Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-08, 12:06
Medlem
I 2020 fik Trumpolino 74mio stemmer, denne gang fik han kun 70mio

I 2020 fik Biden 81mio stemmer, Harris fik kun 66mio stemmer.

Hver ottende af dem der stemte i 2020 blev hjemme i tirsdags.

https://www.version2.dk/holdning/taagen-letter
Citera
2024-11-08, 12:18
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Nej, jag tycker inte att han verkar hata vrlden (mexikanare dremot) men han lskar sig sjlv mer n allt annat och kommer att gagna det vita USA - som Sverige inte r en del av. Vi pverkas av USA och Trumps ekonomiska beslut ocks. Han r patriot och vill gra USA stort, inte Europa. Detta r inte unikt fr en amerikansk president men Trumps ego r nog ett av de strsta i USAs historia.
Suicidal r han inte men jag tror att hans lder kan pverka hans lngsiktiga tnkande - och narcissist r han definitivt. Det r med tanke p de instabila ledarna i asiatiska lnder samt Ryssland som det skrmmer mig att det finns ett stort ego ven i USA. Men vi fr hlla tummarna fr att lget hller sig lugnt.
Gubbar med stora egon r det minst skrmmande jag kan tnka mig. De maktgalna och kpta dremot...
Citera
2024-11-08, 12:46
Medlem
Bidenfusket 2020 synns nu 2024.
Mer n 10 miljoner som "rstade" 2020 p gubben som gmde sig i kllaren, med bl.a. skumma Absentee Ballots-valsedlar, r nu "frsvunna". Med all hausse att rsta p Harris i detta val, borde det vara tvrt om! Skumt!

Tnkte inte p det...
Citera
2024-11-08, 12:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ser p MSM nu hur de brjat leta vems fel det r.

Det r helt uppenbart vems fel det r. Demokraterna kunde inte ta en hrd position mot islamisterna som sprungit runt och kaosat i ett r. Och muslimerna har infiltrerat bgge partien, i Pennsylvania finns en islamistisk organisation som rstade Trump.
Citera
2024-11-08, 12:55
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Jag tror de mrkte det att det gick t skogen redan strax innan de tackade nej till Rogan, luften gick ur dem och hon slutade synas, tog "2 dagar vila" osv fr att knappt orka upptrda med tal i 90 sekunder p rallies osv.

P det sttet s r Trump otrolig med den energi som gubben har i kroppen.
Citera
2024-11-08, 13:51
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ser p MSM nu hur de brjat leta vems fel det r.

Latinos och svarta mn rstade runt 45% p Trump. Det gr inte att skylla p dem fr d r de rasister.
Vita kvinnor var det 52% och dr gr det inte heller.
Eller att det r Bidens fel.
Slutligen att det r fr att Kamala r frgad kvinna.

Men oj oj vad de frsker hitta vinklar p varfr dessa grupper rstande p Trump.
Hrde en sga uneducated people 🤣
Det kommer nog bli rasist angrepp nd till slut. Fr de mste hitta vems fel det r

Vilken cirkus

Jag har sett inslag p amerikansk tv dr wokea experter visst beskyller bde svarta mn och latinska mn frmisogyni, vilket r det vrsta ordet jag hrt. Men s r det. Feminismen trumfar allt. Den r vrldens strsta fiende.
Citera
2024-11-08, 14:05
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nu hade du fel igen.
Jag lser inga tweets utav ngon.
Jag iakttar individen.
Hur den beter sig. Hur den uttrycker sig. Vad den sger, vad den inte sger. Var den befinner sig i fr situationer m.m
Jag behver inte hra eller se andras iakttagelser och att de bestmmer vad jag skall tycka och tnka.

Trump r en okonventionell man p alla mjliga omrden.
Tycker det r hysteriskt roligt att han blev president igen.

S du menar att du har lyssnat p Trump, analyserat det han sger och gjort en bedmning efter det? Och efter att du analyserat Trump s anser du fortfarande att han r en bra och vettig presidentkandidat?
Citera
2024-11-08, 14:21
Medlem
Otck utveckling. Vissa har inte lrt sig ngonting sedan Utya och SD:s inmarsch i riksdagen.
Citera
2024-11-08, 14:24
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rale
Bidenfusket 2020 synns nu 2024.
Mer n 10 miljoner som "rstade" 2020 p gubben som gmde sig i kllaren, med bl.a. skumma Absentee Ballots-valsedlar, r nu "frsvunna". Med all hausse att rsta p Harris i detta val, borde det vara tvrt om! Skumt!

Tnkte inte p det...

Amerikanska partier behller inte makten mer n
4-8 r i Vita huset, undantag Reagan/Bush senior som satt 12 r och Rosvelt/Truman som satt 20 r.

Trump frlorade valet 2020 p grund av missnje med bland annat Corona. Republikanerna i Georgia rknade och rknade med hittade inte de 11 800 rster som saknades. Valfusk har prvats i domstol och aldrig bevisats. Mike Pence som r konservativ kristen gjorde det rtta och godknde valresultatet.

