Länge sen…
Blev förkyld under fyra veckor (jo, jag lovar, de avlöste varandra!) men har sen dess tränat en del. Mest pilates! Första gången efter dessa veckor var det så skönt att jag hade kunnat gråta under stretchen efteråt.
Har även börjat med Lifesum igen efter en intressant konversation med en kompis, där det visade sig att vad som var ett vanligt mellanmål för mig (varm choklad med vispgrädde) var en en gång i veckan-efterrätt för henne.
Vidare framkom det att om hon åt godis skippade hon middagen. Jag vill inte skippa min middag. Jag vill visserligen äta godis också men jag prioriterar mat, vilket faktiskt har lett till att jag något så när skött mig senaste tiden, dock ej i dag.
Efter att ha räknat kalorier och de flesta dagar hållt mig till min ranson har jag gått ner 2 kilo!
Apropå mat:
Efter idrottsdagen på skolan stod jag och hotade min elev med att han skulle spricka om han tog en nionde varmkorv, då en kollega kom fram och sa: ”Äh, låt grabben äta!”
Sedan berättade han om sin diet när han var ung:
Efter att ha jobbat extra i en skivbutik i Gamla stan och skulle hem för dan, köpte han en big mac att äta på vägen till t-banan. Sedan köpte han en till att äta på tåget hem. För att väl hemma koka ett halvt kilo potatis och två (tror jag det var) ”tyska korvar”…
Och apropå idrottsdag:
Vet att jag skrivit det förr, men barn/ungdomar ler ofta när de tränar. They seem to enjoy it!
Och eftersom jag fick vara bollkalle fick jag också röra på mig lite och då var det t.o.m. lite kul, att springa och fånga och kasta och sträcka sig och passa och hoppa, när det inte gjordes i syfte att motionera utan med målet ”mina elever ska vinna!!!”.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dishy
Jag kanske inte riktigt vet vad the male gaze är för har tänkt att det inte är nåt bra (typ makt genom sexualisering), men du kanske tänker att man blir stärkt av att vara traditionellt snygg eller nåt sånt? Vet inte, om det är vad det betyder, tror jag tycker att det är en "skör" makt som kostar mycket att lyckas upprätthålla för de flesta kvinnor. Även om jag så klart också känner mig smashing när jag tycker jag fixat mig och ser idealsnygg ut (nåja så gott det går när tant här försöker).
Hoppa över armhävningar bara, det är ingen som bryr sig om man typ står på knä och böjer på armbågarna en halv centimeter istället för att göra armhävningar. Är det huvudvärk du får har jag för mig att du skrev förut?
Tror verkligen inte du kommer vara ensam resten av livet. Men ju snabbare du börjar dejta desto snabbare kommer du hitta någon 🤗
Älskar dina hundnamn 😂 Hoppas han pratade om jakt typ jaga älg eller nåt...
Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Cleolina hamma inte i en höstdepression nu.
Jag utmanar sig att skaffa 5x5 appen och köra detta året ut.
Hur är din kondition?
Jag tror som Dishy ovan att du kommer hitta en bra partner, inga problem. Du får kanske spela lite mer svårfångad bara. 🙂
Där.finns ju också lite genvägar för att hjälpa med att minska kaloriintagetz är det något du tittat på, exempelvis Ozempic?
Detta med skadorna som uppstår upplever du att du skadar dig mer än andra?
Det är viktigt att börja på en låg vikt och jobba sig uppåt då tekniken sitter. Ett par PT-pass kanske inte vore fel för att slipa in tekniken lite.
Matintaget är inte lätt, det finns för många frestelser och jag vet inte riktigt vad man kan göra åt detta.
Visst är kanelbullar gott.
Men som vargen säger i Pulp Fiction, det är skillnad på att ha karaktär och att vara en karaktär.
Har du @dishy någon träningsjournal förresten det verkar gå bra för dig?
Tack för era kommentarer! ☺️
Jaaa, Dishy, starta träningsjournal! Du verkar så bright, trevlig och bra på att skriva!
Male gaze - vet inte vad det syftar på exakt men har tänkt mig att det är den manliga blicken av åtrå på kvinnor. Och att vissa kvinnor menar att det reducerar dem till objekt. Det tycker jag att det verkligen inte behöver innebära.
Dessutom - ”traditionellt snygg” - män är så otroligt mycket mer generösa i sin bedömning än vad kvinnor är, både när det kommer till andra och sig själva. En av mina favorittrådar här är vilken skådis folk tycker är vackrast. En massa kvinnor som t.o.m. är ganska fula hyllas, ofta med kommentarer i stil med ”jaja, hon är väl inte traditionellt snygg, men hennes utstrålning och charm gör henne till en 10-poängare för mig!”. Otroligt upplyftande!
Men jag vill inte börja dejta. Eller - jo, jag vet inte, kanske. Men det är faktiskt uppenbart för mig att jag älskar honom och kommer fortsätta med det så länge jag lever. Men som en kompis påpekade: ”Visst, men man kan ju älska flera!” Mm.
Nej då, ingen höstddepression! Men allmän stress och press och oro över mina skröpliga och sjuka föräldrar, t ex. Jag vet, jag är varken ungdom eller ”ung vuxen” utan verkligen helt och hållet vuxen, och man är så ofantligt lyckligt lottad om man har behållt inte både en utan bägge föräldrar i livet tills man själv uppnått fullvuxen ålder, men man slutar liksom aldrig att älska och behöva sina föräldrar.
Jag tror inte jag blir skadad oftare än andra? Men har haft lite ont i framsida axel, kom under ett body pump-pass. Gör mest ont när jag sträcker armen bakåt. Och den brutna tån kan jag inte böja på längre.
Är mest inne på pilates nu! Man känner sig - obs, som tidigare påpekat, känner sig, inte är! - så sexig efteråt. Som en inte korsett blivit påsatt. Och utsträckt, smidig och vig.
Haha, spela lite mer svårfångad? För alla utom en enda man i denna värld behöver jag inte spela svårfångad; jag ÄR det.
Ozempic? Messade faktiskt min pappa och frågade om han tyckte att jag skulle testa det. Han svarade bara ”Nej.”
Konditionen - nja, nu har jag iom förkylningarna inte tränat konditionen på länge. Men vill! Ska börja jogga snart igen. Men inte nu. I går skippade jag ett museibesök, en födelsedagsfest för brorsbarn, en bokklubb - för att gå på pilates. Lite dåligt samvete men av dessa fyra saker, som jag alla verkligen ville göra, var pilates det jag ville mest - min favoritlärare har bara pass en gång i veckan, tyvärr. Så jag gick.