Citat:
Ursprungligen postat av
sanning05
Du ställer för många OT frågor istället för att svara på TS frågor. Jag ber moderator att se över ditt svar.
Läs TS inlägg och försök svara på frågorna istället för att babbla om annat. Du får jättegärna öppna en tråd och ställa dina frågor där, här vill jag att du anstränger dig och försöker fokusera på den specifika frågeställningen som är ställd av TS.
Jag tycker inte att det verkar sanningsenligt som du skriver att de har fokuserat på att bomba civila mål.
Jag tror inte att Israels mål är att förstöra för sakens skull. Jag tror att de vill bekämpa och utrota Hamas vilket jag anser att de har rätt att göra.
Problemet med terrorismen från Gaza är att de inte några reguljära militära anläggningar.
(De hade varit "sitting ducks" för Israel).
Det är därför som de har grävt flera mil med tunnlar under Gaza.
Vart tror du de här tunnlarna börjar och slutar? De kan inte vara anslutna till militärbaser som inte finns.
Men det kanske anses vara strategiskt av terroristerna att tunnelingången är i källaren på ett sjukhus, för att undvika att ingången blir bombad.
Vad tror du om det? Hur hade du gjort? Du hade skyltat "här är ingången till min terrorist-tunnel"? Eller hade du försökt dölja ingången och gjort det svårare att bomba ingången till din tunnel?