Citat:
Ursprungligen postat av
Kip.Kinkel
Män har alltid fått höra att kvinnor är svaga och trofasta individer som behöver skydd. Mäns instinkter har gjort att många känt att det stämmer. Nu lever vi i ett samhälle som uppmuntrar kvinnor att vara sig själva och ta för sig av livet. Blev resultatet vad män fått höra? När alla tyglar släpps, är kvinnor de väna och oskuldsfulla älvor ni drömt om? Nej, jag tror ni vet svaret. När kvinnor av statsmakten uppmuntrade sig bete sig femiistiskt illa, så gjorde de just detta. Nu kommer de sanna färgerna fram. Kolla i sociala medier med miljontals kvinnliga följare. Kvinnor hatar män, och vill utnyttja dem. Kvinnliga krönikörer i media sprider manshat, utan motstånd.
Kommentarer? Ni andra kvinnor, håller ni med aktivt eller ger ni ert tysta samtycke?
https://www.youtube.com/watch?v=ckJHxpJna-Y
Grejen är den att det finns totalt genomruttna människor. Hälften av dessa är män och hälften av dessa är kvinnor.
De beter sig i regel toxiskt på lite olika sätt. Män slåss, skriker och är fysiskt hotfulla på olika sätt i regel. Visst de kan också manipulera, såklart, men det mest typiska för män som inte förekommer lika mycket hos kvinnor är våldet.
De motsvarande kvinnorna använder metoder som är svårare att ertappa, men lika omoraliska och skadliga.
Lögner, manipulation av sociala sammanhang osv.
Självklart rör det sig om vissa kvinnor, inte alla kvinnor. Precis som "not all men".
Men under feministiskt tankegods kan dessa toxiska kvinnor härja mer fritt. Jag tycker om kvinnor. Jag tycker om män. Jag tycker om människor, men feminism i Sverige har blivit en ursäkt för verkligt otäcka människor att komma undan med hemskheter. De behöver inte ens kalla sig för feminister. Det finns en "extremfeministisk förståelse" i Sverige.
Man kan tom. vara en så kallad "pick me girl" som är "konservativ" och även denna person om den är agerar fult i Sverige kan hon komma undan med mycket fult.
Det fungerar på samma sätt som manliga feminister kan bete sig pissigt.
Med allt detta sagt finns det kvinnor som behandlas mycket illa. Dessa behöver hjälp.
Det är något helt annat än vad denna diskussion handlar om. Tror ärligt talat inte att den feministiska rörelsen som den ser ut i Sverige idag hjälper utsatta kvinnor. Det är mest något som redan väldigt priviligerde kvinnor använder för att bli rika. Har dessutom talat med många kvinnor som sagt att ingen varit så elak mot dem som andra kvinnor och feminister av olika slag.
Ej sett video. Orkar inte.
"Upplyftarens" kommentar precis ovan anser jag vara trams. Har själv sett med egna ögon hur kvinnor kommit undan med helt sjuka beteenden för att det underförstådda narrativet är att bara män kan göra fel.
Skulle säga att i delar av samhället i just detta land så får män uppleva det som kvinnor fick uppleva för ett par hundra år sedan. En form av matriarkalt förtryck där identitet avgör vem som är skurk och offer istället för handlingar.
Vissa feminister säger tom. "Ja, nu får män känna hur det känns". De erkänner att de struntar i rättvisa och att oskyldiga män skall straffas för att de tillhör könet man.
Antagligen är det sådant som amerikaner blivit trötta på och valt att rösta in en mansgris. De stör sig så mycket på det att de landar i andra diket.