Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-14, 11:01
Medlem
Titsdontlies avatar
Svenskar med pengar som vill ha kvalite handlar på Ica.

Resten köper importerade saker man aldrig hört namnet på lidl.. willys kan va helt okej IBLAND men de är så ruskigt äckligt att gå in i deras smutsiga butiker .. see ut som folk dragit sina bajsiga analhål mot golven o hyllorna så sjukt sunkigt..
Citera
2024-10-14, 11:02
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Sitter du verkligen och knappar in var en gurka är billigast?

Japp, bor man mitt i smeten med många olika matvarubutiker samt apdyra priser, så gör man det.

Snarare kollar man butikens extrapriser den dagen.
Citera
2024-10-14, 11:04
Medlem
MagisterBisters avatar
Har ni tänkt på att alltid när det diskuteras dagligvarukedjor är det några användare som går all in och fanatiskt försvarar just ICA. Inte bara det att de menar att även ICA kan ha sina ljuspunkter, utan de lyfter ICA till skyarna och hävdar att de är billigast och bäst på samtliga punkter, utan någon som helst jämförelse. Samtidigt drar de andra butiker i smutsen med de mest bisarra påståenden.

Är det rent av så att ICA har en egen ”trollfabrik” (alltså att några på marknadsföringsavdelningen har till uppgift att hålla koll på sociala medier och skriva anonyma inlägg där det anses behövas) eller är det bara ICA-handlare eller närstående som känner sig kränkta?
Citera
2024-10-14, 11:05
Avstängd
Bra att dom inte längre är med så är det ännu mindre risk att negrer och andra lowlifes dyker upp i min lokala ICA-butik som håller en bra prisnivå för att få sånt pattrask på andra tankar.
Citera
2024-10-14, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Ica är ju överlägset billigast på svensk mat med bäst kvalitet.
Visst, vill man handla tysk skräpmat fulla med tillsatser så är ju Lidl förträffligt bra. Eller om man vill gå in i något som ser ut som en rysk lagerlokal från Kalla Kriget så är ju Willys en utmärkt butik.
Alternativt om man vill handla i landets dyraste butiker med noll service från personalen så är Coop utmärkt.
Iaf är det så i Visby. Ica Maxi är top notch. Priserna, serviden och upplevelsen är överlägsen alla andra.
Ica Atterdags är iofs lite dyrare men fortfarande är upplevelsen och servicen världsklass. Ica Wisborg upplever iaf jag billigare än Atterdags men det är en Närabutik så den är nog dyrare om man gör en stor jämförelse. Samma sak med ICa Kometen.
Sedan avrundar jag med Ica Torgkassen som nog har bland de bästa priserna i Visby på mycket trots att det är en Närabutik och ligger mitt i Visby innerstad.

Coop försöker ge sken av att de är billiga med sina flashiga annonser som ofta innehåller allt annat än mat. Båda derass stora butiker samt deras mindre är så sjukt dyra. Handlar bara inne på dem då de har tex billig lax. Allt annat bli man typ ruinerad av att handla.
Willys är bvilligt men så otroligt mycket utländska färskvaror som är fulla med skit och butiken känns som ett lager hela den.
Samma ska med Lidl. Så otroligt mycket skit i var och varannan produkt och kass service från personalen.
Djävlar vilken koll du har på ICA handlarna... och hur du systematiskt kritiserar andra kedjor...

Du kanske skulle kliva in i andra butiker så du fick lite verklighetsuppfattning.
Man kan lobba för egen sak, men här har det fullständigt spårat ur..
Citera
2024-10-14, 11:06
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Du sparar 20% av vad?

Kostnader för mat och förbrukningsvaror på Ica.
Citera
2024-10-14, 11:08
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Kostnader för mat och förbrukningsvaror på Ica.
Du menar att just du på grund av olika medlemskap etc har 20% rabatt på ICA? Inte 20% jämfört med om du handlat någon annanstans?
Citera
2024-10-14, 11:15
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Du menar att just du på grund av olika medlemskap etc har 20% rabatt på ICA? Inte 20% jämfört med om du handlat någon annanstans?

Både och. Även sånt som rabatten på bolåneräntan hos Icabanken är relaterad till matinköpen hos Ica.
Senast redigerad av MarcoStar 2024-10-14 kl. 11:30.
Citera
2024-10-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Djävlar vilken koll du har på ICA handlarna... och hur du systematiskt kritiserar andra kedjor...

Du kanske skulle kliva in i andra butiker så du fick lite verklighetsuppfattning.
Man kan lobba för egen sak, men här har det fullständigt spårat ur..

Oj, förlåt. Gör det ont när verkligheten kommer ikapp? Jag är inne i de flesta av butikerna flera gånger per år (vissa av dem någon gång per vecka) av olika anledningar så jag anser mig ha relativt bra koll på samtliga vad gäller utbud, prisbild och service.
Även en del butiker i Visby med omnejd (läs Roma, Stenkyrka, Klintehamn (även om Klintehman är lite offside)) faller in under min radar.
Citera
2024-10-14, 11:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Nu har ica valt att inte va med i prisjämförelseappen matpriskollen längre. Vad tycker ni om det? Jag tycker det är småaktigt, och tror de mest vilja dölja sina höjningar .

Ica är idioter och tror de snart kommer ångra sig, då folk vill kunna jämföra. Jag handlar på andra ställen nu. Gillar inte mygel-Ica längre.

Dom gör helt rätt. ICA är dyrast och har höjt sina priser mest. Verkar korkat att skylta med det.
I det stora hela handlar folk där ändå.
Personligen är det inte min standard butik även om jag hamnar där ibland. Men ser inte anledningen att betala mer än nödvändigt.
Citera
2024-10-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Nu har ica valt att inte va med i prisjämförelseappen matpriskollen längre. Vad tycker ni om det? Jag tycker det är småaktigt, och tror de mest vilja dölja sina höjningar .

Ica är idioter och tror de snart kommer ångra sig, då folk vill kunna jämföra. Jag handlar på andra ställen nu. Gillar inte mygel-Ica längre.
De är väl fullt upptagna med att planera nästa insider-brott.
Citera
2024-10-14, 11:56
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Har du någon källa på det?
För mina inköp spelar det ingen roll.
Jag handlar där det är bäst för mig

Oj, vi blir imponerade.
Du kanske vill ha medalj också för Medeklasswannaberich?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in