2024-10-21, 13:09
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
De r inga satanister.
De r edgelords som pushar grnser. Ger sig p svaga. Riktiga fittor.
Citera
2024-10-21, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Det r typ byggt fr att det ska bli s. Med sjlvinitiering och decentralisering och en jttestor samling texter, zines, ritualbcker, bilder, videos, som folk fastnar i och lser och lser.. avsiktligt inte berttar om det r O9A eller inte, de har liksom monopoliserat den hr aspekten av mnskligheten genom att skapa s mycket material, s allting som r p det hr sttet "r O9A". O9A r liksom bara en id, kultur, zines, etstetik, memes.. Det var tempel och snt frr i tiden, men det r inte det lngre.

Jag tror de tog inspiration frn Grant Morrisson, Genesis P. Orrige, och s vidare, de var ju samtida, p samma plats, med tanken att skapa en kultur och pverka genom den. Inte agera direkt sjlva utan skapa mytbildning, lure, en stor kropp texter som lore-nrdar fastnar i och sprider vidare.. det r medvetet s? Chockfaktorn och att vi pratar om det hr p flashback r en del av det, fler och fler fr hra om det.

Om man vill ta bort glamouren och den lockande mystiken s mste man brja kalla det fr nt annat, ngot torrt och nedvrderande/frnsttande, men utan att ljuga nd korrekt och informativt benmna det. Frslag: "Ntpsykopati."

Du r inte ensam om att dra slutsatsen om att propagandamaterialet som genereras av de hr grupperna handlar mer om estetik och fr att skapa mytbildning:
Citat:
.
The guide doesnt hide what it is and the first tactic shared is titled Just Terror Tactics Truck Attacks. This phraseology as well as the description of the ideal vehicle and how to acquire it is borrowed directly from ISISs Publication Rumiyah, issues #3 and 9. The second tactic described is how to carry out an attack with a bladed or blunt weapon. These are items that are easy to obtain and an attack tactic that a minor could easily leverage. They do also suggest carrying out a mass shooting or a terrorist attack, but do not provide instructions on how to do so.
[...]
The quality of the instructional manuals are poor and borrow heavily from existing instructional material found in Rumsiyah, the Anarchist Cook Book, IRA Green Book, as well as common instructional material about making poisons.
[...]
More than anything the NLM instructional guides serve to fill an aesthetic function, as well as a cultural ploy, whereby the creation of instructional material is whats expected from a terrifying terrorist

Samtidigt tnker jag att det kanske inte r en slump att bitar av ISIS manualer anvnds. De r vl ett av mnga exempel p hur en grupp ska bedriva asymmetriskt motstnd mot vermktiga fiender i form av statsapparater med omfattande vervakning, och det fr mig att tnka att det kanske r shr organiserat motstnd ser ut och kommer se ut i vst under det 21a rhundradets frsta halva. Fokus ligger p decentraliserade ntverk som inte med ltthet lter sig utplnas, och vars frmga ligger i att sprida terror och propaganda. Om det inte kan se ut p ngot annat stt, s kan det inte avfrdas som hot fr att det inte uppfyller vra frvntningar p vad en fiende ska vara.

Jag hller ocks med om att inte elda p glamour och mystik (ven om jag ska erknna att jag har en bjelse fr det fantastiska och fr hlla mig lite), men att jag inte tror att "ntpsykopati" r rtt, d det ger oss andra mer distans till de hr mnniskorna n vi behver och frtjnar, samt att det missar vad som verkar vara en dynamik dr offer i ngon mn blir frvare. Det hr r manipulativa grupper/sekter, och vi ska inte verskatta vr egen och andras frmga att st ver sdant. Srskilt inte nr det i mnga av de hr fallen rr sig om barn.
Senast redigerad av SYNNERHETEN 2024-10-21 kl. 14:13.
Citera
2024-10-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Det r typ byggt fr att det ska bli s. Med sjlvinitiering och decentralisering och en jttestor samling texter, zines, ritualbcker, bilder, videos, som folk fastnar i och lser och lser.. avsiktligt inte berttar om det r O9A eller inte, de har liksom monopoliserat den hr aspekten av mnskligheten genom att skapa s mycket material, s allting som r p det hr sttet "r O9A". O9A r liksom bara en id, kultur, zines, etstetik, memes.. Det var tempel och snt frr i tiden, men det r inte det lngre.

