Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-14, 01:50
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Jag säger att du ska fortsätta på precis det där receptet och skriva ner det (eller minnas att du gjort detta inlägg så du kan gå tillbaka i framtiden). Sedan äter du en kaka och väntar max en timme. Vissa vill kanske vänta längre men jag anser att då är det konstaterat att dom är underdoserade.

Efter 30-60 minuter bör du känna om något händer. Det värsta du kan göra är att bli orolig, "åhnej, jag känner nåt, är det bara början? hur mycket kommer jag känna, kommer det bli mer, kanske aldrig ta slut?", det är bara hjärnspöken. Intala dig själv att du har konsumerat en ofarlig drog och du själv beslutar om det ska bli trevligt eller inte. Du är i kontroll.

Om jag inte hade känt något efter 60 min så skulle jag ätit en till direkt, och om inget händer så avakta till nästa dag, och då trycka typ 5st direkt.

Om jag tolkar det rätt så tror du det är ett ok recept. Jag freestylade lite när jag skrev det.
Men så tänker jag också, är det för lite effekt av att äta en så tar man bara nån mer, upplever ju hellre att de är underdoserade.
Citera
2024-10-14, 12:28
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Är på g med ett recept nu

. 200g smör som smälts med 4g hasch
. 2 ägg
. 2 dl strösocker
. En tesked kakao
. 2 dl vetemjöl
. 6 msk kakao
Vad sägs?
Kakao två gånger? Menar du en tesked bakpulver, kanske?

Kan dela med mig av mitt kakrecept, det är lite mer på känsla.

* Rumstempererat cannabissmör av önskad mängd, kanske runt 200g i en bunke. I med ett ägg, en tesked bakpulver, ett par matskedar kanel och ingefära. Här kan man välja hur mörka kakorna ska vara, ibland gör jag en batch med en typ av strain, och en batch med en annan strain och mängden kanel låter mig se skillnad på kakorna. I med 1-2 dl socker. Jag brukar snåla lite med sockret, använda mindre än vad som är rekommenderat för ett recept av den här typen. Vispa ihop med elvisp, försiktigt i början så det inte blir ett moln av all kanel.

* I med ett par dl havregryn och nån dl vetemjöl. Havregryn är nyttigt och ger lite struktur till kakorna, mängden kan varieras. Rör ihop till en lös smet med en sked. Fortsätt att tillsätta vetemjöl, lite i taget, och rör om tills man har önskad konsistens på kaksmeten. Ingen större fara om det inte blir helt rätt.

* Forma bollar stora som köttbullar och lägg på ugnsplåt med bakplåtspapper. Två plåtar brukar det bli, 18 bollar per plåt. Platta till bollarna med en gaffel som doppas i vatten mellan varven.

* In i ugnen. 175 grader, 14 minuter.

Låt kakorna svalna och förvara i frysen i fryspåsar. Ät inte en hel kaka på en gång om du inte är bekant med batchens potens.

Jag började med brownies och sånt, men det blir dessa småkakor för att receptet är enkelt, kakorna är enkla att hantera och dosera. Smöret jag använder är ganska potent och kryddorna döljer smak och lukt något. Ugstemperaturen är relativt låg vilket kanske bidrar till att mindre godis går förlorat, vad vet jag?
Citera
2024-10-14, 20:34
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Kanske en sån här dum fråga som enbart en stoner kan ställa.

Men om jag decarbar 10 gram hasch och sparar det i en liten glasburk.
Kan jag sen ta direkt ur glasburken och t.ex. fylla en kapsel och äta inför en rejäl flottig frukost?

Jag ska på resande fot med mitt fiskegäng och tänkte om detta kunde vara en enklare lösning på mitt problem.
Ja, det fungerar.
Citera
2024-10-15, 13:04
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Kakao två gånger? Menar du en tesked bakpulver, kanske?

Kan dela med mig av mitt kakrecept, det är lite mer på känsla.

