgården och garaget och ibland på kortare vandringar och hundpromenader.
Sällan kommer den följa med på resor, 2-3 gånger om året max skulle jag tro.

Fördelar i min värld:
-Upphettning via konvektion. Inte en stor grej då jag ändå kommer röka joint, bong och pipa ibland, men det kommer bli många små medicinska doser så jag tror det är bättre i längden.
-Usb-C
-"Kapslar" som går att ladda i förväg.
-I princip inga plastdelar
-Mängden tillbehör såsom bubblare och bongadapter.

Nackdelar
-Priset, nära smärtgränsen men ok.
-Ser klumpigare ut än exempelvis Wolkenkraft FX mini Ultra, och inte lika portabel.

Märk väl att jag bor i ett land där det är lagligt att röka rekreationellt, och jag behöver inte smyga eller vara stealthig.
När jag reser till Sverige så har jag recept på medicinsk cannabis och behöver inte vara särskilt stealthig då heller.
95% av användningen kommer ske i hemmet men vill ändå att den ska kunna följa med i fickan ibland.

Vad är era erfarenheter av Wolkenkraft överlag, och Äris Ultra i synnerhet.
Finns det likvärdiga eller bättre portabla i samma prisklass?
Senast redigerad av Soulflower 2024-07-28 kl. 15:15.
Citera
2024-07-28, 15:48
Medlem
Tänkte fixa en vaporizer.
Har kollat igenom en massa reviews och olika tester på flertals vapes och kommit fram till att Tiny Might 2 som nyligen gjorde en uppdatering kan vara något för mig då jag tänkte börjar med CBD buds.

Någon som har den senaste uppdaterade versionen av TinyMight 2 och vad tycker ni hittills?
Citera
2024-07-29, 08:19
Medlem
Tjo!

Har precis fått blommor på recept mot svår neuropatisk smärta, men har stött på ett litet problem.
För att jag ska få behålla receptet så måste jag bevisa att jag har en vape som är märkt med CE-MDR som är specifik för medicinska enheter.
Som jag har förstått så är det tydligen bara S&B serie "medic" som har denna märkning, men går inte att få tag på i Sverige utan måste beställas utomlands.

Är det någon här som har lite mer koll på läget?
Citera
2024-07-29, 14:18
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Tjo!

Har precis fått blommor på recept mot svår neuropatisk smärta, men har stött på ett litet problem.
För att jag ska få behålla receptet så måste jag bevisa att jag har en vape som är märkt med CE-MDR som är specifik för medicinska enheter.
Som jag har förstått så är det tydligen bara S&B serie "medic" som har denna märkning, men går inte att få tag på i Sverige utan måste beställas utomlands.

Är det någon här som har lite mer koll på läget?

Jag har själv en mighty+ sen någon månad tillbaka. När jag läste ditt inlägg tänkte jag direkt att jag har hört att den är medicinskt godkänd när jag gjorde min research inför köpet.
Letar info för att bekräfta detta nu och blir inte helt tokig på det. Verkar som det är flera PR-kampanjer från förra sommaren som nämner Mighty+ medic. Men från S&B själva kan jag inte hitta att de säljer en enhet med det namnet. Inte heller något konkret om just "CE-MDC".
hittar någon sida som säljer "Mighty+ medic" men vad jag kan se är det en vanlig mighty+.
Jag gissar att S&B kanske önskade släppa en enhet som fick det godkännandet och att det inte gick igenom och därav säljs den nya versionen inte under det namnet. Men det är en ren gissning.
Jag skulle skriva till S&Bs support och fråga. Och även fråga din klinik om en Mighty+ kommer godkännas av dem i förväg.

Kan för övrigt säga att det är en enastående maskin. Man får vad man betalar för.

Önskar dig lycka till!

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger

Skriver under på det. Det luktar. Man ska inte tro att man kan vapea i ett rum och vara stealthy. Men om man vapear vid ett fönster med en fläkt som riktas ut vädras det ut fort. Det sätter sig absolut inte som vanlig rök gör.
Senast redigerad av LionFromZion 2024-07-29 kl. 14:31.
Citera
2024-08-27, 13:32
Medlem
Hej!

Vill först tacka för intressant tråd och den trevliga ton ni håller här 🙂

Jag är helt ny inom vape. Googlat och försökt läsa på, men det är verkligen klurigt. Jag vet inte ens om mitt scenario är möjligt, så därför frågar jag här.

Finns det nån nybörjarvänlig vape som jag kan lägga in grönt samt någon form av smaksättning i? Alltså inte allt i ett extrakt. Där grön smaken blir sekundär. Inget som levererar super mycket grönt på ett bloss, utan något du kan ha under mer eller mindre en hel kväll och bli lagom av. Som ett komplement. Är detta möjligt?

Väl mött!
Citera
2024-08-27, 16:10
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segla
Hej!

Vill först tacka för intressant tråd och den trevliga ton ni håller här 🙂

Jag är helt ny inom vape. Googlat och försökt läsa på, men det är verkligen klurigt. Jag vet inte ens om mitt scenario är möjligt, så därför frågar jag här.

Finns det nån nybörjarvänlig vape som jag kan lägga in grönt samt någon form av smaksättning i? Alltså inte allt i ett extrakt. Där grön smaken blir sekundär. Inget som levererar super mycket grönt på ett bloss, utan något du kan ha under mer eller mindre en hel kväll och bli lagom av. Som ett komplement. Är detta möjligt?

Väl mött!

Du kan ju köpa cbd buds och blanda dina vanliga buds med. Kör 50/50 eller mindre så kommer du nog får den effekten du söker. Det blir ju inte någon artificiell smak dock om det är det du vill ha.

Gällande en nybörjarvape så har jag tyvärr inget välgrundat förslag. Skulle vara intressant att höra din budget. Jag hade en PAX 1 för väldigt många år sen som var OK för det priset, nu är de på version 3 tror jag. Kanske något att kika på? Annars finns en uppsjö av artiklar och videos på Youtube med jämförelser och rekommendationer.
Citera
2024-08-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Du kan ju köpa cbd buds och blanda dina vanliga buds med. Kör 50/50 eller mindre så kommer du nog får den effekten du söker. Det blir ju inte någon artificiell smak dock om det är det du vill ha.

Gällande en nybörjarvape så har jag tyvärr inget välgrundat förslag. Skulle vara intressant att höra din budget. Jag hade en PAX 1 för väldigt många år sen som var OK för det priset, nu är de på version 3 tror jag. Kanske något att kika på? Annars finns en uppsjö av artiklar och videos på Youtube med jämförelser och rekommendationer.
Tack för svar! Ska kolla upp det du skriver!

Är det annars THC extrakt som är smaksatt man köper från typ DW? Om man vill ha smaksatt?
Citera
2024-08-27, 21:01
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segla
Tack för svar! Ska kolla upp det du skriver!

Är det annars THC extrakt som är smaksatt man köper från typ DW? Om man vill ha smaksatt?

Tror du tänker på destillat som man ofta köper i cartridges och är ut blandade med terps. Det tror jag inte är en bra idé att köra i en dry herb vape, ganska säkert. Kan tyvärr inte komma på riktigt hur man ska uppnå det du frågar efter. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.

Vill också varna dig för att handla från DW i dagsläget. Mycket som blir beslagtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in