Men Trump r fdd rik och privilegierad och en narcisistisk affrsman och han r inte van och frlora och stllde till ett jvla vsen. Han borde ha gjort vad Biden gr nu. Bjudit in vinnaren till Vita Huset och accepterat valfrlusten.

Detta valet blev en promenadseger fr Trump mycket beroende p inflation, priserna har stigit fr mycket och p grund av illegal invandring. Invandringen till Sverige de senaste 10 ren har gjort att SD blev Sveriges nst strsta parti.

Sen var Biden gammal men han var det bsta Demokraterna kunde hitta 2020 fr att besegra Trump. Han borde i ett tidigt skede sagt att han inte skulle stlla upp 2024 s att de ftt en chans att ha ett riktigt primrval. Harris var en svag kandidat, det rcker inte att vara kvinna, frgad, glttig och frotera sig med kndisar. Det rcker inte att vara populr i media man mste visa att man r en ledare ocks. Harris r dessutom alldeles fr frknippad med Bidens politik.

Mnga, mnga i detta val har rstat mot Biden/Harris mer n de har rstat fr Trump och de som intervjuats sger nstan alltid att det handlar om pengar och ibland invandring. Vldigt f swingvoters har pratat om att de rstat p Trump p grund av abortfrgan eller missnje med wokekulturen. Enstaka har nmnt krig men USA har inte direkt varit inblandad i krig p ngra r.
Senast redigerad av Ogunquit 2024-11-08 kl. 14:26.
Citera
2024-11-08, 14:26
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Det frefaller ganska naturligt att folk som vlkomnar en ny grupp kommer f mer cred. Men den effekten avtar med tiden. S med den logiken borde S ha fri invandring alla tider p dygnet. Men om jag inte minns fel var det S som stngde grnsen och sa Romson stod bredvid och blade. S hela argumentet faller gansla platt.
Hr r det ingenting som faller platt! Sssarna var dom som brjade med invandringen redan p 60-talet, drefter har man bara kat takten fr att till slut flyga in negrer och araber! Klart r att det blev sssarna vermktig till sist och resultatet ser vi idag. Vi kommer att f leva i ett mngkulturellt helvete fr alltid, om ingen radikal frndring sker. Med feminismen s legitimerades legitimerades invandringen, det ena leder till det andra! Snyggt planerat av folkgruppen som man inte fr tala, detsamma gller numera fr vriga vstvrlden. Down the drain!
Citera
2024-11-08, 14:47
Avstngd
lls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Jag har sett inslag p amerikansk tv dr wokea experter visst beskyller bde svarta mn och latinska mn frmisogyni, vilket r det vrsta ordet jag hrt. Men s r det. Feminismen trumfar allt. Den r vrldens strsta fiende.

Afan, d r det riktigt illa stllt i usa
Citera
2024-11-08, 14:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Amerikanska partier behller inte makten mer n
4-8 r i Vita huset, undantag Reagan/Bush senior som satt 12 r och Rosvelt/Truman som satt 20 r.

Trump frlorade valet 2020 p grund av missnje med bland annat Corona. Republikanerna i Georgia rknade och rknade med hittade inte de 11 800 rster som saknades. Valfusk har prvats i domstol och aldrig bevisats. Mike Pence som r konservativ kristen gjorde det rtta och godknde valresultatet.

Men Trump r fdd rik och privilegierad och en narcisistisk affrsman och han r inte van och frlora och stllde till ett jvla vsen. Han borde ha gjort vad Biden gr nu. Bjudit in vinnaren till Vita Huset och accepterat valfrlusten.

Detta valet blev en promenadseger fr Trump mycket beroende p inflation, priserna har stigit fr mycket och p grund av illegal invandring. Invandringen till Sverige de senaste 10 ren har gjort att SD blev Sveriges nst strsta parti.

Sen var Biden gammal men han var det bsta Demokraterna kunde hitta 2020 fr att besegra Trump. Han borde i ett tidigt skede sagt att han inte skulle stlla upp 2024 s att de ftt en chans att ha ett riktigt primrval. Harris var en svag kandidat, det rcker inte att vara kvinna, frgad, glttig och frotera sig med kndisar. Det rcker inte att vara populr i media man mste visa att man r en ledare ocks. Harris r dessutom alldeles fr frknippad med Bidens politik.

Mnga, mnga i detta val har rstat mot Biden/Harris mer n de har rstat fr Trump och de som intervjuats sger nstan alltid att det handlar om pengar och ibland invandring. Vldigt f swingvoters har pratat om att de rstat p Trump p grund av abortfrgan eller missnje med wokekulturen. Enstaka har nmnt krig men USA har inte direkt varit inblandad i krig p ngra r.

Mjligen borde Trump anstndigtvis frklarat sig besegrad, men p lngre sikt och med tanke p det hr valet var det frmodligen rtt strategiskt att hvda fusk och stta hrt mot hrt. Aldrig vika sig fr kritiken och medge fel utan alltid attackera om man blir attackerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in