* Rumstempererat cannabissmör av önskad mängd, kanske runt 200g i en bunke. I med ett ägg, en tesked bakpulver, ett par matskedar kanel och ingefära. Här kan man välja hur mörka kakorna ska vara, ibland gör jag en batch med en typ av strain, och en batch med en annan strain och mängden kanel låter mig se skillnad på kakorna. I med 1-2 dl socker. Jag brukar snåla lite med sockret, använda mindre än vad som är rekommenderat för ett recept av den här typen. Vispa ihop med elvisp, försiktigt i början så det inte blir ett moln av all kanel.

* I med ett par dl havregryn och nån dl vetemjöl. Havregryn är nyttigt och ger lite struktur till kakorna, mängden kan varieras. Rör ihop till en lös smet med en sked. Fortsätt att tillsätta vetemjöl, lite i taget, och rör om tills man har önskad konsistens på kaksmeten. Ingen större fara om det inte blir helt rätt.

* Forma bollar stora som köttbullar och lägg på ugnsplåt med bakplåtspapper. Två plåtar brukar det bli, 18 bollar per plåt. Platta till bollarna med en gaffel som doppas i vatten mellan varven.

* In i ugnen. 175 grader, 14 minuter.

Låt kakorna svalna och förvara i frysen i fryspåsar. Ät inte en hel kaka på en gång om du inte är bekant med batchens potens.

Jag började med brownies och sånt, men det blir dessa småkakor för att receptet är enkelt, kakorna är enkla att hantera och dosera. Smöret jag använder är ganska potent och kryddorna döljer smak och lukt något. Ugstemperaturen är relativt låg vilket kanske bidrar till att mindre godis går förlorat, vad vet jag?

Cannabissmör, så du har alltså blandat smöret med hasch eller ?
Citera
2024-10-15, 13:20
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Cannabissmör, så du har alltså blandat smöret med hasch eller ?
När jag odlar så kurerar jag de fina budsen och röker, men allt annat över jord blir det smör av. Buds av lägre rang, blad och kvistar görs till smådelar och får koka långsamt i tre timmar tillsammans med smör och vatten. Växtdelarna silas bort med silduk och läggs i komposten, vatten och smör samlas i en bunke och ställs ut på balkongen så här års med folie över. Morgonen därpå delar man upp den stelnade smörkakan på toppen och lägger i fryspåsar inför kommande bak av kakor.

Har du aldrig odlat något förut så börja enkelt, med någon form av ogräs kanske som är tåligt och växer fort. Klassisk inkörsport till de tyngre grejorna, så var försiktig. Har man väl lärt sig grunderna är steget över till potatis och annat inte långt.
Citera
2024-10-15, 17:22
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
När jag odlar så kurerar jag de fina budsen och röker, men allt annat över jord blir det smör av. Buds av lägre rang, blad och kvistar görs till smådelar och får koka långsamt i tre timmar tillsammans med smör och vatten. Växtdelarna silas bort med silduk och läggs i komposten, vatten och smör samlas i en bunke och ställs ut på balkongen så här års med folie över. Morgonen därpå delar man upp den stelnade smörkakan på toppen och lägger i fryspåsar inför kommande bak av kakor.

Har du aldrig odlat något förut så börja enkelt, med någon form av ogräs kanske som är tåligt och växer fort. Klassisk inkörsport till de tyngre grejorna, så var försiktig. Har man väl lärt sig grunderna är steget över till potatis och annat inte långt.

Snacka om att göra det komplicerat för sig.
Citera
2024-10-16, 09:54
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Snacka om att göra det komplicerat för sig.
Vad, att odla för eget bruk? Ja, vem vill ha superfint gräs när man kan köpa hasch på gatan? Fin extrainkomst också, om man ser till att få ett litet överskott och känner någon som använder drogen. Vinstmarginalen är skyhög tack vare vår knasiga narkotikapolitik. Det är ett ogräs, så lättodlat som sagt. Fröerna är billiga och lagliga.

Hur som helst, receptet ovan fungerar även om det skulle finnas med lite kamelbajs uppblandat i ditt hasch. Värmen tar nog död på det mesta, har inte hört talas om någon som skulle bli sjuk av det.

