2024-11-01, 09:31
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Jag äääälskar den obehagliga förändringen i hans blick sekunderna strax innan röstläget ändras och han drar den numera klassiska rök-kommentaren. Har spolat tillbaka och sett den sekvensen hundra gånger nu.

Jag förstår inte om han känner igen dem eller ej. Senare i avsnittet låter han så genuin när han frågar vad Dumpen är. Kan han initialt tro att han blivit utsatt för ett rånförsök med elvaåring som lockbete? Han erbjuder ju pengar och påstår att han har pengar på sig. Hade han haft koll på Dumpen så hade han ju vetat att premiumpaket från Impulskollen ligger på sexsiffrigt belopp, och sådana summor misstänker jag att han inte går omkring med utanför Mimos pizzeria.

Eller tror han att PoS är flickans föräldrar som kommit för att skälla ut honom och hota med att prata med hans mamma?

Ja, alltså... Det går inte riktigt att förstå sig på den här figuren. Men förändringen i röst och ansiktsuttryck är så plötslig och obehaglig. Och det här med att han faktiskt är dömd för sexualbrott mot en flicka i den åldern. Ett litet barn! Vi snackar liksom inte brådmogen fjortis, det är en 11-åring som pressades till att skicka bilder till honom.

Det kan vara som du säger; han tror att det är flickans föräldrar som kommer för att möta upp honom eller att de är några skumma typer som vill råna honom på de pengar han "har på sig". Även om han använder kontanter och inte kort så lär han ju inte gå runt med några större summor på sig.

Hursomhelst så tycker jag inte att föräldrarna kan lastas för nåt. Att han uttrycker oro för vad mamma ska tycka kan ju bara betyda att hon inte alls är nöjd med tidigare beteende. Han verkar dessutom bo hos sin pappa nu? Det vet jag iofs inte säkert, men jag antar att det är pappan han är skriven hos eftersom han pratar om att han övningskör med sin farsa.

Föräldrar, och samhället, är ju begränsade i hur de kan se till att såna här personer håller sig i schack. Svårt läge med rådande lagstiftning men det var troligen inte bättre för enskilda individer när de låstes in på institution och blandades hejvilt. Svårt!

En del uthängningar skaver men här tycker jag att det är befogat med tanke på att han de facto är dömd för sexualbrott mot en liten tjej. Låt vara att han själv är på samma mentala nivå, men han återfaller ju uppenbarligen i det här beteendet.
Citera
2024-11-01, 09:32
Medlem
Krigge92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Är gäddan #494 bortplockad från Dumpen? I så fall varför?
Jag kan inte hitta honom...
Nån som kan?

Absolut inte, han finns kvar:

https://dumpen.se/2024/10/13/journal...494-stockholm/

Lätt topp 3 på listan över mest obehagliga personer, han vägrar inse att det inte är normalt att ha en sexuell konversation med en minderårig. Ser sig själv som en mycket god person.

Ingen som har en uppdatering på hur det gått?
Citera
2024-11-01, 09:35
Medlem
ElementarSturgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Lätt som en plätt. Du hittar sökfunktionen längst till höger under förstoringsglaset.

Googla

Dumpen 494
Citera
2024-11-01, 09:38
Medlem
Berraperra1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigge92

Lätt topp 3 på listan över mest obehagliga personer, han vägrar inse att det inte är normalt att ha en sexuell konversation med en minderårig. Ser sig själv som en mycket god person.

Napp #494 tillhör utan tvekan en av de värre. Tänk ett barn som kommit i hans väg. Han hade tjatat hål i huvudet på barnet till han hade fått vad han velar. En riktigt vidrig psykopat enligt mig.
Citera
2024-11-01, 09:45
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Googla

Dumpen 494
Varför det om man redan befinner sig på dumpen.se? Lättare att då använda deras egen sökfunktion.

Sen var det inte jag som inte kunde hitta honom
Citera
2024-11-01, 09:48
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Föräldrar, och samhället, är ju begränsade i hur de kan se till att såna här personer håller sig i schack. Svårt läge med rådande lagstiftning men det var troligen inte bättre för enskilda individer när de låstes in på institution och blandades hejvilt. Svårt!
Ja. Det är sorgligt hur begränsad man är från samhället sida i Löfvens Sverige.

Jag misstänker att historiskt - och framför allt förhistoriskt - så har samhället tagit hand om sådana här individer på ett smidigare sätt.

Citera
2024-11-01, 09:52
Medlem
nullbytes avatar
Förväntade mig att Piggy Bögslyna #501 skulle diskuteras flitigt. Vilket jävla äckel. Hans tatueringar, vad i helvete?!
Vad betyder den där "Ace of spades" med bokstaven J inuti? Någon bög-symbol?
Citera
2024-11-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigge92

Undrar också det, den obehagliga jornalisten #494 vill man veta mer om hur det gick sen.

Han känns väldigt vänster också vilket gör honom mer obehaglig.
Citera
2024-11-01, 10:48
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#503 är lite fascinerande. Han får en "panikångestattack" där han hyperventilerar, men så slutar han tvärt med det och utbrister storögt: "Men om hon bara är elva år, varför röker hon då"???

Jag känner mig obekvämt korkad av situationen, eftersom jag fan inte ens fattar vad han menar?! Menar han att eftersom hon röker, så är hon en sådan dålig flicka att hon gott kan ha sex med honom också? 🤔 Kan någon vara vänlig och förklara för mig hur det här missfostret tänker?

Min analys är som följer: den här gäddan är ju lite efter, om man kan uttrycka sig så. Han har svår för att formulera sig och det han säger är troligtvis det han tänker för stunden.
Alltså han får en tanke i huvudet, då säger han den exakta tanken, utan att modifiera den innan han börjar prata.

Därför är min misstanke att han menar på att tjejen måste vara äldre än 11 år, eftersom hon röker.
I hans värld existerar det inga 11-åringar som röker.
Rökning förknippas med betydligt äldre individer, åtminstone i gymnasieålder.
Så tjejen har ljugit om att hon är elva år, hon borde egentligen vara minst 16-17 år, i hans huvud.
Senast redigerad av Svennehura 2024-11-01 kl. 11:00.
Citera
2024-11-01, 10:56
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Han känns väldigt vänster också vilket gör honom mer obehaglig.

Jag tycker också han blir mer skrämmande för att han är vänster. Mer sneaky att själv sätta sig i kategorin utanförskap genom att ha fula glasögon och praktisera "etisk icke-monogami" med terapispråk. Terapispråk och vänsteruppfostran av medgivande kärlek där barnet själv är lika ansvarig för händelsen, eller till och med förövare. Det är så jävla manipulativt.

Citera
2024-11-01, 11:00
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Googla

Dumpen 494
Tack!👍
Citera
2024-11-01, 11:47
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Är gäddan #494 bortplockad från Dumpen? I så fall varför?
Jag kan inte hitta honom...
Nån som kan?

Jag hittar honom inte på deras Hall of Shame. Har noga gått igenom sista fem sidorna två gånger nu, och han finns inte med i Hall of Shame.

Kanske har han lyckats bli borttagen därifrån? Men själva artikeln med bilder och video är kvar ändå

Kanske har han fått komma undan litegranna, borttagen temporärt från listan, tex för att det blev suicidalt eller nåt..

På slutet av hans video försöker han köpa sig fri. Om man fiskar så slänger man de små fiskarna, om jag slänger mitt fiskande av er så kan ni slänga ert fiskande av mig, säger han... ungefär.. Som om att han tror att han lyckats fiska Dumpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in