Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-24, 05:32
Medlem
Vettefan om denna tråd hamnar i rätt forum, mod får flytta annars.

Men ja! Kommer nog som vanligt att få massa hat och påhoppningar men kör ändå.

Som de flesta känner till så har både män och kvinnor olika problem i samhället. Män får kämpa betydligt hårdare för att nå sina mål, de har en begränsad källa till stöd och support, och att få till något så enkelt som ett ragg eller knull är bara en vått dröm för många på grund av den hårda konkurrensen.

Tjejer däremot som då oftast inte upplever samma utmaningar som vi män får tampas med andra svårigheter. De är oftast psykiskt svagare och ses då som lätta offer för våldsamma och hatiska män. Vilket resulterar i att de dagligen riskerar att bli våldtagen, mördade osv. Jag som man känner aldrig nån form av oro eller rädsla av att ta en natt promenad klockan 2 på natten runt staden. De flesta tjejer som jag snackat med uttrycker avund och förklarar att de önskar att de kunde göra samma sak men att det aldrig skulle falla de i smaken att helt ensam ge sig ut den tiden.

Nu till frågeställningen. När män klagar på sina problem, främst problem som kretsar kring tjejer, knull osv så får man ofta responsen att "kvinnor är inte skyldiga er något" nej absolut, så är det väl. Säger jag däremot något som "jag är man och har aldrig våldtakigt en kvinna så jag har inget att skämmas över" så är det samma typ av kvinnor som besvarar detta med att "att bara säga att du inte gör sånt hjälper inte någon eftersom att det finns andra män som gör det, så det du borde göra är att få dessa män att sluta terrorisa oss".

Men varför ska jag ta ansvar för andra mäns handlingar för att kvinnor ska få leva ett tryggare liv när de inte bryr sig om mina problem? För män är inte skyldiga kvinnor nått heller, eller??

Jag kan sova gott i vetskapen av att jag inte skadad nån kvinna och att mitt samvete är rent, mitt ansvar stannar där för man ansvarar bara för sina egna handlingar. Ni vill ju också tydligen ha ett samhälle där man bara ser efter sig själv så då är det det som ni får. Det blir lite som ett givande och takande.

Så varför allt gnäll av att männen ska hjälpas åt att stoppa galningarna så att kvinnor ska få leva i trygghet?

För att en 40årig man som dör som oskuld är i grund och botten minst lika hemskt som en 20 årig kvinna som våldtas och mördats. Båda gick hemska öden till mötes men i den 40 åriga oskuldens fall så anses det inte alls lika tragiskt och de flesta hade hållit med om att det är mannens eget fel när det inte alls behöver vara så.
Citera
2024-10-24, 06:24
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Du jämför alltså att om du ska ta ansvar för att snacka med några svin som du vet begår övergrepp på kvinnor så ska det likställas med att kvinnor ska ta ansvar och ställa upp på att ligga med dig?
Citera
2024-10-24, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Du jämför alltså att om du ska ta ansvar för att snacka med några svin som du vet begår övergrepp på kvinnor så ska det likställas med att kvinnor ska ta ansvar och ställa upp på att ligga med dig?

Är samma princip, om de inte bryr sig om mina problem så varför ska jag? Har ju i princip bara att förlora på det.
Citera
2024-10-24, 06:53
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erubatos
För att en 40årig man som dör som oskuld är i grund och botten minst lika hemskt som en 20 årig kvinna som våldtas och mördats.

Haha, nej?

Citat:
Båda gick hemska öden till mötes men i den 40 åriga oskuldens fall så anses det inte alls lika tragiskt och de flesta hade hållit med om att det är mannens eget fel när det inte alls behöver vara så.

Du kan inte vara på riktigt.
Citera
2024-10-24, 06:57
Medlem
Citat:

Men varför ska jag ta ansvar för andra mäns handlingar för att kvinnor ska få leva ett tryggare liv när de inte bryr sig om mina problem? För män är inte skyldiga kvinnor nått heller, eller??

Så varför allt gnäll av att männen ska hjälpas åt att stoppa galningarna så att kvinnor ska få leva i trygghet?

Det finns mängder av dubbla måttstockar när det gäller män och kvinnor, och samtliga är till kvinnors fördel.

Det är ett sk black pill tyvärr, men sanningen är den att kvinnor anses betydligt mer värdefulla än män. Bara av den anledningen att de har en fitta. Det är biologi, och inte grundat i någon rättvisa eller ens logik numera.

