Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Majoriteten av dom som rstar p Trump r enkla, outbildade amerikanska blue collar workers som gr p hans enkla lsningar p komplexa problem. Korkade mnniskor kan gra den hr vrlden till en farlig plats. Amerika i ett ntskal.

Vad fr komplexa problem? Grn och dyr energi? Tokinflationen? ppna grnser fr kriminella, mrdare och vldtktsmn - kartellerna frodas. r det ett komplext problem att staten dr bet mest per skolelev i vrlden men endast ligger p 40 plats i ranking av hur bra utbildningen r. (Trump vill lta staterna f sjlvbestmmande i frgan likt vi har i EU.) r det komplext att som far till 2-3 dttrar inte vilja se de snderslagna i brottningsmatcher eller sndertacklade p fotbollsplanen av frkldda mn?

Outbildad betyder inte som demokraterna tror att det r synonymt med ointelligent. Mnniskor verlag r inte enkla. Det r er mnniskosyn som r fucked up och det r drfr ni med nuvarande riktning tappar makt i vartenda land i Europa och USA.

Ta en lng titt i en spegel nra dig. Du skriver faktiskt lgintelligent och fraktfullt.
Citera
2024-11-09, 11:49
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Vad fr komplexa problem? Grn och dyr energi? Tokinflationen? ppna grnser fr kriminella, mrdare och vldtktsmn - kartellerna frodas. r det ett komplext problem att staten dr bet mest per skolelev i vrlden men endast ligger p 40 plats i ranking av hur bra utbildningen r. (Trump vill lta staterna f sjlvbestmmande i frgan likt vi har i EU.) r det komplext att som far till 2-3 dttrar inte vilja se de snderslagna i brottningsmatcher eller sndertacklade p fotbollsplanen av frkldda mn?

Outbildad betyder inte som demokraterna tror att det r synonymt med ointelligent. Mnniskor verlag r inte enkla. Det r er mnniskosyn som r fucked up och det r drfr ni med nuvarande riktning tappar makt i vartenda land i Europa och USA.

Ta en lng titt i en spegel nra dig. Du skriver faktiskt lgintelligent och fraktfullt.
Det r enkla och outbildade amerikanska arbetartyper s.k. blue collar workers som tar till sig Trumps enkla budskap som ska gra "America great again".
Citera
2024-11-09, 12:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Du borde titta p detta clip https://www.youtube.com/watch?v=xG_GEvSb2jo&t=185s
finns ven p svenska men det r bara lite ver en timme.
Lite ver en timme? Det str 5...

Det berr inte Project 2025 och Roberts som jag skriver om, inkl koppling till Vance.

Lnken r frn Jakobstads Adventkyrka.

Nu frvntar jag mig en frklaring fr att det ska kunna debatteras.
Citera
2024-11-09, 12:02
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Varfr har man opinionsunderskningar? Har varit emot dem s lnge jag kan minnas. De stmmer i princip aldrig. Kanske gr en egen trd om detta.
Desto bttre stmmer spelbolagens odds nr det gller politiska val. D oddsen avgrs av insatsernas storlek r det massans vishet som stter dem och d det gller reda pengar fr nsketnkandet st tillbaka fr kallt kalkylerande. Sg en siffra att oddsen haft 96% trffskerhet i amerikanska presidentval och det r inte opinionsunderskningar i nrheten av.
Citera
2024-11-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag frsker f mitt huvud att frst varfr 11 miljoner mnniskor skippade detta desval dr Trump ska montera ner demokratin, utse sig sjlv till diktator, mrda alla minoriteter fr att slutligen strta vrlden i svavel & eld? Om de ngonsin behvde rsta vore det vl denna gng? Mysko.

Demokraternas kampanj var fr effektiv, deras enda budskap var ju fri cannabis s 11 milj satte sig p sofflocket och rkte i stllet fr att g och rsta.
Citera
2024-11-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Demokraternas kampanj var fr effektiv, deras enda budskap var ju fri cannabis s 11 milj satte sig p sofflocket och rkte i stllet fr att g och rsta.
S kanske det var. Jag kan inte bevisa att du har fel.
Citera
2024-11-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lite ver en timme? Det str 5...

Det berr inte Project 2025 och Roberts som jag skriver om, inkl koppling till Vance.

Lnken r frn Jakobstads Adventkyrka.

Nu frvntar jag mig en frklaring fr att det ska kunna debatteras.

