2024-10-29, 12:19
Visst är det SJUKT att en sådan stor sida som Flashback inte har en enda regel som förbjuder sexism? Varje dag ser jag sexistiska och kvinnoförnedrande inlägg i forumet som moderatorerna vägrar ta bort och vissa av dem faller till och med in i den sexistiska fåran. Det måste bli ett slut på det. Jag kräver införande av regel 1.13 som förbjuder sexism och kvinnoförnedrande inlägg. Det ligger även i Flashbacks eget intresse att förbjuda den typen av inlägg om de vill bli sedda som en seriös sida som värnar om alla människors lika värde och jag är säker på att alla kvinnliga medlemmar håller med mig. Inte minst de som är öppet feminister.

Så, hur snabbt kan vi få regel 1.13 på plats som förbjuder sexism och kvinnoförnedrande inlägg?
Citera
2024-10-29, 12:24
Medlem
SvenHelsings avatar
Det kommer inte att hända förrän Flashback kan hållas juridiskt ansvariga för sådana inlägg. Det är därför regel 1.03 (HMF) finns.
Citera
2024-10-29, 12:31
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det kommer inte att hända förrän Flashback kan hållas juridiskt ansvariga för sådana inlägg. Det är därför regel 1.03 (HMF) finns.

Flashback har flera regler som de inte måste ha enligt lagen.

1.01, 1.06, 1.07, 1.12, 2.01, 2.02, 2.03 och 2.04.
Citera
2024-10-29, 12:32
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Aldrig. Ni kärringar får ta och skärpa er istället. Håll er på Familjeliv där ni kan diskutera flytningar, Paradise Hotel och era ouppfostrade oäktingar istället. Här håller de vuxna till.

Flashback är till för alla och alla har rätt att få en trevlig upplevelse på Flashback utan att bli kränkta.
Citera
2024-10-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaksattsak
Flashback är till för alla och alla har rätt att få en trevlig upplevelse på Flashback utan att bli kränkta.

Ja flashback är till för alla. Även oss som behagar slänga ur oss sexistiska kommentarer.
Citera
2024-10-29, 12:35
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Flashback har flera regler som de inte måste ha enligt lagen.

1.01, 1.06, 1.07, 1.12, 2.01, 2.02, 2.03 och 2.04.
Japp. Notera att ingen av de där innebär att censurera några åsikter.

Citat:
Hahaha, trollar du eller tror du verkligen på allvar på det där?

Finns massor av forum där de gillar åsiktscensur. Varför inte hänga där istället för att klaga på det enda forum som inte gör det?

EDIT:

Tror jag fick svaret på om du är ett troll i den här sexistiska trådstarten

Citat:
Vad fan är det med killar egentligen och deras jävla ständiga behov av att alltid vara halvnakna oavsett tid och plats? Det spelar ingen roll om det så är på gymmet, mataffären, biblioteket, anställningsintervjun etc. De ska alltid visa upp sin fula jävla svettiga kropp som ingen annan vill se. Och detta gäller alla från småpojkar till gamla gubbar.

Är ni exhibiotionister allihop eller vad fan är grejen?
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-10-29 kl. 12:38.
Citera
2024-10-29, 12:37
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Visst är det SJUKT att en sådan stor sida som Flashback inte har en enda regel som förbjuder sexism? Varje dag ser jag sexistiska och kvinnoförnedrande inlägg i forumet som moderatorerna vägrar ta bort och vissa av dem faller till och med in i den sexistiska fåran. Det måste bli ett slut på det. Jag kräver införande av regel 1.13 som förbjuder sexism och kvinnoförnedrande inlägg. Det ligger även i Flashbacks eget intresse att förbjuda den typen av inlägg om de vill bli sedda som en seriös sida som värnar om alla människors lika värde och jag är säker på att alla kvinnliga medlemmar håller med mig. Inte minst de som är öppet feminister.

Så, hur snabbt kan vi få regel 1.13 på plats som förbjuder sexism och kvinnoförnedrande inlägg?
Sexism handlar om orättvisor, fördomar, kränkningar eller diskriminering på grund av kön.
1. Varför skulle orättvisor, fördomar, kränkningar och diskriminering endast handla om kvinnor?
Det borde väl tillämpas på alla människor - inte bara ena könet och inte endast utifrån könsroller?
2. Fast sexism är ju lagligt ur yttrandefrihetssynpunkt - sa varför skulle det förbjudas här att yttras då?
Citera
2024-10-29, 12:38
Medlem
Citat:

Jag blir kränkt av att läsa inlägg från idioter. (Och nej, jag menar inte dig.)

Vart är regeln som skapar en trevlig upplevelse för mig? Jag vill ha en regel som säger att man alltid ska tala sanning. Att sanningen är helt uppåt väggarna får vara ok, för vi är alla olika som människor. Det enda jag vill är man inte ljuger.

Hur snabbt kan vi få den regeln på plats?
Citera
2024-10-29, 12:39
Moderator
Maviels avatar
Flashback --> Forumförslag
/Moderator
Citera
2024-10-29, 12:40
Citat:
Ursprungligen postat av fishbon3
Ja flashback är till för alla. Även oss som behagar slänga ur oss sexistiska kommentarer.

Nej. Det är ingen rättighet att få uttrycka sig sexistiskt.

Citat:

Finns massor av forum där de gillar åsiktscensur. Varför inte hänga där istället för att klaga på det enda forum som inte gör det?

EDIT:

Tror jag fick svaret på om du är ett troll i den här trådstarten

Min poäng var att Flashback kan ha regler utan att de måste ha det av juridiska skäl. Vill man bli sedd som en sida som värnar om allas lika värde eller vill man bli sedd som en sexistisk och rasistisk sida som kvinnor helst undviker?
Citera
2024-10-29, 12:40
Citat:

EDIT:

Tror jag fick svaret på om du är ett troll i den här sexistiska trådstarten

Man kan inte vara sexistisk mot män.
Citera
2024-10-29, 12:41
Medlem
Registrerad November 2010.

Varför just nu så här snart 14 år senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in