Det pratas möjligen vackert om rättigheter och allas lika värde, även mäns. Men i praktiken ser det verkligen inte ut så. Jag tror samhället och kulturen ljuger för män, för annars finns risken att män vägrar offra sig mer. I krig. På farliga arbeten. På obekväm arbetstid, nätter, helger, i regn och rusk utomhus. Män håller andra män i livegenskap, för att därigenom gynna kvinnor. Män som inte jobbar heltid utpekas som lata, och ges låg status i samhället. Män som inte böjer sig baklänges för att bli en slav åt en kvinna utpekas som incel och skambeläggs och hatas, av andra män, kvinnor, och samhället. Dessa incels är "farliga"! Brottslingar, sjuka, men mot motsvarande kvinnor riktas noll kritik.

Självklart har du inget ansvar för kvinnor om kvinnor inte har motsvarande ansvar för ditt välbefinnande och dina behov!

Självklart ska män inte stoppa galningar, när kvinnor inte bryr sig om mäns naturliga sunda medfödda behov av sex och familj och grundläggande respekt.
Senast redigerad av PetterRetard 2024-10-24 kl. 07:01.
Citera
2024-10-24, 07:11
Medlem
Ditt fokus är alltså "jag är ensam, kvinnor borde älska mig", och hennes fokus är "samhällets män behöver läxa upp män". Känns som problemet med båda är att du inte känner män på djupet så du vet vem som behöver läxas upp och kvinnorna inte känner män på djupet så hon ligger med män efter andra kriterier.

Du får helt enkelt fråga henne om hon vill ha en kamera i sitt sovrum så kan du ringa och läxa upp mannen om han har sex med henne mot hennes vilja
Senast redigerad av trekantshatt 2024-10-24 kl. 07:14.
Citera
2024-10-24, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Det finns mängder av dubbla måttstockar när det gäller män och kvinnor, och samtliga är till kvinnors fördel.

Det är ett sk black pill tyvärr, men sanningen är den att kvinnor anses betydligt mer värdefulla än män. Bara av den anledningen att de har en fitta. Det är biologi, och inte grundat i någon rättvisa eller ens logik numera.

Det pratas möjligen vackert om rättigheter och allas lika värde, även mäns. Men i praktiken ser det verkligen inte ut så. Jag tror samhället och kulturen ljuger för män, för annars finns risken att män vägrar offra sig mer. I krig. På farliga arbeten. På obekväm arbetstid, nätter, helger, i regn och rusk utomhus.

Självklart har du inget ansvar för kvinnor om kvinnor inte har motsvarande ansvar för ditt välbefinnande och dina behov!

Självklart ska män inte stoppa galningar, när kvinnor inte bryr sig om mäns naturliga sunda medfödda behov av sex och familj och grundläggande respekt.

Ja men är precis så jag också känner! Har själv redan bestämt dock att om kriget kommer så kommer jag att totalvägra just av anledningarna som du nämnde. Om jag fått fitta innan den dagen kommer så kan jag nog ha ändrat åsikt till att det kan kännas värt det. Men aldrig att jag riskerar mitt liv för att dö ensam och oskuld långt ute i nån iskall skog.

Gillar också att du tar med sexbehovet som naturligt och sunt som det faktiskt är för att förtydliga att det faktiskt är en big deal och stort problem, och inte bara nån liten småsak som feministerna försöker att påpeka.

Nu är väl de flesta som hävdar detta långt ifrån oskulder själva så de har väl egentligen ingen rätt att uttala sig. Känner en hel del personer som påstår att det är skitsamma och att jag överdriver men de är alla personer som själva fått ligga, har aldrig nånsin hört en annan oskuld säga samma sak.
Citera
2024-10-24, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Ditt fokus är alltså "jag är ensam, kvinnor borde älska mig"

Kvinnor älskar aldrig män. Inte så som män älskar kvinnor. Så sådan sk kärlek som kvinnor ger sken av att tillhandahålla är värdelös.

Män älskar däremot kvinnor som de skulle älska sin dotter. Kvinnor å andra sidan "älskar" män som de älskar sin bil. När bilen en morgon efter 10 år av felfri funktion inte startar, så hatar kvinnor plötsligt sin bil. Och skaffar en ny.

Endast män kan älska så som kärlek skildras i kultur och film och musik. Kvinnor älskar bara sådant de kan utbyta, använda, och kasta bort när det inte längre är användbart.
Senast redigerad av PetterRetard 2024-10-24 kl. 07:27.
Citera
2024-10-24, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Kvinnor älskar aldrig män. Inte så som män älskar kvinnor. Så sådan sk kärlek som kvinnor ger sken av att tillhandahålla är värdelös.

