Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-06, 19:04
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
S hade det nog varit i en perfekt vrld.

Tyvrr s fr nog Ukraina finna sig i att kompromissa med Ryssland om inga andra lnder snder trupper fr att hjlpa dem p marken.

Till slut kan det tyvrr visa sig att tio tusentals Ukrainska mn, kvinnor och barn dtt i ondan.

Jag blir inte ledsen om jag har fel.
S du tycker det r fel att frsvara sitt land mot en invasion r fel fr att mnniskor dr? Du r material fr att bli medlem i "Svenska freds"
Citera
2024-11-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
D r det inte mjligt att fra en seris diskussion med dig.

Du tror att det r en slump att det har startats krig? Eftersom USA r helt i en egen liga nr det kommer till militrmakt s r det absolut ingen slump.
Citera
2024-11-06, 19:05
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Kan han sitta i 8 r till eller endast 4 eftersom han redan varit president i 4 r..

Att den Amerikanska konstitutionen trots allt bara r ord p ett papper som tolkas av en korrupt och skev Hgsta domstol kommer att bli nnu mer uppenbart de kommande ren, det sagt s misstnker jag att Trump kliver av efter typ 2 r och lmnar ver till Vance dvs nr Trump ftt garantier fr att alla tal och andra juridiska svrigheter sopats bort.
Citera
2024-11-06, 19:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Har svrt att tro att han kommer sitta fyra r, n mindre tta. Han r ju lika gaggig i brjan av sin presidentperiod som Biden r nu.
Alternativet r inte bttre, Vance suktar efter hans plats.
Om han nu skulle bli vald vid nt skiftbyte.

Om inte Trump, som sprutar galenskap r nog som varning, r Vance en orm i kostym och troligen nnu vrre som ultrakonservativ katolik och sin flrt med extremhgern.
Citera
2024-11-06, 19:06
Medlem
Leevancleef11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://thehill.com/homenews/campaig...ania-election/
https://www.fox5atlanta.com/election...orgia-fox-news

Georgia har strst andel svarta i hela USA, vilket visar att de svarta kndisar som Beyonce, Rihanna och Oprah... vertygade inte svarta att rsta p Harris.
ven latinamerikaner rstade p Trump.

Nu ska han hlla tal, r ni njda?

Fr Sveriges samt omvrldens del r ju Kamala helt klart bttre. Trump vill inte blanda sig i internationella konfilkter och att han skulle lyckas f stopp p ukrainakriget inom 24 timmar r ju ren bullshit. Hade jag varit en amerikansk medborgare har jag helt klart rstat p trump. Han r patriotisk och vill fixa USA vilket behvs, frstr varfr han vann. USA president r en av de mktigaste positionerna i vrlden s frstr att man vill ha en smart individ dr vilket Trump nd klassas som till skillnad frn Harris. Att elon musk blev utsedd till chef ver "goverment efficency commission" kan man inget annat n lska.
Citera
2024-11-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Att den Amerikanska konstitutionen trots allt bara r ord p ett papper som tolkas av en korrupt och skev Hgsta domstol kommer att bli nnu mer uppenbart de kommande ren, det sagt s misstnker jag att Trump kliver av efter typ 2 r och lmnar ver till Vance dvs nr Trump ftt garantier fr att alla tal och andra juridiska svrigheter sopats bort.
P vilket stt r den amerikanska hgsta domstolen korrupt och skev?
Citera
2024-11-06, 19:09
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leevancleef11
Endast fyra, man kan endast sitta tv "terms" som det heter. En "term"= 4 r

Konstigt att de som pratade om att han skulle bli diktator, nd tror att han ska respektera fyra r till och sedan avg. Tror de inte ens sjlva p de lgner och vantolkningar de gr av det Trump sger?
Citera
2024-11-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Bam Michigan r klart som gick till Trump s nu har Trump 292 mot Harris 226 s "landslide" och betydlig mer n 3.5%!

Jag pratar om enskilda rster, inte mandat.
Allts, inte 292 mot 224 utan 71.85 miljoner mot 66.99 miljoner.
Allts 51% mot 47.%%
Allts, 3.5 procent av folket.

Uppdelningen av mandat och hur stater delar upp sina distrikt osv r en helt irrelevant frga fr vem som faktiskt fr flest personrster.
Citera
2024-11-06, 19:11
Medlem
Varfr i hela vrlden tjatar Tv4 och Svt om att Trump ska ordna fred p 24 timmar i Ukraina. r det inte asperger varning p det, han menade antagligen att han se till att det blir fred och det snabbt. Tur att han sa 24 tim och inte en timme. herregud vilka ntter.
Citera
2024-11-06, 19:12
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Jag pratar om enskilda rster, inte mandat.
Allts, inte 292 mot 224 utan 71.85 miljoner mot 66.99 miljoner.
Allts 51% mot 47.%%
Allts, 3.5 procent av folket.

Uppdelningen av mandat och hur stater delar upp sina distrikt osv r en helt irrelevant frga fr vem som faktiskt fr flest personrster.

Biden vann 2020 med 40.000 rster
Citera
2024-11-06, 19:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Vilken besvikelse att kolla nyheterna imorse. Trodde faktiskt inte att han skulle vinna och absolut inte s stort. Omdmeslsa jvla amerikaner som rstar fram en kriminell stolle.

Nu blir det turbulent.
Citera
2024-11-06, 19:13
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det handlar inte om skilda sikter.

Det handlar om att luras in via propaganda av en narcissist och det har skett i usa.
Han r som en enda stor fars. Tyvrr farliga sdan nr han kommer infra sina frndringar i usa.

Hade Trump frlorat kunde vi sga samma sak om er. Har det inte varit ngon propaganda emot Trump? Om svaret r ja, frn vilka? Demokraterna? Oj, sysslar dom ocks med propaganda och narcissism? Men det r bara Trump som r ett problem d Demokraterna r den goda kraften?

ter igen mste man i en demokrati ibland frst att ens egna sikt inte str ver andras. ven om Trump fick 99% av rsterna skulle ni pst att det r ni som har rtt om allt. Noll respekt fr demokrati.
Senast redigerad av Bbobi 2024-11-06 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in