Citat:
Ursprungligen postat av
Xacoon
Tjo!
Har precis fått blommor på recept mot svår neuropatisk smärta, men har stött på ett litet problem.
För att jag ska få behålla receptet så måste jag bevisa att jag har en vape som är märkt med CE-MDR som är specifik för medicinska enheter.
Som jag har förstått så är det tydligen bara S&B serie "medic" som har denna märkning, men går inte att få tag på i Sverige utan måste beställas utomlands.
Är det någon här som har lite mer koll på läget?
Jag har själv en mighty+ sen någon månad tillbaka. När jag läste ditt inlägg tänkte jag direkt att jag har hört att den är medicinskt godkänd när jag gjorde min research inför köpet.
Letar info för att bekräfta detta nu och blir inte helt tokig på det. Verkar som det är flera PR-kampanjer från förra sommaren som nämner Mighty+ medic. Men från S&B själva kan jag inte hitta att de säljer en enhet med det namnet. Inte heller något konkret om just "CE-MDC".
hittar någon sida som säljer "Mighty+ medic" men vad jag kan se är det en vanlig mighty+.
Jag gissar att S&B kanske önskade släppa en enhet som fick det godkännandet och att det inte gick igenom och därav säljs den nya versionen inte under det namnet. Men det är en ren gissning.
Jag skulle skriva till S&Bs support och fråga. Och även fråga din klinik om en Mighty+ kommer godkännas av dem i förväg.
Kan för övrigt säga att det är en enastående maskin. Man får vad man betalar för.
Önskar dig lycka till!
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
musicbanger
Har haft Dynavap, Arizer, Boundless och min favorit Mighty - alla har luktat.
Skriver under på det. Det luktar. Man ska inte tro att man kan vapea i ett rum och vara stealthy. Men om man vapear vid ett fönster med en fläkt som riktas ut vädras det ut fort. Det sätter sig absolut inte som vanlig rök gör.