2024-11-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keffmenbra
Det har med lgner och frljliganden av allt som har med demokratiska och humana vrderingar att gra. Man jagar enkla politiska pong. Skyll allt p invandrare och transpersoner. Sen r Harris en svart kvinna. Vita mn i USA har en tendens att hata kvinnor, fatta vad dom d tycker om svarta kvinnor.
Och det r just den avsaknaden av sjlvinsikt som gr det svrt fr inbitna demokrater att frst omvrlden.
Citera
2024-11-07, 16:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jas du r rtt person att bertta vad som kommer att ske? Vad r det d vi kommer att se?

Jag har inte hvdat att jag vet vad som kommer att ske. Det vet ingen. Jag pongterade bara att Trump har oerhrt mycket mer makt denna gng n sist han var president. Det r bara att hoppas att han gr ngot bra med den makten.
Citera
2024-11-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det behver inte krvas ngon militrkupp. Putin bestmde att han ska vara diktator p livstid helt utan kupp och rakt emot den ryska konstitutionen.

Du frstr inte, Ryssland och USA har inte samma lagar.
Bryter man dock mot lagar behver man vapenmakt.
Citera
2024-11-07, 16:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja! Det r s det lter ifrn vnsterliberal media borta i USA nu. De r frrdare, kvinnohatare och rasister! De fr samma behandling som vita mn ftt i decennier nu.

ven vita kvinnor hatas det rejlt p dr borta nu bland demokraterna och i deras media, d vita kvinnor hade en majoritet som rstade p Trump.

ven unga vljare r rena avskummen som svek den Store Ledaren Kamala d stdet bland dessa inte var tillrckligt stort! Fy fan fr alla dessa unga mnniskor! Trash and garbage!
Jag trodde det skulle komma tidigare, men nu verkar tiden inne fr nyvnstern att deklarera att det r sjlva demokratin som r rasistisk.
Citera
2024-11-07, 16:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Du frstr inte, Ryssland och USA har inte samma lagar.
Bryter man dock mot lagar behver man vapenmakt.

Eller s behver man folk runt sig som inte vgar sga emot. Det r det Trump har nu.
Citera
2024-11-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Om Israel skulle ha som ml att dda 2 miljoner muslimer i Gaza s kan man vl inte sga kriget tar slut? D mste ju israelerna jacka upp krigsmaskinen med flera hundra procent jmfrt med nu.
Ja och det gr de grna om de fr grnt ljus frn Trump, vilket de kommer att f.
Citera
2024-11-07, 16:51
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jas du r rtt person att bertta vad som kommer att ske? Vad r det d vi kommer att se?

Har jag svrt att hlla mig p rtt sida om lagen, p vilket stt? Jag kan ju upplysa att detta r ett anonymt forum s du kan ju knappast ha en aning om vem jag r eller vad jag gr. Ditt pstende r ju inget annat n antidemokratiskt skitsnack och sdant man hll p med i exempelvis DDR.

Vad var katastrof under de fyra ren med Trump och vad har varit bra med de fyra ren med Biden?

Att dma av dina inlgg verkar du vara en sociopat och Trump ska tydligen vara en narcissist s ni lirar lite i samma liga s att sga och knner tillhrighet med den andra. Det r ni mot vrlden, typ.
Citera
2024-11-07, 16:52
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det r frsts en makt som alla presidenter haft.

Din frsta kritik vara att HD, var konservativ. Men de mste utg frn konstitutionen. De kan inte bara hitta p. De kontrollerar att lagar som stiftas, presidentens beslut och annat r enligt konstitutionen. Deras makt kan mjligen ligga i att vlja att inte ta upp vissa fall fr prvning. Man dmer egentligen inte, utan man avgr om domslut fljer konstitutionen, om andra har gjort rtt i sina beslut. Men konstitutionen r det heliga hr. Men som allt annat gr vissa delar att tolka olika. Som man gjort t.ex. med abort. Dr dagens HD har kommit fram till att det ska beslutas av staterna inte p federal niv, enligt deras tolkning av konstitutionen. Nu r jag inte insatt i vad de utgtt frn, men det kan mycket vl stmma. S fr att kritisera det, mste man se vad konstitutionen faktiskt sger.

Men det r frsts mjligt att dra honom infr domstol om fyra r nr han inte lngre r president i andra ml dr han inte r dmd. Men jag r sker p att man fljer konstitutionen hr, ven om du inte gillar det. Men han har inte mer makt n mnga andra tidigare presidenter, om du nu tror det. HD har ven med demokratiska domare, varit konservativ.

S jag vet inte hur du menar att han skulle ha mer makt n andra, tidigare presidenter. Du verkar tro att alla republikaner i parlamenten och alla domare vill infra diktatur. Det tror jag inte ett gonblick p. Fr det krvs fr att han ska kunna bli det. Men har man skrmt upp dig s du inte kan tnka klart, fr du vl ta ngra droger fr att verleva.

Flera av dem r tillsatta av honom sjlv, och de kommer i min mening att vara extra lojala ifall hans vilja kommer i klm mot deras tolkning av konstitutionen.

Ett bra exempel p detta r Aileen Cannon, som lyckades kasta ut mlet mot honom som handlade om de hemliga dokument som han stal och frvarade olagligt p Mar-a-Lago. Cannon blev tillsatt av Trump, och de r vnner.

Eller s kan du tro att Cannon dmde i Trumps favr av en slump (trots att mnga rttsliga experter tyckte att det var solklart att han skulle bli dmd fr det). Allt r mjligt, du kan tro vad du vill, jag anser att hon knde att hon ville terglda mannen som gav henne ett hgt mbete.
Senast redigerad av mickenyqvist123 2024-11-07 kl. 17:27.
Citera
2024-11-07, 16:57
Medlem
Erik sts avatar
Jag brydde mig inte s vrst mycket men hll p Trump endast fr det hr ,precis som valet 2016:

https://www.youtube.com/watch?v=aUO94UjQrV4 Stor underhllning terigen!
Citera
2024-11-07, 16:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Om Trump gr det s r han slut politiskt.
Om 4 r s r han slut politiskt i alla fall, s han har inget att frlora p att experimentera med offensiv strategi. Dessutom skall han ju gra Amerika stort igen, och skall man vara stor s mste man ha fingrarna inne i varenda land p jorden, vilket inte r kompatibelt med America First-initiativet.
Citera
2024-11-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Spnnande vad denne galning ska hitta p.
Alla som sger "galning" om Trump och Putin r hjrntvttade frskallar som inte fattar ngonting.
Citera
2024-11-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Eller s behver man folk runt sig som inte vgar sga emot. Det r det Trump har nu.

D har du gtt cirkeln runt, dvs. att USAs President inte kan gra detta ensam, han behver std av vapenmakt, dvs. polis/militr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in