Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-22, 06:58
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Kapar tråden. Hur tror ni en arbetsgivare skulle märka om man satte sin rigg där?
Citera
2024-10-22, 07:42
Medlem
Titsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Kapar tråden. Hur tror ni en arbetsgivare skulle märka om man satte sin rigg där?

Förmodligen gå in och upptäcka rigget?
Hur tänker du dölja en sån sak?
Citera
2024-10-22, 08:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Genom elräkningen om det inte är ett stort företag.
Citera
2024-10-22, 08:31
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titsdontlie
Förmodligen gå in och upptäcka rigget?
Hur tänker du dölja en sån sak?
Finns det inte "små" system? Något man skulle kunna gömma bakom något?
Citera
2024-10-22, 08:57
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Eth är idag pos och inte pow, du behöver ingen miningrigg. Du stakear.

Jag menar så här: Eftersom jag har gratis el kan det var dumt att inte utnyttja den källan. Eftersom en mining rigg drar el för både en och flera tusenlappar i månaden, om den kopplas in i ett svenskt elnät.
Citat:
Finns det inte "små" system? Något man skulle kunna gömma bakom något?

Dom behöver inte vara så stora, som ett bilbatteri eller två, finns det riggar som är i storlek. Däremot vet jag ju inte alls vilken modell som kan vara bra att köpa. Eftersom jag inte kan något och det finns en uppsjö av riggar. Sedan går det inte lita på vad säljarna säger, för det blir en intressekonflikt, dom vill sälja och säkert inte tala om alla brister eller nackdelar som finns med deras rigg.
Citera
2024-10-22, 08:57
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag menar så här: Eftersom jag har gratis el kan det var dumt att inte utnyttja den källan. Eftersom en mining rigg drar el för både en och flera tusenlappar i månaden, om den kopplas in i ett svenskt elnät.

Dom behöver inte vara så stora, som ett bilbatteri eller två, finns det riggar som är i storlek. Däremot vet jag ju inte alls vilken modell som kan vara bra att köpa. Eftersom jag inte kan något och det finns en uppsjö av riggar. Sedan går det inte lita på vad säljarna säger, för det blir en intressekonflikt, dom vill sälja och säkert inte tala om alla brister eller nackdelar som finns med deras rigg.

Jag har tittat på denna: https://www.blocket.se/annons/1207377512
Färdigbyggd, enkel att hantera, i princip plug and play.
Citera
2024-10-22, 09:48
Medlem
Venators avatar
Jag utgår ifrån att du kollat om du har tillgång till en stabil och snabb internetuppkoppling? Det behövs inte någon våldsam kapacitet räknat i Mbps men det behöver vara snabbt och stabilt.
Citera
2024-10-22, 09:51
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:

Vad tror du om att skapa ett väldigt enkelt system med ett GPU? Kan det generera något?
Citera
2024-10-22, 09:54
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Måste en mining-rigg stå på 24/7 eller kan man låta den jobba när man är på plats och ta med den hem på kvällen eller måste det vara en pågående process en längre tid för att ge något?
Citera
2024-10-22, 10:39
Medlem
DaddyCool64s avatar
Citat:
Måste en mining-rigg stå på 24/7 eller kan man låta den jobba när man är på plats och ta med den hem på kvällen eller måste det vara en pågående process en längre tid för att ge något?

Nejdå inget går förlorat om du stänger av den. Så du kan låta den stå 12h timmar om dagen t,ex.

Givetvis ökar du dina chanser utan avbrott.

Citat:
A miner is doing millions/billions of calculations per second (1 MHash/sec = 1,000,000 hashes per second). Bitcoin has no concept of progress or state, each hash is an independent chance to win, just like a random lottery ticket. So yes, while you will "interrupt" the calculation, what you'd interrupt is a single hash, which takes a millionth of a second or less to compute. No significant loss.
Senast redigerad av DaddyCool64 2024-10-22 kl. 10:41.
Citera
2024-10-22, 12:04
Medlem
Citat:

Men du minar inte eth längre. Du stakear.
Citera
2024-10-22, 12:22
Bannlyst
Ska du köps jeans för pengarna

Blockchain är endsst självkostnad

Föt att driva smarta contract

Tex övervakningskamera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto