Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 20:28
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Paus kunde jag köpa med tanke på allt. Men att vara singlar reagerade jag starkt på, detta är inte en tjej som ligger runt om jag inte missuppfattat hennes karaktär totalt så det var skumt.
Och nu vill hon utforska nya marker, folk förändras. Det är en fas dom flesta går genom nån gång, dvs kukkarusellen.
Citera
Igår, 20:29
  #50
Medlem
Det är alltid tjejen som går.. Hade hon haft känslor för dig så skulle ju inte singellivet locka... Ett uppdämt bekräftelsebohov är nog en stor bov i sammanhanget med... typiskt tjejer.. gräset är grönare å så vidare.
Citera
Igår, 20:29
  #51
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Nej, det betyder det inte. Vill man inte vara i en relation så innebär det att motivationen för relation saknas och det kan finnas hundra skäl till det. Om man då erbjuder vänskap så innebär det att man däremot inte är trött på personen, bara relationen, annars dumpar man både relation och person. Som kvinna är det alltså fullt möjligt att erbjuda detta och sedan vara sexfri singel under både månader och år.

Eftersom du hänvisar till "vill hitta sig själv" kanske du bara umgås i kretsar med identitetsförvirrade kvinnor, det skulle kunna förklara ditt resonemang.

Man kan sminka det hur man vill.
Citera
Igår, 20:29
  #52
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ångesten börjar krypa sig på...

Varit tillsammans i 7 år med mitt numera ex. Vi har bott ihop hela tiden i princip.

Vi flyttade isär i somras på grund av anledningarna som jag inte vill skriva för att outa mig själv. Ganska besvärligt sak som hon ställde till med men älskar henne. Det var mitt förslag att flytta isär och testa särbo ett tag.

Tog de ganska lugnt i början och tänkte att vi skulle vara särbos tillsvidare. Men efter typ 3 veckor kontaktar hon mig och säger att hon vill ha paus och att vi då ska se oss som singlar. Tänker att hon tillfälligt fått ett psykbryt men att de kommer ordna sig.

Vi har inte mycket kontakt efter det, något sms bara samt att vi träffas en gång som "vänner" i augusti.

Nu har vi haft telefonkontakt och jag försökte då få fram hur de går med vår paus. Hon säger att hon har svårt att tro att vi kommer kunna lösa våra problem när hon tänker med hjärnan och att de är nog bäst att vi avslutar relationen. Men vi kan vara vänner och ses som det.

Blir äcklad av tanken att hon skulle vara med någon annan så att vara vänner är bullshit. De måste väl hon fatta också?

Ville träffa henne men hon sa att hon var upptagen nu men kanske nästa vecka. Känner att de håller på att rina ut i sanden. Hon ville ju ha pausen så under den perioden har jag då undviker att kontakta henne.

Funderar på att skicka ett sista längre sms där jag förklarar att jag ser en framtid med henne etc men att vi inte kan vara vänner och att jag respekterar hennes beslut om att göra slut. Men att jag kommer då inte vilja ha någon kontakt mer någonsin. Vill sätta de skarpt eftersom jag tror inte hon förstår det. Statusen nu är att jag väntar på henne enligt vad jag tror hon tänker.

Jag känner att de är bättre att få ett ordentligt avslut har varit vagt från hennes sida. När vi pratade i telefonen var hon ledsen såklart eftersom vi gått igenom så mycket som ni kan förstå efter setts varje dag i 7 år.

Någon som har synpunkter och förstår min vilja att få ett avslut? Jag vill ju ha tillbaka henne men om tiden går och säg nästa sommar springer jag på henne med en ny lirare så kommer den smällen bli brutal. De är de som jag försöker undvika...

Så kontentan är att du hellre undviker att bli sårad, istället för att ha tålamod och kämpa för den du vill ha?

Ja det är rädslan som tyvärr ofta dödar kärleken. För vi går omkring och fokuserar så jävla mycket på att vi kommer bli sårade att vi hellre sårar än blir sårade. Kallas undvikande anknytningsmönster.

