Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-03, 11:32
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Nja, dieter handlar inte bara om kalorier. Jag vill hålla en sund, muskellös och stark kropp och lägger upp min diet för den biten.
Problemet handlar mer om vad folk äter skulle jag nog påstå. Om man bara fokuserar på mängden som du skriver så kan man få näringsbrister. Det ser vi just nu i Indien då en betydande del av befolkningen är osunda pga av näringsbrist.

Fast majoriteten av befolkningen kommer inte syssla med att bygga muskler. Vi bor inte heller i indien....

Äter man en varierad kost och inte överäter kan man glömma det där med dieter.
Citera
2024-11-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hur stor ska tallriken vara då? Och fördelningen???

En normalstor talrik för mat och så anpassar du det efter den förbrukning som du dagligen gör av med,
rör du dig mycket eller är du mer stilla sittande?

Om du rör på dig, tränar osv så sikta mer på kött, fisk, grönsaker och mindre mängd pasta, potatis, ris
Om du inte rör så mycket på dig skippar du helst potatis, pasta och ris helt

Själv har jag ersatt pasta, potatis och ris med diverse grönsaker som kikärter, spenat osv

Jag äter en större lunch och tänker inte så mycket på vad jag äter utan bara så man blir mätt
och sedan till frukost och middag 2ägg och en bannan
Citera
2024-11-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Fast majoriteten av befolkningen kommer inte syssla med att bygga muskler. Vi bor inte heller i indien....

Äter man en varierad kost och inte överäter kan man glömma det där med dieter.

Det stämmer helt och hållet,
det man kan göra dock är att ersätta pasta, ris och potatis med mer grönsaker

Men det där är ju upp till var och en att avgöra vad som fungerar för ens person vad som fungerar och inte men att gå efter någon särskild diet och tro det ger underverk som en magisk kraft är bara löjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in