Vill tillägga att du ändå tagit första steget. "Snacka om att göra det komplicerat för sig" skulle ju även kunna tillämpas på bakandet. Det är helt klart en kreativ process, både att fundera ut ett recept och naturligtvis bakandet i sig. Ju mer man gör detta, att vara kreativ och skapa, istället för att slentrianmässigt tänka "snacka om att göra det komplicerat för sig" och öppna plånboken, desto mer upptäcker man detaljerna man tidigare missat. Det var ju inte så svårt ändå, resultatet blev bra och någon form av stolthet kan man ana också. Fan, jag har bakat det här. Och det blev bra.
Vänta bara tills du smakar på din första egenodlade tomat. Man vill inte riktigt kalla tomaterna i affären för tomater efter det. Detsamma gäller cannabis.
Senast redigerad av BackToHegel 2024-10-16 kl. 10:31.
Citera
2024-11-01, 11:20
Medlem
Väldigt olika vad folk skriver.

Visa skriver att man först ska decarba cannabis i ugnen på ca 40 min 110 grader, sedan infusa smör med det decarbade cannabiset i flera timmar på låg värme, och sen baka med det smöret i 175 grader (beroende på recept), efter alla dessa upphättningar är inte THC nedbrutet så?
Citera
2024-11-07, 02:36
Medlem
Jag har tillsammans med hjälp av ChatGPT gjort eget cannabutter av gräs som va svårrökt.

Såg flera receptvideor på YouTube av amerikanska cannabiskreatörer, mata in dom i Chat, resonerade mellan fördelar och nackdelar på de olika recepten och tog fram ett för mig att följa. Fick ett väldigt pedagogisk och steg-för-steg vänligt recept att följa.

Gjorde allt hemma i lägenheten, med enbart inköp av två grejer på coop, under hundringen. En glasburk/masoon jaar, och en fin safts sil.

Tillverkat från start till finish på ca 4h, nästan helt lukfritt både vid decarb och tillredning. Vännen kunde inte känna någon doft när hen kom in halvvägs i processen.

Väldigt gott att smälta och blanda i en kopp varm choklad! Ruset är också väldigt trevligt trots svenskt lågkvalitésgräs.

Det va extremt hjälpsamt att tillsammans med ChatGPT fastställa potenthet och dosering i smöret.

Rekommenderar!
Senast redigerad av neopapii 2024-11-07 kl. 02:38.
Citera
2024-11-14, 20:12
Medlem
OdCaBos avatar
Kul att det börjar komma lite riktiga lagliga thc-gummies, choklad och så vidare. Kolla in Cannapuffs utbud
https://www.canapuff.se/en/collections/thc-collection

Hoppas det och andra thc-produkter hittar hit. En svensk sida säljer gummies och choklad. ST sålde puffys gummisar och sirap förut.

Sa ju att det här 0.3%-"kryphålet" skulle bli nåt. 0.3% thc i en vanlig läskburk är typ 1 gram. Det är en megados.
Citera
2024-11-14, 21:00
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Kul att det börjar komma lite riktiga lagliga thc-gummies, choklad och så vidare. Kolla in Cannapuffs utbud
https://www.canapuff.se/en/collections/thc-collection

Hoppas det och andra thc-produkter hittar hit. En svensk sida säljer gummies och choklad. ST sålde puffys gummisar och sirap förut.

Sa ju att det här 0.3%-"kryphålet" skulle bli nåt. 0.3% thc i en vanlig läskburk är typ 1 gram. Det är en megados.
Ser ju sjukt ut. De säljer i pund så känns ju inte jättesvenskt.
Citera
2024-11-14, 21:04
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Ser ju sjukt ut. De säljer i pund så känns ju inte jättesvenskt.

Det är ett tjeckiskt företag, jag får valutan i euro

Vill inte skriva den svenska sidan här för det brukar ju bara bli problem.

Puffy har dom här också https://www.hipuffy.eu/collections/syrups-thc - säljs i kiosker i Frankrike utan problem

Försäljare kan köpa dom här https://cantopia.eu/advert/thc-shots...nfused-drinks/

Finns säkert många fler. Hoppas mer hittar hit till Sverige. Vore kul om nåt kafe började sälja haschbrownies men det vågar väl ingen. Inte jag heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in