Citat:
Ursprungligen postat av
smaksattsak
Visst är det SJUKT att en sådan stor sida som Flashback inte har en enda regel som förbjuder sexism? Varje dag ser jag sexistiska och kvinnoförnedrande inlägg i forumet som moderatorerna vägrar ta bort och vissa av dem faller till och med in i den sexistiska fåran. Det måste bli ett slut på det. Jag kräver införande av regel 1.13 som förbjuder sexism och kvinnoförnedrande inlägg. Det ligger även i Flashbacks eget intresse att förbjuda den typen av inlägg om de vill bli sedda som en seriös sida som värnar om alla människors lika värde och jag är säker på att alla kvinnliga medlemmar håller med mig. Inte minst de som är öppet feminister.
Så, hur snabbt kan vi få regel 1.13 på plats som förbjuder sexism och kvinnoförnedrande inlägg?
Sexism handlar om orättvisor, fördomar, kränkningar eller diskriminering på grund av kön.
1. Varför skulle orättvisor, fördomar, kränkningar och diskriminering endast handla om kvinnor?
Det borde väl tillämpas på alla människor - inte bara ena könet och inte endast utifrån könsroller?
2. Fast sexism är ju lagligt ur yttrandefrihetssynpunkt - sa varför skulle det förbjudas här att yttras då?