Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-14, 15:16
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så när du således tycker att när kivnnor har sex och det råkar bli en befruktning så SKA kivnnor äga hela den risken och TVINGAS till ansvar och bla bla..så blir den självklara frågan för alla med nån form av logisk förmåga...men? den andre parten då? HAN är ju exakt lika delaktig i den sexuella katen, lika ansvariga för att den sker, lika ansvarig för att befruktning sker etc etc...så?

Män kan helt enkelt inte "äga risken" och ta på sig 50% av graviditeter så att någon form av biologisk rättvisa skulle uppstå då män helt enkelt inte kan bli gravida. Du får helt enkelt acceptera den biologiska verkligheten och förhålla dig till den.

Jag hoppas att du är medveten om att bara kvinnor kan bli gravida. Jag är inte helt säker på att du är det faktiskt, eftersom att du totalt omfamnat det galna woke- och HBTQ-narrativet, där även män kan bli gravida numera.

Citat:
Varför ska inte HAN avkävas ansvar, TVÅNG till vårdnasansvar, att rättvist dela HELA den ekonomiska kostnaden för att ha barn och inte bara lite underhållsbidrag medans hans jobbar på som vanligt...

Han ska avkrävas ansvar. Som vanligt med dig sitter du helt hysterisk och knapprar på tangentbordet och diskuterar med dig själv, där du bygger upp en halmgubbe som du sedan attackerar. Det finns ingen röd tråd i dina inlägg överhuvudtaget, då du saknar all form av logik och rationalitet, förutom den röda tråden av att ständigt bygga upp halmgubbar.

Har du någonsin i dina 40.000 inlägg faktiskt diskuterat med den du besvarar? Jag har aldrig sett det i alla fall.

Det är ungefär som om jag skulle besvara ditt inlägg med:

"Men Merapi, du är ju för att kvinnor ska förslavas och att jorden är platt."

... och sedan skriva ett långt, raljerande och hysteriskt inlägg baserat på det. Har jag då diskuterat med dig? Nej. Jag har diskuterat med mig själv, mina halmgubbar och mina egna hjärnspöken och det är vad du gör i precis varenda inlägg.
Citera
2024-11-14, 15:18
Medlem
Carpedijems avatar
De bestraffar enbart sig själva lol. Tror de inte det finns andra att knulla än just dem?
Citera
2024-11-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Män kan helt enkelt inte "äga risken" och ta på sig 50% av graviditeter så att någon form av biologisk rättvisa skulle uppstå då män helt enkelt inte kan bli gravida. Du får helt enkelt acceptera den biologiska verkligheten och förhålla dig till den.

Jag hoppas att du är medveten om att bara kvinnor kan bli gravida. Jag är inte helt säker på att du är det faktiskt, eftersom att du totalt omfamnat det galna woke- och HBTQ-narrativet, där även män kan bli gravida numera.

Fast rättvisa handlar inte om vem som "drabbas" mest....utan rättvisa handlar om att de som är exakt lika mycket ansvariga för att något sker ska dela ansvaret för konsekvenserna...

I svenska domstolar ex så döms inte en intelligent bov till högre straff än en korkad bov...ex. eller en bov med en involverad släkt eller en bov som ägde bilen..eller......utan har de båda varit med om att begå ett brott tillsammans så döms de till samma ansvar för att detta skett.

SÅ ser rättvis juridik ut.
Kvinnor ska alltså inte dömas hårdare, till att ensamma bli vårdnasansvariga i 18 till oösnakde barn ex ....bara för att de råkar besitta den del som står för livmodern i processen, medan män besitter den del som står för en triljon spermier.

TVÅ fertila av olika kön som har sex tillsammans är exakt båda lika ansvariga/ eller oansvariga för att befruktning sker trots att ingen av dem vill det.

Finns inget större ansvar för kvinnor bara för att hon äger en livmoder.

fakta är istället att män som grupp betydligt oftare än kvinnor som grupp TVINGAR sig på fertila kivnnor som grupp oönskat sex, så i verkligheten så är män som grupp mer ansvariga för att oiösnakde befruktningar sker än kvinnor som grupp..
ÄNDÅ, så tycker snubbar som du att kivnnor ska bära hela ansvaret.

