Citat:
Ursprungligen postat av
SC430
Det som kommer att hända är följande - de som har justa bilar o guldsmycken klocka o som polisen retar upp sig på eller är avundsjuka på - kommer att få bråka sig fria - meroparten av dessa o då talar jag om justa människor som har pengar kommer att få rätt men besvär o skit
Blir man frihetsberövad har man rätt till advokat av staten även vid häktning (o anhållande o förhör) vilka rättigheter kommer de som blir ekonomiskt frihetsberövade att ha - får guldrolexen som är frihetsberövad egen advokat??
Jag tror att om när man får en klocka beslagtagen så är det nog inte klockan som ska ha en advokat utan det är nog du som får skaffa det eller får du kämpa igenom olika förvaltningsdomstolar till exempel mot polisen eller Skatteverket eller vem det nu är som har beslutat om beslaget och hävdar en sak.
Sedan ska du leta fram alla kvitton och bevisa det här och sedan ska du få en tid till förhandling och tiderna för Sveriges domstolar idag är inte att leka med.
Det är då jag försöker förklara för folk i den här tråden att komma med sådana här nya lagar är fullständigt vansinnig ur så många olika vinklar
Om målet är att knäcka gängen så varför börjar man inte med det just nu börjar man ju med att jävlas med svenskar som ska bevisa de äger lite guld eller klockor.
Varför har man inte som i andra länder och rättsstater att det är väl först polisen och staten som får bevisa att mina grejer är större gods och inte jag som ska motbevisa?
Och innan polisen har bevisat någonting så kan de inte heller röra mina föremål.
Jag tror det var det som kallades rättssamhälle?
Men jag kan ju såklart ha fel