Det är detta som skiljer riktiga män från möss....(gäller oss kvinnor också såklart)

Gör som du vill, jag hade gett personen tid. jag är där nu, jag vill träffa honom. Varför är alla så jäv snabba på att hoppa till något nytt, innan man fixat med sina känslor som man har?
Nej vänta, bearbeta dina känslor, och iaf försök få till istället ett riktigt avslut om det är det ni båda vill.
Så jag hade träffats face to face och pratat ut. Var ärlig, visa att du tycker om henne än och vill kämpa.
__________________
Senast redigerad av LinaLaReina Igår kl. 20:32.
Citera
Igår, 20:32
  #53
Medlem
Läs alla svaren du fått, om och om igen tills de sitter. Det här är din verklighet nu, och ju snabbare du tar in den desto bättre. Kapa kontakten med henne ett tag framåt och koncentrera dig på dig själv. Tänk på att nu kan du vara hur ego du vill och bara se till dina egna behov, så gör sådant som du sakade förr pga relations-kompromissande. När du är på banan igen med dig själv så kan du ta upp kontakten igen om du vill. Troligtvis har du dock inte så mycket utbyte av det när du gått vidare.
Citera
Igår, 20:34
  #54
Medlem
LuiLuis avatar
Jösses, vilket jiddrande…
ALLT hennes jiddrande om vänskap hit å dit, bara GLÖM. Hon har svårt att såra dig genom att vara hård å tydligt göra slut så LÄGG NER allt trams nu å va en karl du!


Gör slut. Tydligt. Klart. Vänligt men bestämt. Rak i ryggen. Huvudet högt. Tacka för er fina tid och alla minnen ni har tillsammans. Önska henne lycka till. Var en man.

Sen kan du gå hem å grina en stund å när du är klar med det så raderar du bort henne ur mobilen å så börjar du dejta igen.

Hur svårt ska det va?

God jaktlycka !
Citera
Igår, 20:49
  #55
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ja exakt. Alltså vi kunde ha sex en sista gång sa hon i samband med pausen.

Sen sa hon att vi skulle ha paus och vara singlar innan jag gick detta var i slutet av juli.

Paus kunde jag köpa med tanke på allt. Men att vara singlar reagerade jag starkt på, detta är inte en tjej som ligger runt om jag inte missuppfattat hennes karaktär totalt så det var skumt.

Du kan kallt räkna med att 1 ny man per månad har varit inne i henne. Minst.

Finns ingen annan anledning för en tjej att "ta en pause som singel" än att hon vill pröva annan kuk.

Det begriper du väl också?

Bara att gå vidare. Gymma, umgås med manliga vänner och fixa nya damer när du känner för det.
Citera
Igår, 20:50
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jösses, vilket jiddrande…
ALLT hennes jiddrande om vänskap hit å dit, bara GLÖM. Hon har svårt att såra dig genom att vara hård å tydligt göra slut så LÄGG NER allt trams nu å va en karl du!


Gör slut. Tydligt. Klart. Vänligt men bestämt. Rak i ryggen. Huvudet högt. Tacka för er fina tid och alla minnen ni har tillsammans. Önska henne lycka till. Var en man.

Sen kan du gå hem å grina en stund å när du är klar med det så raderar du bort henne ur mobilen å så börjar du dejta igen.

Hur svårt ska det va?

God jaktlycka !

Exakt det som jag tänkte göra genom att skicka brevet. För att få ett avslut.
Men min ångest nivå är lite för hög nu för att skicka brevet. Väntar till helgen i alla fall då hon kan läsa det i lugn och ro.
Citera
Igår, 21:04
  #57
Medlem
Sms? Är ni fortfarande 16 år trots 7 årigt förhållande? Man möts och snackar som vuxna människor gör, klarar ni inte det är ni inte mogna att ha ett förhållande.
Citera
Igår, 21:10
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Sms? Är ni fortfarande 16 år trots 7 årigt förhållande? Man möts och snackar som vuxna människor gör, klarar ni inte det är ni inte mogna att ha ett förhållande.

Håller med därför som jag inte skickat än. Vill ta de face to face.

Men hon har undvikit mig lite på senaste så har varit svårt.

Velar nu med om jag ska ha tålamod tills vi kan ses, för de kommer vi kunna göra tillslut.
Citera
Igår, 21:41
  #59
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ångesten börjar krypa sig på...

Varit tillsammans i 7 år med mitt numera ex. Vi har bott ihop hela tiden i princip.

Vi flyttade isär i somras på grund av anledningarna som jag inte vill skriva för att outa mig själv. Ganska besvärligt sak som hon ställde till med men älskar henne. Det var mitt förslag att flytta isär och testa särbo ett tag.

