Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-07, 09:07
Medlem
Träffar en kille som är noga med att visa sitt intresse både genom handling och samtal. Ändå kan jag släppa min osäkerhet och misstankar om honom. Det är nämligen så att han har betydligt bättre ekonomisk livsstil än mig. Han har allt, jag har i princip ingenting, förutom mig själv att erbjuda.
Hans sociala medier är bombad med likes, snygga bilder i vackra miljöer osv. Tjejerna som likear hans flöde är snygga och som själva har hög status i form av bra jobb, många likes, lättklädda bilder där de poserar med sina former.
Jag själv har har knappt en bild på mig själv och aldrig lagt ut bilder med mig i bikini ståendes på en vit sandstrand. Jag har få följare och en liten vänskapskrets. Han är motsatsen med många och stor vänskapskrets. Hans tidigare flickvänner har alla bra jobb, jobb som går att skryta om. Jag har aldrig haft ett jobb som jag kan skryta om.
Vad vill denne person mig? Tycker om honom, vi har väldigt mycket gemensamt och kommunikationen är förvånansvärt bra. Har egentligen inga befogenheter att misstänkliggöra han på något sätt men min osäkerhet får tankarna att springa åt fel håll. Förvisso sa han en gång att han uppskattar min integritet men thats it.
Är rädd för att han gillar tjejer som syns och tar plats i sociala medier, alltså att han gillar deras personlighet. För min personlighet är inte att flasha på sociala medier. Tänk om han kommer senare tycka jag är tråkig och vardaglig?

Hur resonerar ni killar om detta?
Citera
2024-11-07, 09:16
Medlem
Room531s avatar
Att gilla att snygga tjejer lägger upp lätt tillgängliga bilder på sig på sociala medier är inte detsamma som att man vill vara med en som gör det...
Citera
2024-11-07, 09:20
Medlem
Eponumoss avatar
Omväxling förnöjer.

Du är väl snygg och luktar gott. Det räcker långt som kvinna. Kan ni dessutom kommunicera och har bra sex och du kan sköta om ett hushåll så räcker det. Du behöver inte vara framgångsrik på något annat område och precis som han redan nämnt, integritet är en viktig egenskap när man väljer en mer seriös flickvän. Självklart behöver inte kvinnan vara lika rik, framgångsrik eller ha lika hög lön som mannen.
Citera
2024-11-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krussedill
Träffar en kille som är noga med att visa sitt intresse både genom handling och samtal. Ändå kan jag släppa min osäkerhet och misstankar om honom. Det är nämligen så att han har betydligt bättre ekonomisk livsstil än mig. Han har allt, jag har i princip ingenting, förutom mig själv att erbjuda.
Hans sociala medier är bombad med likes, snygga bilder i vackra miljöer osv. Tjejerna som likear hans flöde är snygga och som själva har hög status i form av bra jobb, många likes, lättklädda bilder där de poserar med sina former.
Jag själv har har knappt en bild på mig själv och aldrig lagt ut bilder med mig i bikini ståendes på en vit sandstrand. Jag har få följare och en liten vänskapskrets. Han är motsatsen med många och stor vänskapskrets. Hans tidigare flickvänner har alla bra jobb, jobb som går att skryta om. Jag har aldrig haft ett jobb som jag kan skryta om.
Vad vill denne person mig? Tycker om honom, vi har väldigt mycket gemensamt och kommunikationen är förvånansvärt bra. Har egentligen inga befogenheter att misstänkliggöra han på något sätt men min osäkerhet får tankarna att springa åt fel håll. Förvisso sa han en gång att han uppskattar min integritet men thats it.
Är rädd för att han gillar tjejer som syns och tar plats i sociala medier, alltså att han gillar deras personlighet. För min personlighet är inte att flasha på sociala medier. Tänk om han kommer senare tycka jag är tråkig och vardaglig?

Fråga dig själv motsatsen. Vill du behöva göra dig till och spendera tid på något så ointressant som Facebook? Att skryta om sitt liv online är jävligt konstigt om man inte är ett barn. Tror ärligt talat att killen tycker bättre om dig för att du har integritet och andra intressen i livet.
Citera
2024-11-07, 09:31
Medlem
a-mortals avatar
Killar vill inte ha tjejer som bara rullar runt på stranden i bikini hela dagarna.
Killar vill ha starka kvinnor som kan laga bilen.
Citera
2024-11-07, 09:34
Medlem
tukkats avatar

Kan bara tala för mig själv, men en man som vill ha ett seriöst förhållande idag söker sig till kvinnor som dig, som gärna lever anonymt och inte säker validering från andra män online 24/7.

Han uppskattar att du erbjuder dig själv till honom och ingen annan.

Lycka till
Citera
2024-11-07, 09:42
Medlem
CC75s avatar
De flesta killar vill ha en genuin och trogen kvinna som sin partner. De andra kvinnor du nämner är troligen inte det. I dig ser han något annat som de andra kvinnorna saknar.

De flesta killar vill inte ha en ytlig bekräftelsesökande kvinna som "ger ut sig själv" till allt och alla i syfte att få bekräftelse. Vi män vill ha lugn och ro i vårt förhållande, inte någon att tävla med. I hans värld är du troligen unik och det kommer du att vinna på.

Har att aktuellt exempel inom min egna vänkrets. En väninnas dotter var i USA och arbetade förra året. Träffar där sonen till en av Danmarks rikaste familjer. Han bjöd ut henne men hon vägrade låta han bjuda utan betalade för sig vilket chockade honom. Trots att deras ekonomiska situation är helt helt olika. Han hade aldrig varit med om det förut. Han bjöd ut henne igen och hon var tydlig med sin integritet vilket gjorde att hon stack ut. Denna tjej som idag är 23 år är inte någon 10-poängare. Hon är visserligen smal och ha en fin figur men det finns betydligt vackrare tjejer. Hon har dock det som de flesta kvinnor idag saknar och det fångade denne mans intresse. De är idag ett etablerat par och har träffat varandras familjer.

// CC
Citera
2024-11-07, 09:46
Avstängd
Manginazs avatar
Jag är skapligt aktiv på sociala medier, jag träffade en tjej som bor ganska långt från Sverige för ett tag sedan, hon kom och hälsade på två gånger till, innan det tog slut, men hon hatade sociala medier och jag fann hennes intigritet attraktiv.
Citera
2024-11-07, 09:48
Medlem
Kort svar: nej. Vi avskyr sociala medier och alla som tror de har något som hellst värde.
Citera
2024-11-07, 10:04
Medlem
Jag hade sett det som något positivt
Citera
2024-11-07, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krussedill

Han kanske gillar att du har integritet och inte behöver flasha på sociala medier och söka bekräftelse? Det kan faktiskt vara så enkelt. Jag gillar själv kvinnor som tycker om sig själva tillräckligt mycket för att inte behöva yttre validering på det sättet.
Citera
2024-11-07, 10:08
Medlem
Har han valt dig är det väl ett tecken på att han inte är så brydd om att du hänger på sociala medier? Dessutom, du bryr dig om tjejerna som skriver till honom där, han slipper samma problem med att killar skriver till dig om du inte är så aktiv där. Det är nog en fördel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in