5 timmar r den engelska versionen , adventisterna utgr ju frn bibeln , det viktigaste r vl att hlla lrdagen som vilodag och skyller ju det mesta p pvedmmet angende Antikrist och s vidare bland annat r 6 av 9 i den hgsta domstolen katoliker. Din kompis Vance blev ju katolik s sent som i april detta r. Finns faktiskt mycket som r likt project 2025 men frn ett annat perspektiv.
Citera
2024-11-09, 12:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Ska bli spnnande att flja hur Trump kommer att genomfra sitt frmsta vallfte - att deportera alla som vistas illegalt i landet.

Det finns ca 11 miljoner som vistas illegalt i landet (siffror frn 2022).

Det berknas kosta ca US$11 000 att deportera en person + biljetten till hemlandet (siffra frn CNN, s fr tas med en nypa salt).

11 000 x 11 000 000 = US$121 miljarder (exkl resan hem).
Absolut. Eller en thriller kanske r mer rtt ord och just nu r det som en cliffhanger....

Det finns inte tillrckligt med personal, sngar dr de idag placeras tills pappersmaskineriet r klart. Det r givetvis en frga fr logistik och inkluderar kostnad fr poliskr, kriminalarvrdare etc etc etc och mnga departement.

Eftersom Amerikat ska bli great igen s undrar jag om och om igen vad han tnker skra ner p relaterat till den strre ekonomin och inte vad mjlklitern framfr nsan kostar.

Eftersom detta ven inte berr "mrdare och kriminella" nr siffran 11 miljoner kommer p tal utan isf ven sk dreamers som arbetar.
Citera
2024-11-09, 12:22
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Majoriteten av dom som rstar p Trump r enkla, outbildade amerikanska blue collar workers som gr p hans enkla lsningar p komplexa problem. Korkade mnniskor kan gra den hr vrlden till en farlig plats. Amerika i ett ntskal.
Alltid gott nr vnsterliberala helt tappar konceptet och helt ppet visar sitt klassfrakt. Klassfraktet som vnsterliberala ofta frsker dlja nr de vill framst som de str p de svagas sida och fretrder arbetare, invandrare och allskns minoriteter finns dr alltid, men visas sllan ppet utan som vid tillfllen nr Biden och tidigare Clinton kallar mnniskor fr skrp eller liknande.

Det r det fraktet frn det vnsterliberala etablissemanget som fr en s stor del av befolkningen att avsky dem tillbaka och ta varje chans att vlja bort dem.
Citera
2024-11-09, 12:24
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
En intressant anekdot r att ca 12 miljoner demokrater som rstade fram Biden 2020 uppenbarligen inte valde demokraterna eller Harris i detta val. Vad hnde?

https://www.newsweek.com/joe-biden-m...ection-1981954

Valfusk hnde.

Det r helt uppenbart att man mste misstnka det. Covidfrkylningen anvndes till att massfejka miljoner rster, fr att rdda demokratin.
Citera
2024-11-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Alltid gott nr vnsterliberala helt tappar konceptet och helt ppet visar sitt klassfrakt. Klassfraktet som vnsterliberala ofta frsker dlja nr de vill framst som de str p de svagas sida och fretrder arbetare, invandrare och allskns minoriteter finns dr alltid, men visas sllan ppet utan som vid tillfllen nr Biden och tidigare Clinton kallar mnniskor fr skrp eller liknande.

Det r det fraktet frn det vnsterliberala etablissemanget som fr en s stor del av befolkningen att avsky dem tillbaka och ta varje chans att vlja bort dem.
Det r exakt denna arrogans frn vnsterhll som gjort att Donald Trump blivit s omttligt populr i USA. Han anses tala fr det vanliga folket och han snses vara en spjutspets mot etablissemanget.

Jag personligen gillar inte Trump. Jag tycker att hans frakt fr frihandel med tariffer och protektionism r skit och jag r osker p hans hllning gentemot Ukraina. Men nu vann han och det beror p vnsterns klassfrakt och arrogans.
Citera
2024-11-09, 12:28
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Det r enkla och outbildade amerikanska arbetartyper s.k. blue collar workers som tar till sig Trumps enkla budskap som ska gra "America great again".
En nnu strre frlust fr Demokraterna allts, som grna vill se sig som det sm folkets parti.
De har gtt i exakt samma flla som Sossarna i Sverige och blivit ett parti fr minoritetsgrupper och de f som har tillrckligt gott stllt fr att kunna prioritera godhetssignalering och identitetspolitik fre den egna plnboken.

Vi ser ocks samma folkfrakt g igen bde i USA och Sverige. De mnniskor som hyllats som stolt arbetarklass nr de rstade Dem/S blir pltsligt outbildade whitetrash nr de vnder sig mot etablissemanget och rstar efter eget huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in