Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-09, 14:32
Medlem
Masingas avatar
Har kontaktat styrelsen i min brf många gånger men de gör inget åt problemet. Ovanför mig så bor en kvinna med två små barn från helvetet, springer och stampar i golvet och för ett jäkla oväsen.

Jag har sagt till flertal gånger till familjen som stör men det sker ingen förändring.

Kom över detta.
"Ta hjälp av styrelsen om du har grannar som stör

I en bostadsrättsförening är det styrelsen som har det yttersta ansvaret för problem som uppstår i fastigheten. Det här betyder bland annat att de har en skyldighet att agera om någon i huset stör de andra som bor där."

Vad skulle ni gjort?
Citera
2024-11-09, 14:36
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Har kontaktat styrelsen i min brf många gånger men de gör inget åt problemet. Ovanför mig så bor en kvinna med två små barn från helvetet, springer och stampar i golvet och för ett jäkla oväsen.

Jag har sagt till flertal gånger till familjen som stör men det sker ingen förändring.

Kom över detta.

I en bostadsrättsförening är det styrelsen som har det yttersta ansvaret för problem som uppstår i fastigheten. Det här betyder bland annat att de har en skyldighet att agera om någon i huset stör de andra som bor där."

Vad skulle ni gjort?

Styrelsen förstår att barn är barn och de verkar inte du fatta .
Citera
2024-11-09, 14:39
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg

Stör det trivsel och ordning ska det anmälas oavsett om det är barn eller vuxna!
Citera
2024-11-09, 14:39
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Enkelt för dig att sitta där och svara, det är inte du som lever med skiten. Ska man inte få lugn och ro i sitt eget hem? Du tycker inte föräldrarna har ansvar att visa hänsyn till sina grannar när deras barn är störande?
Citera
2024-11-09, 14:40
Medlem
Citat:
Enkelt för dig att sitta där och svara, det är inte du som lever med skiten. Ska man inte få lugn och ro i sitt eget hem? Du tycker inte föräldrarna har ansvar att visa hänsyn till sina grannar när deras barn är störande?
Babbar ?
Citera
2024-11-09, 14:41
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Babbar ?
Nej, men inte svenskar iaf.
Citera
2024-11-09, 14:42
Medlem
Citat:
Nej, men inte svenskar iaf.
Gör en anonym orosanmälan till Soc
Citera
2024-11-09, 14:44
Moderator
Carlboms avatar
Du får sälja din bostadsrätt och köpa dig en villa istället. Ska man bo i ett betonghål ihop med massa andra människor så får man stå ut med att barn låter och att man har muppar på andra sidan väggen.
Citera
2024-11-09, 14:46
Medlem
8-21 får man acceptera sådant
Citera
2024-11-09, 14:46
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Gör en anonym orosanmälan till Soc
Jag vet inte vem jag är mest lack på. Familjen eller föreningen. Jag skrivit till dem så jävla många gånger, de skrev tom att jag skulle föra "dagbok" över vilka tider de störde mig.

Gjorde det i 2v skickade in och får som svar att " vi kan inte göra något" inte ens en tillsägelse till familjen. Jävla mappar varför bad ni mig föra "dagbok" då
Citera
2024-11-09, 14:47
Medlem
Citat:

Kom över detta.

Vad skulle ni gjort?

Det enklaste men trista svaret är att du behöver flytta. Spelar ingen roll vem som har rätt eller fel egentligen, flytta och ge problemet till någon annan.
Citera
2024-11-09, 14:47
Medlem
sebastian66s avatar
På dagtid eller ända tills kanske klockan 20 kan man väl springa gatlopp med barn.
Har du liksom inga barn alls. Jobbar du hemma eftersom du stör dig för att barn kanske har skoj?
Jag förutsätter att du jobbar som andra med tanke på att du har en BR.
Då kanske du kommer hem 17. Barnen kan troligen inte springa nonstop från 17-21.
jag tror du är kärringen som klagar på att gunnar och Elsa har en rostig cykel med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in