Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
dement gammal idiot som knappt har många år kvar att leva.

Jo, så går det när man utser en dement amatörhistoriker och avdankad fd KGB-officer, till diktator på livstid.
Citera
Idag, 03:32
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ponera att Ryssland anfaller usa till följd av detta, kommer ändå Trump ställas in? Biden kanske vill sitta ett tag till.
Nej, den amerikanska konstitutionen är glasklar på den punkten.
Det finns inte en chans att Biden kan sitta kvar, inte ens i krigstid.
Även om Biden avgår eller dör och Kamela tar över så slutar presidentperioden den 20 janauri 2025.
Biden får inte sitta kvar även om Trump skulle bli mördad innan installationen.
Senast redigerad av Betongborren Idag kl. 03:45.
Citera
Idag, 03:34
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Jo, så går det när man utser en dement amatörhistoriker och avdankad fd KGB-officer, till diktator på livstid.
Jag visste inte att Joe Biden var en gammal KGB agent, där ser man...det var som fan!
Citera
Idag, 03:38
Medlem
Citat:
Jo, men syftet har ju alltså varit att döda så många ryska soldater som möjligt, och förstöra så mycket ryskt militär materiel som möjligt. Det är därför Väst givit Ukraina vapen så långsamt, vilket lett till att kriget blivit långdraget.

Ifall Väst givit avancerade vapen till Ukraina tidigare, så hade kriget kunnat avslutas tidigare. Men, då hade inte lika många ryska soldater dött. Så det finns plus och minus med allt.

Du menar alltså att Ukraina kommer vinna kriget mot Ryssland till slut? Hur mycket Svt kollar du på?

Det här är ju precis den typen av evighetskrig som militärkomplexet har våta drömmar om.
Senast redigerad av DonCarlo Idag kl. 03:45.
Citera
Idag, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
Du menar alltså att Ukraina kommer vinna kriget mot Ryssland till slut?

Var skrev jag det? Krigets främsta vinnare är de ryska skattebetalarna.
Citera
Idag, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Jag visste inte att Joe Biden var en gammal KGB agent, där ser man...det var som fan!

Jag blandar också ihop Putin och Biden ibland, precis som du. Tror att det beror på Putins alla plastikoperationer, som gör att det är svårt att se vem det är.
Citera
Idag, 03:53
Medlem
Citat:
Var skrev jag det? Krigets främsta vinnare är de ryska skattebetalarna.

Du skrev att kriget kunna avslutas tidigare, som jag tolkade som att Ukraina förr eller senare kommer att vinna. Vad syftar du annars med att kriget ska avslutas?
Citera
Idag, 03:59
Medlem
Citat:
Du skrev att kriget kunna avslutas tidigare.

Säkert. Hade Ukraina fått avancerade vapen tidigt, så hade inte ryska ockupanterna haft tid att upprätta sina djupa minfält, och då hade Ukraina haft möjlighet att ta tillbaka mycket mark.

Citat:
som jag tolkade som att Ukraina förr eller senare kommer att vinna.

Låter som en övertolkning.
Citera
Idag, 04:01
Medlem
Citat:
Säkert. Hade Ukraina fått avancerade vapen tidigt, så hade inte ryska ockupanterna haft tid att upprätta sina djupa minfält, och då hade Ukraina haft möjlighet att ta tillbaka mycket mark.

Låter som en övertolkning.

Vad avser du då med när kriget avslutas?
Citera
Idag, 04:10
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Jag blandar också ihop Putin och Biden ibland, precis som du. Tror att det beror på Putins alla plastikoperationer, som gör att det är svårt att se vem det är.
Se det positivt, du behöver inte ta nån hjärnröntgen i alla fall...det räcker att viska i ditt öra så får man ett eko tillbaka.
Citera
Idag, 04:13
Medlem
CalzoneItalias avatar
Fint om Ukraina kan nå Moskva med långdistansrobotar . Hejdå Kreml !
Citera
Idag, 04:19
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Bra att Ukraina äntligen får möjlighet att slå till mot Ryzzka militära installationer inne i Ryzzland som används för Ryzzka attacker mot Ukraina.

Trumpen tillträder inte förrän on 2 månader och på den tiden hinner Ukraina tillfoga Ryzzka armén och den militära infrastrukturen rejält med skada.

Får väl anta att Kerchbron ryker nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in