Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-16, 20:19
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Bra jobbat!

Men med tanke p hur arbetsamt det r att vara skidkare under tvling och trning s tror jag att just g ner i vikt inte r deras strsta utmaning om de vill vara i form.

En amatrteori r att om man lgger sig ngra kilo ver matchvikt under trningsssongen s kan det gynna trningen liksom knslan av att vara i form d man gr ner lite.

Det finns absolut ingen frdel att ha verfldigt reserv-spck i konditionsidrotter. Att hlla sig slim men nd ett tillrckligt energiintag r det ultimata.

Jag r hyfsat slimmad och mrker direkt av negativ pverkan i teknik och ork om jag s lgger p mig ett halvkilo och d blir det sallad och kyckling tills jag ntt idealvikten igen.

Hagstrm och Ilar r duktiga men det r att ljuga om man pstr att deras vikt har frdelar totalt sett under ett lopp.

Enligt mig har frvrigt Frida en idealkropp fr lngdskidor och man fr hoppas att hon inte luras att froda till sig fr att det r mode idag att se vlgdd ut.
Citera
2024-11-16, 22:23
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag hller fortfarande p och stakar mig uppfr, snart s!

Men man kan ju inget annat n att undra hur dessa frodiga damer hade kt om de hllit en mer strikt diet. Man kan ju liksom inte frng fysikens lagar ven om det r ofint att prata om?

Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Bra jobbat!

Men med tanke p hur arbetsamt det r att vara skidkare under tvling och trning s tror jag att just g ner i vikt inte r deras strsta utmaning om de vill vara i form.

En amatrteori r att om man lgger sig ngra kilo ver matchvikt under trningsssongen s kan det gynna trningen liksom knslan av att vara i form d man gr ner lite.

Har du ens sett dessa frodiga damer live? Jag har sett mnga skidkare p ngra meters hll och kan lova dig att Ilar och Hagstrm r lngt ifrn frodiga. Tvrtom ganska sm om n muskulsa.

Praxis bland eliten brukar vara just som ccnut sger att ha ngra extra kilon under trningsperioden. Men d ska man ju ha i tanke att nr de sen deffar bort dem s blir de vldigt tunna/deffade s ven med extrakilona nr de inte upp till en slim svenssonkropp.
Citera
2024-11-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det finns absolut ingen frdel att ha verfldigt reserv-spck i konditionsidrotter. Att hlla sig slim men nd ett tillrckligt energiintag r det ultimata.

Jag r hyfsat slimmad och mrker direkt av negativ pverkan i teknik och ork om jag s lgger p mig ett halvkilo och d blir det sallad och kyckling tills jag ntt idealvikten igen.

Hagstrm och Ilar r duktiga men det r att ljuga om man pstr att deras vikt har frdelar totalt sett under ett lopp.

Enligt mig har frvrigt Frida en idealkropp fr lngdskidor och man fr hoppas att hon inte luras att froda till sig fr att det r mode idag att se vlgdd ut.

Ironiskt att du tar upp just Frida som ju faktiskt haft en del skadeproblem genom ren och srskilt d med foten. Forskning visar p en kad skaderisk och andra negativa hlsoeffekter om du har fr lite fett p kroppen.
Citera
2024-11-17, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Intervju med Frida i en lokalblaska

https://www.tidningenangermanland.se...gora-comeback/

Lite vl mycket drama fr ingenting om hon r med i Bruks. "Comeback" nr man inte missat ett enda (riktigt) lopp..
Citera
2024-11-17, 00:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lite vl mycket drama fr ingenting om hon r med i Bruks. "Comeback" nr man inte missat ett enda (riktigt) lopp..

Kommer hon till start p sndag har hon ju missat tv lopp.
Citera
2024-11-17, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Kommer hon till start p sndag har hon ju missat tv lopp.

fast nd bara ett om det blir s och hade programmet sett annorlunda ut hade det kunnat varit noll frn start i r s lite vl mycket drama allt vl
Citera
2024-11-17, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja, Svahn var ju ocks skadad ifjol och missade lger utan att det stod ngot i media.