Citat:
Han ska avkrävas ansvar. Som vanligt med dig sitter du helt hysterisk och knapprar på tangentbordet och diskuterar med dig själv, där du bygger upp en halmgubbe som du sedan attackerar. Det finns ingen röd tråd i dina inlägg överhuvudtaget, då du saknar all form av logik och rationalitet, förutom den röda tråden av att ständigt bygga upp halmgubbar.

Har du någonsin i dina 40.000 inlägg faktiskt diskuterat med den du besvarar? Jag har aldrig sett det i alla fall.

Det är ungefär som om jag skulle besvara ditt inlägg med:

"Men Merapi, du är ju för att kvinnor ska förslavas och att jorden är platt."

... och sedan skriva ett långt, raljerande och hysteriskt inlägg baserat på det. Har jag då diskuterat med dig? Nej. Jag har diskuterat med mig själv, halmgubbar och mina egna hjärnspöken och det är vad du gör i precis varenda inlägg.

Ok? så i en framtid med totalt abortförbud i Sverige så ska alltså män avkräva faderskapstest och därmed tvångsvårdnad för alla sina oösnakde barn....
Intressant.. berätta hur ska det se ut tycker du för en man som redan har 3 barn med sin gifta fru, en unge i Thailand som han lyckades knulla till sig på en bordell och 4 ungar i Sverige en i vardera värdersriktning för att han gillar köpa sex, knulla runt på konferenser och blöta lördagar?

berätta....
Senast redigerad av Merapi 2024-11-14 kl. 15:36.
Citera
2024-11-14, 15:31
Medlem
Reiwas avatar
[quote=Merapi|90104402]
Citat:

Fast rättvisa handlar inte om vem som "drabbas" mest....utan rättvisa handlar om att de som är exakt lika mycket ansvariga för att något sker ska dela ansvaret för konsekvenserna...

I svenska domstolar ex så döms inte en intelligent bov till högre straff än en korkad bov...ex. eller en bov med en involverad släkt eller en bov som ägde bilen..eller......utan har de båda varit med om att begå ett brott tillsammans så döms de till samma ansvar för att detta skett.

SÅ ser rättvis juridik ut.
Kvinnor ska alltså inte dömas hårdare, till att ensamma bli vårdnasansvariga i 18 till oösnakde barn ex ....bara för att de råkar besitta den del som står för livmodern i processen, medan män besitter den del som står för en triljon spermier.

TVÅ fertila av olika kön som har sex tillsammans är exakt båda lika ansvariga/ eller oansvariga för att befruktning sker trots att ingen av dem vill det.

Finns inget större ansvar för kvinnor bara för att hon äger en livmoder.

fakta är istället att män som grupp betydligt oftare än kvinnor som grupp TVINGAR sig på fertila kivnnor som grupp oönskat sex, så i verkligheten så är män som grupp mer ansvariga för att oiösnakde befruktningar sker än kvinnor som grupp..
ÄNDÅ, så tycker snubbar som du att kivnnor ska bära hela ansvaret.

Ok? så i en framtid med totalt abortförbud i Sverige så ska alltså män avkräva faderskapstest och därmed tvångsvårdnad för alla sina oösnakde barn....
Intressant.. berätta hur ska det se ut tycker du för en man som redan har 3 barn med sin gifta fru, en unge i Thailand som han lyckades knulla till sig på en bordell och 4 ungar i Sverige en i vardera värdersriktning för att han gillar köpa sex, knulla runt på konferenser och blöta lördagar?

berätta....

