Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-28, 02:48
Medlem
Word fel med citatecken.

Helt plötsligt när jag skriver i Word och ska använda citattecken så kommer följande tecken upp: « och inte det vanliga citationstecknet "

Hur åtgärdar man detta ?

Varför händer det överhuvudtaget utan att jag ändrat några inställningar ? Det är väl ingen vits med att man helt plötsligt inte kan skriva vanliga citationstecken ? Varför är Word programmerat så att det överhuvudtaget kan hända, det är ju objektivt fel.
Citera
2024-07-28, 05:33
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Helt plötsligt när jag skriver i Word och ska använda citattecken så kommer följande tecken upp: « och inte det vanliga citationstecknet "

Hur åtgärdar man detta ?

Varför händer det överhuvudtaget utan att jag ändrat några inställningar ? Det är väl ingen vits med att man helt plötsligt inte kan skriva vanliga citationstecken ? Varför är Word programmerat så att det överhuvudtaget kan hända, det är ju objektivt fel.
.
Senast redigerad av Dimpen 2024-07-28 kl. 05:35.
Citera
2024-07-28, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
.

?
Citera
2024-07-28, 05:45
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
?
Tog bort det jag skrivit, därav bara punkt kvar.
Citera
2024-07-28, 09:29
Medlem
Kolla 'Auto correct" , kanske hänt något där
Citera
2024-07-29, 00:46
Medlem
Det har löst sig med citattecknet, det ändras tillbaka av sig självt. Tack ändå för hjälpen.

Nu till en ny fråga:
Jag har ett dokument där jag vill att sidnumreringen ska börja på fjärde sidan, inte första. Hur fixar jag det ?
Citera
2024-07-29, 08:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det har löst sig med citattecknet, det ändras tillbaka av sig självt. Tack ändå för hjälpen.

Nu till en ny fråga:
Jag har ett dokument där jag vill att sidnumreringen ska börja på fjärde sidan, inte första. Hur fixar jag det ?
Infoga ett nytt avsnitt där sidnumreringen ska börja, välj separata sidfötter för varje avsnitt och att räkna sidnummer per avsnitt istället för dokument.

https://support.microsoft.com/sv-se/...1-620615ed8c05
Senast redigerad av Enterprise 2024-07-29 kl. 08:53.
Citera
2024-10-20, 05:24
Medlem
Merwinnas avatar
Förstår ni vad det här beror på? Blev klar med ett långt dokument igår, med många rubriker och underrubriker som var fetstilsmarkerade. Stängde ner Word. Nu när jag går in i dokumentet igen så är alla fetstilsmarkeringar borta, och dessutom har rubriker som varit centrerade flyttat ut i vänstermargen, plus att det har blivit rörigt i tabeller (kolumner). ???

Ingen annan kan ha varit inne i dokumentet och gjort ändringarna, det har hänt av sig självt!
Citera
2024-10-21, 10:38
Medlem
En fråga om objekt i MS Word

Jag håller på att infoga lite symboler i ett CV i programmet Word. När jag lägger in vissa objek, t ex former och bilder går det att flytta objektet med musen. När jag däremot lägger in ikoner kan jag bara flytta runt dem med SPACE och BACKSPACE.

När jag högerklickar på objektet och går in på Storlek och läge --> Läge så går det inte att kryssa i och ur rutorna och ändra inställningarna, på ikonerna alltså.

Finns det något sätt att lösa så jag kan flytta runt ikonerna på samma sätt som de andra objekten?

Tack på förhand!
Citera
2024-10-21, 11:32
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Jag håller på att infoga lite symboler i ett CV i programmet Word. När jag lägger in vissa objek, t ex former och bilder går det att flytta objektet med musen. När jag däremot lägger in ikoner kan jag bara flytta runt dem med SPACE och BACKSPACE.

När jag högerklickar på objektet och går in på Storlek och läge --> Läge så går det inte att kryssa i och ur rutorna och ändra inställningarna, på ikonerna alltså.

Finns det något sätt att lösa så jag kan flytta runt ikonerna på samma sätt som de andra objekten?

Tack på förhand!
På min version av Word fungerar det med ikoner på samma sätt som med bilder.
Alltså om du väljer ikonen så kommer det upp en liten meny till höger om objektet som heter Layoutalternativ.
Om du klickar på denna kan du välja figursättning framför eller bakom texten. Då kan man därefter placera ikonen fritt.
Citera
2024-10-29, 16:20
Medlem
HemligaVargens avatar
Problem med Microsoft word

Hej jag kan inte lägga in sidnummer. Det står bara när man går in på infoga---sidonummer----sen står det flera sidonummer från office.com

Hur får jag tillbaks så jag ser var sidonumret ska ligga?
Citera
2024-10-29, 16:38
Medlem
Svaret kanske är på webadressen dom hänvisar till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här