Tog de ganska lugnt i början och tänkte att vi skulle vara särbos tillsvidare. Men efter typ 3 veckor kontaktar hon mig och säger att hon vill ha paus och att vi då ska se oss som singlar. Tänker att hon tillfälligt fått ett psykbryt men att de kommer ordna sig.

Vi har inte mycket kontakt efter det, något sms bara samt att vi träffas en gång som "vänner" i augusti.

Nu har vi haft telefonkontakt och jag försökte då få fram hur de går med vår paus. Hon säger att hon har svårt att tro att vi kommer kunna lösa våra problem när hon tänker med hjärnan och att de är nog bäst att vi avslutar relationen. Men vi kan vara vänner och ses som det.

Blir äcklad av tanken att hon skulle vara med någon annan så att vara vänner är bullshit. De måste väl hon fatta också?

Ville träffa henne men hon sa att hon var upptagen nu men kanske nästa vecka. Känner att de håller på att rina ut i sanden. Hon ville ju ha pausen så under den perioden har jag då undviker att kontakta henne.

Funderar på att skicka ett sista längre sms där jag förklarar att jag ser en framtid med henne etc men att vi inte kan vara vänner och att jag respekterar hennes beslut om att göra slut. Men att jag kommer då inte vilja ha någon kontakt mer någonsin. Vill sätta de skarpt eftersom jag tror inte hon förstår det. Statusen nu är att jag väntar på henne enligt vad jag tror hon tänker.

Jag känner att de är bättre att få ett ordentligt avslut har varit vagt från hennes sida. När vi pratade i telefonen var hon ledsen såklart eftersom vi gått igenom så mycket som ni kan förstå efter setts varje dag i 7 år.

Någon som har synpunkter och förstår min vilja att få ett avslut? Jag vill ju ha tillbaka henne men om tiden går och säg nästa sommar springer jag på henne med en ny lirare så kommer den smällen bli brutal. De är de som jag försöker undvika...

Jag skulle skriva vad jag känner öppenhjärtligt, för att vara tydlig, så hon förstår och att du inte ska ångra dig för att inte ha varit tillräckligt ärlig. Då har du gjort vad du kunnat. Och det finns ingen stolthet i det här tycker jag, när man varit tillsammans så länge. Var ärlig och visa hur mycket du känner för henne men utan att göra avkall på sig själv eller din självrespekt.

Mest troligt kommer det nog tyvärr inte att gå den vägen som du just nu hoppas på. Utifrån den informationen du gett att bilda sig en uppfattning på. Då är det bara att bryta ihop och tillåta sig själv vara ledsen, det är fullt mänskligt och något de flesta går igenom livet. Tyvärr är det så här ibland. Ta den tid du behöver innan du sedan kan börja gå vidare. Men fuska inte och hoppa till det steget direkt. Då kommer du aldrig att komma över detta riktigt. Om du vill läka och må bra. Ta hand om dig! Jävligt tufft men livet går alltid vidare. Har själv varit där.
Citera
Igår, 22:00
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av differentdays
Jag skulle skriva vad jag känner öppenhjärtligt, för att vara tydlig, så hon förstår och att du inte ska ångra dig för att inte ha varit tillräckligt ärlig. Då har du gjort vad du kunnat. Och det finns ingen stolthet i det här tycker jag, när man varit tillsammans så länge. Var ärlig och visa hur mycket du känner för henne men utan att göra avkall på sig själv eller din självrespekt.

Mest troligt kommer det nog tyvärr inte att gå den vägen som du just nu hoppas på. Utifrån den informationen du gett att bilda sig en uppfattning på. Då är det bara att bryta ihop och tillåta sig själv vara ledsen, det är fullt mänskligt och något de flesta går igenom livet. Tyvärr är det så här ibland. Ta den tid du behöver innan du sedan kan börja gå vidare. Men fuska inte och hoppa till det steget direkt. Då kommer du aldrig att komma över detta riktigt. Om du vill läka och må bra. Ta hand om dig! Jävligt tufft men livet går alltid vidare. Har själv varit där.

Mmm ska skriva sp ärligt jag kan. Syftet är att hon inte ska tro att hon kan ha mig som backup samt för min del att jag ska kunna gå in i sorg...

Nu har jag varit i förnekelse ganska länge, som ett tag gick över i ilska. Ilskan vill man inte stanna i...daga för att försöka ta sig vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in