Nu gick ju landslaget ut med ett pressmeddelande men det hngde vl ihop att hon missade upptaktstrffen eftersom hon var p Teneriffa. Men media har ju spunnit detta som vrsta tnkbara med kryddade citat frn frsiktiga trnare. Frida har vl frn brjan sagt att hon siktade p Bruksvallarna.
Citera
2024-11-17, 08:56
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Har du ens sett dessa frodiga damer live? Jag har sett mnga skidkare p ngra meters hll och kan lova dig att Ilar och Hagstrm r lngt ifrn frodiga. Tvrtom ganska sm om n muskulsa.

Praxis bland eliten brukar vara just som ccnut sger att ha ngra extra kilon under trningsperioden. Men d ska man ju ha i tanke att nr de sen deffar bort dem s blir de vldigt tunna/deffade s ven med extrakilona nr de inte upp till en slim svenssonkropp.

Ja det har jag och de utmrker sig jmfrt med de vriga.

Menar du att Moa och Johanna r de enda som anammat idn om att ha ngra kilo fr mycket i reserv-spck d? En sdan som Johaug hade varit nnu bttre om hon inte varit s deffad ret om?
Citera
2024-11-17, 08:57
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Ironiskt att du tar upp just Frida som ju faktiskt haft en del skadeproblem genom ren och srskilt d med foten. Forskning visar p en kad skaderisk och andra negativa hlsoeffekter om du har fr lite fett p kroppen.

Visst om man r och dinglar precis p grnsen s pverkar det terhmtningen ibland. Men att Frida skulle ftt hga fotvalv pga kosten r vl lite lngskt eller? ☺️
Senast redigerad av billigost 2024-11-17 kl. 09:12.
Citera
2024-11-17, 10:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
fast nd bara ett om det blir s och hade programmet sett annorlunda ut hade det kunnat varit noll frn start i r s lite vl mycket drama allt vl

Skulle hon ven stllt upp i sprinten p fredag hade det blivit tv missade lopp. Programmet ser ju ut som det gr s helt ointressant och ovsentligt att spekulera i hur det hade kunnat se ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ja, Svahn var ju ocks skadad ifjol och missade lger utan att det stod ngot i media.

Nu gick ju landslaget ut med ett pressmeddelande men det hngde vl ihop att hon missade upptaktstrffen eftersom hon var p Teneriffa. Men media har ju spunnit detta som vrsta tnkbara med kryddade citat frn frsiktiga trnare. Frida har vl frn brjan sagt att hon siktade p Bruksvallarna.

Ja och nej. Frida siktar p att kra ett av loppen i Bruks. Om det verkligen blir s r fr tidigt att sga. Hon har precis kommit hem och det blir inte mnga pass p sn fram till nsta helg.
Citera
2024-11-17, 10:27
Medlem
[quote=katw|90131432]Skulle hon ven stllt upp i sprinten p fredag hade det blivit tv missade lopp. Programmet ser ju ut som det gr s helt ointressant och ovsentligt att spekulera i hur det hade kunnat se ut.

du regerar ju s fort det blir ngot lite negativt p Frida

vilka tv lopp har hon missat ? ker men ngot en premir helg r rubrikerna comeback vldigt mycket drama kan jag tycka
Citera
2024-11-17, 10:47
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
du regerar ju s fort det blir ngot lite negativt p Frida

vilka tv lopp har hon missat ? ker men ngot en premir helg r rubrikerna comeback vldigt mycket drama kan jag tycka

Vad r det som r s svrt? Frida siktar p att kra ett av loppen i Bruks. Om det blir p sndag har hon missat loppen fredag och lrdag. Det r ren matematik och har ingenting med min syn p Frida att gra. r hon inte redo fr start verhuvudtaget i Bruks s ska hon givetvis inte stlla upp.

Fr vrigt fr du vl kontakta media angende vilka rubriker de stter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in