Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Friel är inte så ovanligt i områden där det finns kraftverk som använder vattenrättigheter inom ett visst markområde. Det innebär att fastigheter i det området kan ha friel och har därför inga abonnemang. i sverige förekommer det främst i Norrland och det finns en del som värmer huset gratis och kör med krypto-burkar för uppvärmning.
Okay.... I fallet så har jag bekostat byggnationen av ett hus på 60 kvadratmeter, två rum och kök i Chile. Där tänkte jag sätta upp en miningrig. Om jag börjar med en liten för kanske 20 000 kr i investeringskostnad och så så sänder jag den till Chile. Fungerar det väl, får jag ta och bygga ut med mera utrustning. I fallet så är jag lite bekant med han som jobbar på elbolaget, så jag tänkte instruera han i vad han ska göra om riggen går ner. Vilket jag antar den kan göra regelbundet vid strömavbrott och diverse strul.
Har du förslag på rigg? Eller tycker du jag själv ska undersöka det, vilket jag nog måste göra. Har du förslag på coin att bryta? Förmodligen bör jag ta det beslutet själv, tror jag. Tänkte tråden kan utgöra grunden i hur det här projektet ska genomföras.
Citat:
Ursprungligen postat av
level42
Vilket äventyr du kommer uppleva
Det blir det säkert. Särskilt om jag kan scala upp verksamheten och samtidigt vistas där nere, vilket jag planerar att göra.
Någon som har lust att lägga upp länkar till miningriggar att köpa så gör gärna det. Budget ligger på max 25 000 kr.