Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Din varning påverkar inte längre ditt varningsregister då du varit avstängd för ohörsamhet sedan dess.
Återigen vad tänker du att vi ska göra med din varning så här ett år efteråt?
Jag är inte intresserad av att försöka få till någon återkallning eller likannde, jag är bara intresserad av att förstå hur moderatorer reagerar när de blir kritiserade för något där de gjort uppenbart fel.
I det här fallet handlar det om att försöka reda ut hur gason bedömt vad som är OT. Det här är inte helt enkelt, för det kommer väl knappast som en överraskning att ni gång efter annan blir föremål för ifrågasättande.
Det finns naturligtvis en följdfråga som jag försökt ställa i ett annat forum, och den brundläggande frågan är naturligtvis i vilken mån en moderator skall få bestämma vad som skall diskuteras.
Den här "styltiga" tolkningen av 0.03 som Beaver14 beskriver och menar skall tillämpas i mitt fall, en dylik tolkning fungerar naturligtvis inte att ha på plats, men den används oftast som en ursäkt när moderatorer blir ifrågasatta. Det går nämligen ALLTID att skylla på "OT" eftersom 99.999% av alla inlägg på Flashback är OT enligt den religiösa tolkning av reglerna som Beaver14 och moderatorer i denna tråd påstår sig tolka korrekt. Men enligt den tolkningen skulle ALLA inlägg i den aktuella tråden tagits bort, men så skedde ju inte.
Det är naturligtvis regeln det är fel på, och det sorgliga är att ingen vill erkänna det eftersom den utgör ett säkerhetsbälte för moderatorer. Man kan ta bort vad som helst med hänvisning till att man inte svarat EXAKT på det som efterfrågades av TS. Det är ett rent av oförskämt tilltag att ha en dylik regel på plats.