Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-17, 22:59
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Okej men ska man tolka det som att berörd moderator som raderat inlägg och/eller varnat inte behöver svara på PM då?
gason svarade på PM. I det avseendet har han inte agerat utanför vad som kunnat förväntats.
Citera
2024-11-17, 23:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det visades inte. Och OM det gjorde det så noterade jag det inte och läste det aldrig.

Att sedan sitta och påstå att "jag sket i det " är minst sagt otrevligt, men reflekterar din genomsnittliga approach till moderering.

Att du inte noterar det är ditt eget problem, men det visades.
Citera
2024-11-17, 23:08
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Okej men ska man tolka det som att berörd moderator som raderat inlägg och/eller varnat inte behöver svara på PM då?

Det hör till vårt uppdrag att sköta korrespondens med användarna. Det kan alltid finnas omständigheter som gör att vi inte är online (detta är ett uppdrag som vi gör på vår fritid). Om man inte får svar finns det ofta andra moderatorer i delforumet man kan vända sig till.
Citera
2024-11-17, 23:10
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Att du inte noterar det är ditt eget problem, men det visades.
Jag är inte helt säker på att det visades. Jag har aldrig haft några problem med den här typen av meddelanden tidigare, och vidhåller med emfas att jag inte "skitit" i ett moderatorsmedelande. Det är en ren oförskämdhet att uttrycka sig på det viset.
Citera
2024-11-17, 23:10
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Nej, det skiter jag inte i eftersom jag inte läst det moderatorsmeddelandet. Du gör samma sak som moderatorn.

Det nklaste hade varit att fråga:
Läste du inte moderatorsmeddelandet.

Här är mitt svar:
Nej, jag hade inte läst det och jag förstår dessutom inte varför moderatorn lägger sig i vad som diskuteras.

Det är ditt ansvar att läsa meddelandet i vilket fall som helst. Skall alla bli frikända från varningar för att man avsiktligen bortser från att läsa regler, moderatorsmeddelanden m.m.? Hör du inte själv hur dumt det låter?

/AI
Citera
2024-11-17, 23:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jag går inte in på något sidospår. Jag förstår inte varför du gör den tolkningen. När tråden startades ställdes frågan "Vad gör ni när tvångsvaccineringar införs". Hänvisning gjordes därefter till det avtal som ingåtts med WHO.

Avtalet med WHO är solklart, de "tvångsvaccineringar" som nämns är Sveriges underlåtenhet att införa KRAV på vaccinering i det att WHO väljer att påkalla det kravet för länder som skrivit på avtalet. Således är ämnet för diskussion "Vad gör ni när WHO påkallar att Sverige inför KRAV på vaccination".

Jag är DEN ENDA som håller mig On Topic. Att diskutera vad som egentligen avses i avtalet med WHO är ju för fanken centralt för hela trådstarten. OM man skall hårddra modereringen enligt den modell som nu används som dålig ursäkt för en närmast katastrofalt dålig moderering, då skall ju ALLA inlägg bort.

Men frågan är då VARFÖR plockar man inte bort ALLA inlägg som är uppenbart trams?

Jag är inte enig i att du är den enda i tråden som håller dig on topic. Tvärtom anser jag att inlägget var off topic. Men vi får väl vara oense i den frågan.
Citera
2024-11-17, 23:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag är inte helt säker på att det visades. Jag har aldrig haft några problem med den här typen av meddelanden tidigare, och vidhåller med emfas att jag inte "skitit" i ett moderatorsmedelande. Det är en ren oförskämdhet att uttrycka sig på det viset.

Det visas automatiskt så fort man skriver ett nytt inlägg i tråden moderatormeddelandet ligger i. Sedan att du inte kommer ihåg det då det har gått ett helt år är en annan sak. Om du skitit aktivt i det eller bara missat det spelar mindre roll i sammanhanget.
Citera
2024-11-17, 23:13
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag är inte enig i att du är den enda i tråden som håller dig on topic. Tvärtom anser jag att inlägget var off topic. Men vi får väl vara oense i den frågan.
Anser du att det skulle vara enkelt att plocka bort mer än 75% av inläggen i den aktuella tråden med hänvisning till att inläggen inte svarar på TS fråga?
Citera
2024-11-17, 23:16
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det visas automatiskt så fort man skriver ett nytt inlägg i tråden moderatormeddelandet ligger i. Sedan att du inte kommer ihåg det då det har gått ett helt år är en annan sak. Om du skitit aktivt i det eller bara missat det spelar mindre roll i sammanhanget.
Det spelar stor roll. Jag har de facto inte sett eller läst nämnda moderatorsmeddelande och därmed inte "skitit" i meddelandet. Det är som jag sade rent av oförskämt att påstå något dylikt.
Citera
2024-11-17, 23:17
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Anser du att det skulle vara enkelt att plocka bort mer än 75% av inläggen i den aktuella tråden med hänvisning till att inläggen inte svarar på TS fråga?

Jag har inte djupdykt i den aktuella tråden så kan inte svara dig på den frågan. Jag tittade på dina raderade inlägg eftersom du undrade över dem. Då jag inte modererar det delforumet är det något moderatorerna där närmast får svara på.
Citera
2024-11-17, 23:19
Medlem
Citat:
Det spelar stor roll. Jag har de facto inte sett eller läst nämnda moderatorsmeddelande och därmed inte "skitit" i meddelandet. Det är som jag sade rent av oförskämt att påstå något dylikt.
Du verkar uppriktigt sagt inte riktigt klok.
Citera
2024-11-17, 23:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Nej, det spelar ingen roll om du har missat det eller sktit i det. Det är nämligen ingen ursäkt eftersom meddelandet fanns där för dig att läsa. Det är som Arne Anka sa innan, precis som att det är ingen ursäkt att bryta mot lagen bara för att du inte kände till att det du gjorde var olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in