Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-29, 19:45
Citat:
Ursprungligen postat av mmoollyy
Konstigt är det,att de går så bra försvinna med bil och inte bli hittad

Det vanliga är att bilen hittas men inte personen eller personerna, dessutom var det tjock is på dom flesta sjöarna vad jag förstår. Man måste nog braka igenom rejält för att det skulle gå hål på den isen som låg då.
Känns troligt att något annat hänt.
Citera
2024-10-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Är det grundare än typ 5m syns en bil troligen från luften. Ett modern ekolod ser en möjlig bil i en i övrigt flack botten på 50m från var sida från båten. Blir snabbt stora ytor. Stenar, grund och annat bråte är inte kvadratiska.

Jag tror inte att kört ut till sjöss och tippat över iskanten med bilen, för det är en så grym död att åsamka sig själv. Men, någon nämnde något om eventuell schizofreni (som brukar bryta ut i Es ålder). Med schizofreni kan vad som helst hända.
Med tanke på det vill jag påpeka att hans bil var mörkt grå, och svår att se, speciellt om den ligger uppochner för då syns inga blanka delar.

Citat:
Ursprungligen postat av mmoollyy
Konstigt är det,att de går så bra försvinna med bil och inte bli hittad

Jag och andra har påpekat att han kan ha kanat av vägen och in i ett tätare parti skog. Det har hänt förr (länkar i tråden) och folk har blivit liggande i år i sina bilar i skogen. Det finns miltals med vägar i sådan skog i Norrland. Så det behöver inte ha hänt något konstigt, bara något tragiskt.
Citera
2024-11-03, 21:25
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Kanske det viktigaste som skrivits i tråden, simple as that! Det förekom alltså psykisk ohälsa? Dåså!
Nu kanske vi inte skall göra detta till en trådsanning!
Citera
2024-11-11, 21:47
Medlem
Är det någon som vet om han var en friluftslivsmänniska som gillade att vandra/tälta?
Senast redigerad av Kerstiii 2024-11-11 kl. 21:59.
Citera
2024-11-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Jag tror inte att kört ut till sjöss och tippat över iskanten med bilen, för det är en så grym död att åsamka sig själv. Men, någon nämnde något om eventuell schizofreni (som brukar bryta ut i Es ålder). Med schizofreni kan vad som helst hända.
Med tanke på det vill jag påpeka att hans bil var mörkt grå, och svår att se, speciellt om den ligger uppochner för då syns inga blanka delar.

Jag och andra har påpekat att han kan ha kanat av vägen och in i ett tätare parti skog. Det har hänt förr (länkar i tråden) och folk har blivit liggande i år i sina bilar i skogen. Det finns miltals med vägar i sådan skog i Norrland. Så det behöver inte ha hänt något konstigt, bara något tragiskt.

Med tanke på vädret tror jag inte det, om han inte var väldigt uppjagad.
Citera
2024-11-13, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av Kerstiii
Är det någon som vet om han var en friluftslivsmänniska som gillade att vandra/tälta?

Han hade väl inte ens en tjej, så troligen var han gay och det kanske inte uppskattades i hans närmaste krets om dom var djupt kristna.
Jag tror något annat hände, dråp/olycka som sedan mörkades som ett försvinnande.
Citera
2024-11-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life

Det är det troligaste. Det finns en liten risk att han blivit utsatt för ett brott, och en liten, liten chans att han håller sig undan frivilligt, men sannolikt har han bara kört av vägen i snöstormen, och eftersom bilen ännu inte återfunnits är den troligen på botten av ett vattendrag eller dold i en snårskog, som varken bärplockare, jägare eller skogsarbetare har någon anledning att besöka. Inte konstigt alls, det finns många djupa vattendrag och massor med täta snårskogar i närheten av vägarna.
Citera
2024-11-15, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badcompass
Det är det troligaste. Det finns en liten risk att han blivit utsatt för ett brott, och en liten, liten chans att han håller sig undan frivilligt, men sannolikt har han bara kört av vägen i snöstormen, och eftersom bilen ännu inte återfunnits är den troligen på botten av ett vattendrag eller dold i en snårskog, som varken bärplockare, jägare eller skogsarbetare har någon anledning att besöka. Inte konstigt alls, det finns många djupa vattendrag och massor med täta snårskogar i närheten av vägarna.

Man måste ju liksom köra ganska fort om man ska få ut bilen så långt i skogen att den inte syns. Det gör sansat folk vanligtvis inte i en snöstorm.

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Han hade väl inte ens en tjej, så troligen var han gay och det kanske inte uppskattades i hans närmaste krets om dom var djupt kristna.
Jag tror något annat hände, dråp/olycka som sedan mörkades som ett försvinnande.

Det går ungefär 20 singlar på varje gay. Det är väl få sekter som skjuter en för den risken att det föreligger gayness.
Senast redigerad av Svansjagarn 2024-11-15 kl. 03:40.
Citera
2024-11-15, 09:30
Citat:
Ursprungligen postat av Svansjagarn
Man måste ju liksom köra ganska fort om man ska få ut bilen så långt i skogen att den inte syns. Det gör sansat folk vanligtvis inte i en snöstorm.

Det går ungefär 20 singlar på varje gay. Det är väl få sekter som skjuter en för den risken att det föreligger gayness.

Tror inte det är så uppskattat om man är med i tex Jehovas, då är nog uteslutning väldigt nära till hands, eller att du måste göra om dig och leva ett annat liv, mot din inre vilja.

Vad fick en till synes ordningssam kille att ta bilen och köra på tok den där kvällen ?
Några mil norr om sitt hem vid 21 tiden ?

Hade det hänt på dagtid och han var på väg till och från jobbet hade det varit mer logiskt, det finns inget logiskt i att han tog bilen den kvällen i snöstormen.
Citera
2024-11-15, 15:12
Medlem
nattekniks avatar
Några småfrågor, som kanske avhandlats tidigare (orkar inte läsa igenom hela tråden)

* Är det klarlagt att han hade ett Telia-abonnemang på sin telefon?
* Vet någon om han hade bytt till vinterdäck?
* Har det framkommit vilken sektor-antenn på masten han var uppkopplad mot?
* Har det framkommit om han åkte norrut direkt efter jobbet?
* Finns det någon som har positionerna på den Telia-mast som han sist var uppkopplad mot? (om han nu hade telia-abonnemang?)
Senast redigerad av natteknik 2024-11-15 kl. 15:16.
Citera
2024-11-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Tror inte det är så uppskattat om man är med i tex Jehovas, då är nog uteslutning väldigt nära till hands, eller att du måste göra om dig och leva ett annat liv, mot din inre vilja.

Vad fick en till synes ordningssam kille att ta bilen och köra på tok den där kvällen ?
Några mil norr om sitt hem vid 21 tiden ?

Hade det hänt på dagtid och han var på väg till och från jobbet hade det varit mer logiskt, det finns inget logiskt i att han tog bilen den kvällen i snöstormen.

Ingen mening med att spekulera om vad han kanske gjort.

Han hade väl inget val, gick inte ta cykeln pga vädret. Sen kanske vissa reagerar med stress på vädret, vet inte ens åt vilket håll de kör.
Citera
2024-11-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svansjagarn
Med tanke på vädret tror jag inte det, om han inte var väldigt uppjagad.

På många vägsträckor räcker det att bilen voltar/kanar 10+ meter från asfalten för att den ska slukas permanent av vegetationen, så det är inte Science Fiction direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in