Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-06, 18:46
Medlem
Undrar vad oddsen r p att Trump i slutet av sin mandatperiod kommer att skryta om att han r USA:s ldsta president ngonsin?
Citera
2024-11-06, 18:47
Avstngd
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrdrax
Grattis USA :

Detta var ert sista fria val .
Ni behver inte bekymra er och rsta mer i framtiden som
mr Trump sa .

Grattis Vrlden:

Nu slipper vi krig och elnde
Ukraina och Gaza krigen r snart ett minne blott.
Trump fixar det p 24 h

Ngon klimat kris finns inte . Den r fake News .
Allts ingenting att oroa sig ver .

Vaccin r farligt s avskaffa dessa s blir vi friskare

Drskap r vetenskap

Okunskap r kunskap

Lgn r sanning

Godnatt

hmmm du har kpt MSMs kvacksalveri.

Varfr tror du knda artster och dansare stttade Biden och varfr stttade Elon Trump?

Lg vl mrke till att Elon inte dansar utan han bygger saker, tex raketer som kommer tillbaks
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flawlessfuck
S du menar att om man inte vill kasta pengar p ukraina fr att frlnga och eskalera konflikten s r man Putin vnlig

Ryssland har under i princip hela 2000 talet varit rtt aggressiv, va vl bara under Trumps styre de inte vgade invadera eller annektera ett annat land.

Du br nog kolla lite p fakta och inte lsa en massa skrmselpropaganda!!!

Det finns inget att diskutera i den frgan eftersom republikanernas och Trumps uttalanden r vl dokumenterade som Putinvnliga. Du har inget att delge mig nr det gller just fakta om Trump och Putin.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Den dr Kennedy verkar vara bitsk, envis och brkig s vi fr se hur lnge Trump behller honom.
Citera
2024-11-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Min pong var att protektionism r dmt att misslyckas och de enda som fr betala fr det r USAs egna befolkning, och mjligen
Europa.

Tror du elnde och krig r Bidens fel?
Protektionism r mycket bra mot lnder som Kina dr staten dopar industrierna med bidrag, nollrnte ln osv
Citera
Medlem
Citat:
Va?? du verkar helt galen.

Nej det r vad demokraterna sjlva har sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Finns det ngon slags naturlag som gr det omjligt att ha ett starkt eget frsvar nr man r medlem i Nato? Nej precis. Tnk fr fan lite innan du skriver, jag har inte tid med smrja.

Skaffar Europa sig eget frsvar behvs inte Nato och Trump. S smrjan om Nato r bara en enorm kostnad pga skrmselpropaganda om rysspket grundat av vapenlobbyn. Knn dig blst!
Citera
2024-11-06, 18:49
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Skaffar Europa sig eget frsvar behvs inte Nato och Trump. S smrjan om Nato r bara en enorm kostnad pga skrmselpropaganda om rysspket grundat av vapenlobbyn. Knn dig blst!

EU var p vg att skaffa ett eget frsvar med det stoppade USA.
Citera
2024-11-06, 18:50
Medlem
Proras avatar
Nej, Trump vann inte stort, vilket r trdens rubrik. Jag har ocks sett epitetet "jordskredsseger", vilket inte r sant. Saken r den att USA har ett valsystem som knns en smula lderdomligt. I alla delstater utom tv, fr den som fr en majoritet av rsterna samtliga elektorsrster fr den delstaten. En liten majoritet i mnga stater kan av den ovetande uttolkas som en kraftig majoritet. UK har ett liknande system med enmansvalskretsar och det leder till att man blir sittande med tv partier och ingen utveckling. Med proportioneliga valsystem fr man en annan vitalitet i det politiska livet. Dock bra med en sprr fr smpartier fr att frhindra kaos.
Citera
2024-11-06, 18:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Trump har sagt att han kommer infra strafftullar, hur fan kan svenskar vara glada ver woketrar nr detta kommer drabba vr ekonomi???

Trump vann pga ekonomiska frgor, thats it. De flesta skiter i woke eller icke woke, cold hard cash r allt det handlar om...

Han kommer stta USA frst och b l a Europeisk handel kommer att lida....
Exakt.

Att folk i usa inbillar sig att han ska fra dem i the golden Era r beklagligt, men att svenskar kan sitta och jubla ver Trumps tilltrde r helt obegripligt.
Det r mer risker n att svenskar fr ut nt positivt av det hr. Bde ekonomiskt och skerhetsmssigt.

Hans vakthund r definitivt emot Nato och Ukraina och kan absolut frsmra nnu mer n Trump p egen hand.

Det leder mig nnu mer till att se Maga som en strd personkult dr hjrnan inte riktigt r med, frblindad av hans blindskr.
Citera
2024-11-06, 18:52
Medlem
Citat:
Min pong var att protektionism r dmt att misslyckas och de enda som fr betala fr det r USAs egna befolkning, och mjligen
Europa.

Tror du elnde och krig r Bidens fel?

Absolut s tror jag att det r Demokraternas fel. Nu r ju tullavgifter mer eller mindre kotym mellan lnder. Visst vore ju vrlden bttre helt utan det. Men det frndrar ju inte faktan att s lnge det finns stora ekonomiska skillnader i vrlden s kommer det alltid vara ett problem med att det r billigare nnannanstans.

Lika s med migrationen, kan man f ett bttre liv nn annanstans kommer alla vilja ha det, i praktiken skulle det ju dock aldrig att fungera, alla i vrlden kan inte flytta till USA eller Europa d finns ju inget vlstnd kvar
Citera
2024-11-06, 18:52
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Haha det va det dummaste jag hrt, du har redan bestmt hur det kommer bli och ger drefter tv dliga alternativ.
Jag delar inte din vrlds och framstidsbild ver huvud taget, tvrt om och tur r vl det, fr den verkar vldigt mrk och defaitistisk.

Globalismen r p dekis och tillbakagng, samma sak gller fr USA som stormakt och vrldspolis. Nu r det dags att gra Europa och alla vra stolta vackra nationer "great again"
Haha , det sger du och det sa Sabotuerna...

Det r inget jag bestmt , du mste vl fatta att globalismen r omjlig att stoppa, frgan r hur vi gr det bsta av den fr mnniskor. Du verkar vilja leva i en fantasivrld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in