Lär dig citera korrekt. Jag lägger inte någon energi på att fixa DITT inlägg. Vad har du för allvarliga kognitiva problem som gör att du inte klarar något så simpelt som att citera korrekt efter 40.000 inlägg och över 10 år på forumet? Du har citerat fel i typ 5 inlägg till mig nu på mindre än en dag. Helt otroligt.
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-14 kl. 15:35.
Citera
2024-11-14, 15:37
Medlem
Citat:

Lär dig citera korrekt. Jag lägger inte någon energi på att fixa DITT inlägg. Vad har du för allvarliga kognitiva problem som gör att du inte klarar något så simpelt som att citera korrekt efter 40.000 inlägg och över 10 år på forumet? Du har citerat fel i typ 5 inlägg till mig nu på mindre än en dag. Helt otroligt.
Lär dig debattera det som ska debatteras istället för min person.
Annars återgår jag bara till att sätta dig på min ignore igen...liksom det du och din debattstil förtjänar.
Senast redigerad av Merapi 2024-11-14 kl. 15:40.
Citera
2024-11-14, 15:44
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Lär dig debattera det som ska debatteras istället för min person.

Du får lära dig att citera korrekt, ditt korkade helvete. Jag skulle ha överseende med det om det hände en eller ett par gånger. Då hade jag inte ens nämnt det utan tyst lagt ned min energi och tid på att rätta till och fixa dina inlägg, men när det händer gång på gång på gång på gång så tröttnar man.

Det är inte mitt jobb att fixa till dina inlägg. Det får du sköta själv. Det är ett helt rimligt krav. Vi pratar inte om raketfysik här precis utan att du ska lära dig att använda citera-funktionen korrekt - något som är så simpelt att en lobotomerad åsna hade klarat av det.

Citat:
Annars återgår jag bara till att sätta dig på min ignore igen

Senast redigerad av Reiwa 2024-11-14 kl. 15:48.
Citera
2024-11-14, 15:47
Medlem
Kikat in rörelsen, och de flesta av dessa i 4b rörelsen är tjocka, fula feminister så ingen förlust för oss män direkt
Citera
2024-11-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucenluk
Kikat in rörelsen, och de flesta av dessa i 4b rörelsen är tjocka, fula feminister så ingen förlust för oss män direkt

Verkligen du har "kikat" på varenda en av alla kvinnor som anammat 4B i världen.
fantastiskt duktigt av dig onekligen.
Citera
2024-11-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucenluk

4B-rörelsen breder ut sig

https://substackcdn.com/image/fetch/...1165x1172.jpeg
Citera
2024-11-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
4B-rörelsen breder ut sig

https://substackcdn.com/image/fetch/...1165x1172.jpeg
Hahaha fyfan.
Hur tänker de ? Vem skulle seriöst vilja ligga med de ?
Citera
2024-11-14, 16:20
Medlem
Reiwas avatar
Vem hade kunnat ana att det inte skulle ta mer än en vecka innan dessa psykiskt sjuka feminister börjar bråka sinsemellan?

https://x.com/mollywidstrom/status/1854656586821591122
Citat:
these 4b movement people are literally telling you they're terfs right there in the bio

För den som inte vet så står "TERF" för Trans-Exclusionary Radical Feminist. De vill alltså inte inkludera psykiskt sjuka män som tror att de är kvinnor i sin rörelse medan woke-feminister vill det.

Inbördeskriget i 4B har startat! Vilken falang vinner kriget? Det är dags att poppa popcornen och njuta av clownshowen som nu utspelar sig!

Mitt tips, sett till hur det utspelat sig i andra frågor, är att kriget kommer vinnas av trans-feministerna och 4B-rörelsen kommer bli en rörelse som frontas av perversa, sinnessjuka män i peruk.
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-14 kl. 16:23.
Citera
2024-11-14, 17:07
Medlem
Det är mycket dumt av män argumentera över abort. Eftersom många kvinnor upplever det jobbigt föda och om då män vill tvinga kvinnor föda kommer de bli arga.

Om man skulle göra 4B kvinnor mindre upprörda skulle man fråga saker som:

- Upplever du det jobbigt för kvinnor vara tvungna föda?

Då skulle man alla fall göra ett försök att få dessa kvinnor mindre upprörda.

Det bästa män kan göra är att låta de kvinnor som vill göra abort , göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in