Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-24, 13:22
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Civilpoliser. Soc. Kronofogden. Alla de var där.
Pappan ska vara släppt uppfattade jag det. De "slog till" vid sextiden i morse.

Och Ekobrottsmyndigheten 😎
Citera
2024-10-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Du är ju helt rubbad. Men det är ingen nyhet.
Jag är så långt ifrån avundsjuk det går att komma och är för din upplysning extremt nöjd över min livssituation på alla sätt 😌

Chrippa är en olämplig förälder. Du har fått vissa exempel på tillfällen. Sen om du nu tycker han är så bra och att det inte är några problem kring lilltjejens uppväxt i Chrippas närhet så säger det allt om vem du är..du behöver inte bemöda dig att svara mig mer

Nu är hon i varje fall hos sin mamma som får stöd av en vän.
Citera
2024-10-24, 13:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Du är ju helt rubbad. Men det är ingen nyhet.
Jag är så långt ifrån avundsjuk det går att komma och är för din upplysning extremt nöjd över min livssituation på alla sätt 😌
Du kan försöka intala andra det - men är man nöjd med sin livssituation så uttrycker man sig inte med så stor avundsjuka som du gör.
Att låtsas att fina saker och upplevelser skulle vara negativt för relationen mellan barn och förälder är ju skrattretande - men klassiskt för de som själva inte har råd och engagemang. Som Rask ungefär .. det är skadligt med egna rummen - det bästa för barnen är en skokartong .. det blir såååå mycket mer kärlek i det .. *skratt*

Citat:
Chrippa är en olämplig förälder. Du har fått vissa exempel på tillfällen. Sen om du nu tycker han är så bra och att det inte är några problem kring lilltjejens uppväxt i Chrippas närhet så säger det allt om vem du är..du behöver inte bemöda dig att svara mig mer
Nej, du har inte gett något exempel på att han i omhändertagandet av Lillen är olämplig.
Hon får mat, bra kläder, leksaker, omtanke, tid, kärlek - det grundläggande och mer.
Citera
2024-10-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Och Ekobrottsmyndigheten 😎

Förlåt! Eko också! Bekräftat med regnr.
Citera
2024-10-24, 13:25
Avstängd
KungPungPats avatar
Chrippa häktades, och då gjorde Jockiboi och Gustav inbrott med nyckel i Chrippas bostad för att hämta Linneas dagbok och massa material till drevet som skulle startas. Sen startades drevet mot Linnea.

Sen ordnade Jocke en till sån lägenhet där han kunde göra inbrott med nyckel.
Sen begick Jocke ett till inbrott för att samla in mer material till drevet.

Klart att Gustav, Anjo och Jocke torskar om Linnea eller Chrippa anmäler inbrotten.

Frågan är väl när man får rätten att begå inbrott. Är det kanske när man har en nyckel?
Citera
2024-10-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kan försöka intala andra det - men är man nöjd med sin livssituation så uttrycker man sig inte med så stor avundsjuka som du gör.
Att låtsas att fina saker och upplevelser skulle vara negativt för relationen mellan barn och förälder är ju skrattretande - men klassiskt för de som själva inte har råd och engagemang. Som Rask ungefär .. det är skadligt med egna rummen - det bästa för barnen är en skokartong .. det blir såååå mycket mer kärlek i det .. *skratt*

Nej, du har inte gett något exempel på att han i omhändertagandet av Lillen är olämplig.
Hon får mat, bra kläder, leksaker, omtanke, tid, kärlek - det grundläggande och mer.

Och enligt grannar levt i ett slagfält. Det ska ha bråkats och skrivits ffa kring pengar. Grannar hör och ser.

De skulle åkt till Spanien alla tre men de hann inre iväg.

Rask har inget med detta att göra.
Citera
2024-10-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Chrippa häktades, och då gjorde Jockiboi och Gustav inbrott med nyckel i Chrippas bostad för att hämta Linneas dagbok och massa material till drevet som skulle startas. Sen startades drevet mot Linnea.

Sen ordnade Jocke en till sån lägenhet där han kunde göra inbrott med nyckel.
Sen begick Jocke ett till inbrott för att samla in mer material till drevet.

Klart att Gustav, Anjo och Jocke torskar om Linnea eller Chrippa anmäler inbrotten.

Frågan är väl när man får rätten att begå inbrott. Är det kanske när man har en nyckel?

Chrippa har säkerligen anmält det så du får vänta med dina förutsägelser tills/om det kommer så långt.
Citera
2024-10-24, 13:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och enligt grannar levt i ett slagfält. Det ska ha bråkats och skrivits ffa kring pengar. Grannar hör och ser.

De skulle åkt till Spanien alla tre men de hann inre iväg.

Rask har inget med detta att göra.
"Enligt grannar" fungerar inte som källa.

Skitsnackar kvarnen är igång mot Chrippa redan och slår sig för brösten och skriker "fattigdom är det bästa - fattig och usel som mig det är så det skall va" ..
Rask är lika avundsjuk som vissa andra här

Edit
Tillslaget kom väl för att de skulle resa och/eller för att "någon" ringt in "tips"
Citera
2024-10-24, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Kan det varit så att Chrippa ville att Pappa skulle komma till honom när Kronofogden, EKO o Polisen kom. Chrippa började väl böla som vanligt o ville ha tröst av pappa.. Navelsträngen är ju inte klippt.

Det är ett tänkbart scenarie. Dom kommer säkert gå genom pappans ev inblandning och under tiden är han fri tills/om han åtalas.
Citera
2024-10-24, 13:33
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Chrippa har säkerligen anmält det så du får vänta med dina förutsägelser tills/om det kommer så långt.

Nja, det känns ju som att Chrippa vill leka cool genom att inte anmäla brott som begås.

Men visst, hoppas att utredning pågår.

Det vore ju sjukt om man fick gå in i häktade människors bostäder och plocka på sig grejer.
Som att en häktning legaliserar stöld, förtal och inbrott.
Citera
2024-10-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"Enligt grannar" fungerar inte som källa.

Skitsnackar kvarnen är igång mot Chrippa redan och slår sig för brösten och skriker "fattigdom är det bästa - fattig och usel som mig det är så det skall va" ..
Rask är lika avundsjuk som vissa andra här

Det är inte du som ska övertygas så det spelar ingen roll för dig vad grannar sagt eller inte. De kommer säkert vittna.
Inte minst för att de har hört så mycket bråk när flickan var där.
Gapat om pengar osv. Ett jävla liv inför flickan.
Jag tror att grannar är mer trovärdiga än både du och jag eftersom vi inte har varit där. Inte jag i varje fall.

Men jävla idiot Chrippa som behåller barnet och sen gör så här.
Citera
2024-10-24, 13:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är inte du som ska övertygas så det spelar ingen roll för dig vad grannar sagt eller inte. De kommer säkert vittna.
Inte minst för att de har hört så mycket bråk när flickan var där.
Gapat om pengar osv. Ett jävla liv inför flickan.
Jag tror att grannar är mer trovärdiga än både du och jag eftersom vi inte har varit där. Inte jag i varje fall.

Men jävla idiot Chrippa som behåller barnet och sen gör så här.
Varför skulle grannar vittna om gräl i ett eko-mål?
Skojar du med mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in