Jag tror de tog inspiration frn Grant Morrisson, Genesis P. Orrige, och s vidare, de var ju samtida, p samma plats, med tanken att skapa en kultur och pverka genom den. Inte agera direkt sjlva utan skapa mytbildning, lure, en stor kropp texter som lore-nrdar fastnar i och sprider vidare.. det r medvetet s? Chockfaktorn och att vi pratar om det hr p flashback r en del av det, fler och fler fr hra om det.

Om man vill ta bort glamouren och den lockande mystiken s mste man brja kalla det fr nt annat, ngot torrt och nedvrderande/frnsttande, men utan att ljuga nd korrekt och informativt benmna det. Frslag: "Ntpsykopati."

Intressant hllning. Jag ska ge den lite mer eftertanke innan jag vrker ur mig ngot. Som en parentes tror jag inte ntpsykopati r ett rttvist begrepp.
Citera
2024-10-21, 15:47
Medlem
Det mnga missar r att dessa satanister r vl utbredda i hela vrlden. Dem r kollegor och dina familjemedlemmar. Helt till synes normala barn och vuxna r egentligen sammankopplade i ett stort satanistiskt ntverk och det mesta du hr om gangstalking grundar sig i en verklighet. Man ska inte tro p ett skit som str hr p flashback, inte om detta heller d flashback r fyllt av dessa individer som r ute efter att vidare splittra och frvirra hur saker egentligen ligger till.

Detta gr djupare n de allra flesta frstr. De som tror sig vara satanister som inte vet om att magi finns p riktigt och utvas av de allra mest otippade typerna r ocks bara pawns i systemet, fr att dlja sanningen som r extremt bisarr och obehaglig.
Citera
2024-10-21, 15:48
Medlem
Finns ju sen lnge rykten om att eliten (Sverige, USA mm)
Sysslar med snt lite ockultism, offrande, ritualer o snt
r det samband?
Citera
2024-10-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babakush123
Det mnga missar r att dessa satanister r vl utbredda i hela vrlden. Dem r kollegor och dina familjemedlemmar. Helt till synes normala barn och vuxna r egentligen sammankopplade i ett stort satanistiskt ntverk och det mesta du hr om gangstalking grundar sig i en verklighet. Man ska inte tro p ett skit som str hr p flashback, inte om detta heller d flashback r fyllt av dessa individer som r ute efter att vidare splittra och frvirra hur saker egentligen ligger till.

Detta gr djupare n de allra flesta frstr. De som tror sig vara satanister som inte vet om att magi finns p riktigt och utvas av de allra mest otippade typerna r ocks bara pawns i systemet, fr att dlja sanningen som r extremt bisarr och obehaglig.
Det var denna tankegng jag hade.. Mmm
Citera
2024-10-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Det r p riktigt, r med i deras chattgrupper, och det finns trd. Deras senaste inlgg tyder p att dom ska brja dda katter.
Riktigt svinigt. Satanister har inte ihjl oskyldiga djur fr skojs skull eller frmlingar utan anledning. Bland de sydamerikanska gngen, mexikanska kartellerna, ms13 osv s har demon dyrkan och ritualmord brjat bli en grej, och d syftar jag inte ens p De la muerte.
Citera
2024-10-21, 16:06
Medlem
Citat:

Satanism r Church of Satan, det finns inget ntverk. Luciferianer r heller inte satanister, du tnker p djvulsdyrkare.
Citera
2024-10-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Satanism r Church of Satan, det finns inget ntverk. Luciferianer r heller inte satanister, du tnker p djvulsdyrkare.

Ls Liber Azerate
Citera
2024-10-21, 17:01
Medlem
trueforgoods avatar
Fy fan vilka fjantiga rttor. Skulle jag f tag i ett snt hr as som knivat en gamling i ryggen vrider jag nacken av fanskapet p studs och tar straffet. Det lr knappast vara svrt med dessa frmodade benrangel till patetiska mnniskor.
Citera
2024-10-21, 17:17
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du r dligt plst.

Alla r frsts inte satanister, men de som r det r riktiga i betydligt hgre grad n den mer abstrakta satanism som satanister som har LaVeyansk satanism som inriktning.

De tror p en entitet som enligt dem existerar och finns p riktigt.

Du r dligt plst.

Generellt skiljer man p djvulsdyrkare = teister, som tonringarna i den hr sekten, och satanister = ateister (som inte bryter mot lagen).

De hr tonriga krkmedlen som knivhugger ldringar i ryggen frtjnar strngast mjliga straff.
Citera
2024-10-21, 17:24
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ls Liber Azerate

Tonring som skrivit en bok, knappast ett globalt ntverk.

Frmodligen sdan skit som 764 hmtat inspiration ifrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in