Män älskar däremot kvinnor som de skulle älska sin dotter. Kvinnor å andra sidan "älskar" män som de älskar sin bil. När bilen en morgon efter 10 år av felfri funktion inte startar, så hatar kvinnor plötsligt sin bil. Och skaffar en ny.

Endast män kan älska så som kärlek skildras i kultur och film och musik. Kvinnor älskar bara sådant de kan utbyta, använda, och kasta bort när det inte längre är användbart.
Älskar du inte din engångstallrik heller? Lägger du maten direkt på bordet? Det kanske visade sig att engångstallriken inte höll i längden, kanske den inte gick att diska eller var gjort av dåligt material. Eller kanske du fick vantarna på en porslinstallrik! Fast det är klart, lojalitet verkar viktigt för dig. Du kanske ger engångstallriken en till chans.
Senast redigerad av trekantshatt 2024-10-24 kl. 07:43.
Citera
2024-10-24, 07:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Kommer nog som vanligt att få massa hat och påhoppningar

Offermentalitet.

Citat:
Män får kämpa betydligt hårdare för att nå sina mål,

Motivera.

Citat:
de har en begränsad källa till stöd och support,

Och kvinnor har en Obegränsad, menar du?

Citat:
Nu till frågeställningen. När män klagar på sina problem, främst problem som kretsar kring tjejer, knull osv så får man ofta responsen att "kvinnor är inte skyldiga er något" nej absolut, så är det väl. Säger jag däremot något som "jag är man och har aldrig våldtakigt en kvinna så jag har inget att skämmas över" så är det samma typ av kvinnor som besvarar detta med att "att bara säga att du inte gör sånt hjälper inte någon eftersom att det finns andra män som gör det, så det du borde göra är att få dessa män att sluta terrorisa oss". Men varför ska jag ta ansvar för andra mäns handlingar för att kvinnor ska få leva ett tryggare liv när de inte bryr sig om mina problem? För män är inte skyldiga kvinnor nått heller, eller??

Låt oss säga att du ser pågående våldtäkt när du är ute och går. Enligt ditt sätt att tänka har du alltså bara en skyldighet att hjälpa henne om hon ger dig sex?

Citat:
För att en 40årig man som dör som oskuld är i grund och botten minst lika hemskt som en 20 årig kvinna som våldtas och mördats.

Snyggt trolleri, det ska jag ge dig, jag gick på det fram tills hit
Citera
2024-10-24, 08:00
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Vettefan om denna tråd hamnar i rätt forum, mod får flytta annars.
.
Klart att vi skall hjälpas åt så att folk får leva i trygghet.
Mannen som var oskuld har ju inte blivit utsatt för ett brott. Om det inte är mannen själv som kan göra något åt det fattar jag inte vem som skulle fixa hans problem.
klart jag bryr mig om att du inte får knulla, men vad skall jag göra åt det?
Citera
2024-10-24, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Offermentalitet.

Motivera.

Och kvinnor har en Obegränsad, menar du?

Låt oss säga att du ser pågående våldtäkt när du är ute och går. Enligt ditt sätt att tänka har du alltså bara en skyldighet att hjälpa henne om hon ger dig sex?

Snyggt trolleri, det ska jag ge dig, jag gick på det fram tills hit

1: Nej, vet bara att det är ett känsligt ämne för många.

2: Ser du ofta kvinnor gå och ragga män på krogen? Från vad jag sett så sitter de flesta bara och ser bra ut och sedan så kommer respektfulla män kryppandes till de som de sedan kylligt avvisar tills någon som uppfyller deras krav dyker upp.

3: well de har betydligt större utbud än män. Kvinnor generellt är också mjukare och mer omhändertagna emot varandra än vad män är. Förmedlar jag mina känslor och ånger tankar till polarna så får jag en smäll på käften och en upplysning att man the fuck up, tough love som de brukar kalla det.
.
4: har ingen skyldighet att hjälpa henne alls. Däremot en rättighet om jag själv känner för det. Hur många kvinnor skulle ställa upp och försvara en man som håller på att bli misshandlat och ihjälslagen?

5: nja vet att det är en extrem jämförelse men att dö oskuld är en rätt otäck tanke. Har själv varit nära döden ett par gånger och under de jag tror kommer bli mina sista sekunder så är de ända jag tänker på ångern och smärtan av att aldrig fått ligga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in